Jump to content
CEO-CFO-COO
Verberg

Geschil over declaratie belastingconsulent

Ik heb een geschil met mijn belastingconsulent.

 

Achtergrond: Voor mijn holding zijn m.i. onterecht vele uren administratie in rekening gebracht.  De holding doet niets anders dan een managementfee ontvangen van de dochtermaatschappij en maandelijks 1 x een salaris uitbetalen.  In rekening gebracht werden "processing purchase and sales invoices" en BTW administratie (de BTW aangifte van de holding deed ik echter zelf). Er zijn geen facturen te verwerken afgezien van de facturen van de belastingconsulent (= geen accountant). Het gaat om ruim 12 uur @ 90 euro.

 

De factuur had ik al betaald met de aantekening dat ik die buitensporig vond. Ik ging er van uit dat er een fout was gemaakt. Echter, men ontkende dat er een fout was gemaakt en weigerde te crediteren. Met de consulent kom ik er dus niet uit.

 

Nu is mijn vraag bestaat er een Geschillencommissie of Arbitragekamer voor Belastingconsulenten ? Of moet ik naar de rechter ?

 

 

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Op 19-2-2021 om 19:58, logistieke dienstverlening zei:

Mocht je er werk van maken check dan eerst dat je geen abonnementen hebt lopen bij de consulent voor software waar jij van afhankelijk bent. Tevens vooral checken dat er geen fysieke zaken van jou bij de consulent liggen. En checken dat er geen half afgeronde opdrachten bij de consulent uitstaan. Verander mogelijke logins welke de consulent nog heeft.

 

De werkzaamheden voor de jaarstukken en de aangifte vennootschapsbelasting van zowel de holding en de werkmaatschappij (2019) zijn door het kantoor onmiddellijk bevroren, ondanks dat alle facturen zijn voldaan en ondanks mijn herhaalde verzoek deze af te ronden. De werkmaatschappij de diens administratie heeft zelfs helemaal niets met deze zaak uitstaande !  Ook dit is iets wat ik in mijn klacht aan de RB (ik heb inmiddels gezien dat die een op het oog prima regeling hebben) ga meenemen. Het kantoor verzaakt zijn zorgplicht en houdt zich niet aan de afspraken.

 

 Inmiddels heb ik geregeld dat deze werkzaamheden door mijn nieuwe consulent worden afgerond, maar ze moeten wel vanaf nul beginnen omdat alles wordt vastgehouden door de vorige partij. Ook zaken die niets met deze zaak uitstaande hebben.

Link to post
Share on other sites
  • 0
55 minuten geleden, CEO-CFO-COO zei:

Er komt of  geen antwoord of iets in de trant van "op dit moment zien we geen reden om tot creditering over te gaan". 

Is dat de reactie tijdens een telefoongesprek of is de communicatie alleen nog via mail/briefwisseling geweest?

 

Persoonlijk contact via de telefoon lijkt me in deze veel effectiever omdat je direct vervolgvragen kunt stellen.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
22 uur geleden, Rik · zei:

Is dat de reactie tijdens een telefoongesprek of is de communicatie alleen nog via mail/briefwisseling geweest?

 

Persoonlijk contact via de telefoon lijkt me in deze veel effectiever omdat je direct vervolgvragen kunt stellen.

 

 

 

Het contact verliep in eerste instantie per email, ook met het oog op 'alles staat dan zwart op wit'. Ook voorkom je daarmee onduidelijkheden, is alles perfect op een rijtje te zetten  en kun je bijlages toevoegen. Toen response echter langer en langer op zich liet wachten ging ik bellen, maar altijd was het 'u wordt teruggebeld' wat vervolgens niet gebeurde - er kwam weer een emailtje met nietszeggende inhoud.

Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 21-2-2021 om 09:43, CEO-CFO-COO zei:

De werkzaamheden voor de jaarstukken en de aangifte vennootschapsbelasting van zowel de holding en de werkmaatschappij (2019) zijn door het kantoor onmiddellijk bevroren, ondanks dat alle facturen zijn voldaan en ondanks mijn herhaalde verzoek deze af te ronden. De werkmaatschappij de diens administratie heeft zelfs helemaal niets met deze zaak uitstaande !  Ook dit is iets wat ik in mijn klacht aan de RB (ik heb inmiddels gezien dat die een op het oog prima regeling hebben) ga meenemen. Het kantoor verzaakt zijn zorgplicht en houdt zich niet aan de afspraken.

 

 Inmiddels heb ik geregeld dat deze werkzaamheden door mijn nieuwe consulent worden afgerond, maar ze moeten wel vanaf nul beginnen omdat alles wordt vastgehouden door de vorige partij. Ook zaken die niets met deze zaak uitstaande hebben.

Daar was ik al bang voor.

Speelt er niet ook iets anders?

Want op het moment dat alle facturen vooruit zijn voldaan en er slechts een redelijke vraag wordt gesteld, alle werkzaamheden stopzetten lijkt mij een behoorlijk rigoureuze maatregel. Het lijkt daarom dat er ook andere zaken spelen. Wellicht de manier van communiceren.

 

Je hebt nu wel meer te vorderen, wat de koste bate analyse nu een andere maakt.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 171 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept