• 0

Tractie forum

Beste leden,

 

Ik vind het netjes om mij zelf eerst even voor te stellen voordat ik met mijn vraag kom. Ik ben Joep, 32 jaar en kom uit Amsterdam. Werk of werkte jaar en dag in de horeca en dit is logischerwijs stil komen te liggen. Ik zit al geruime tijd hier op het forum en besloot nu mijn profiel aan te maken.  Ik ben ik een forum begonnen toendertijd de grootste concurrent hierin hun/haar/zijn website offline was over een periode van meerdere weken. Deze is weer online gekomen en daarbij zijn mijn kansen om enigszins die plek op te vullen snel verkeken. Zij hebben namelijk een monopoly op dit onderwerp en dat is helemaal prima want ik heb er zelf ook veel aan gehad. Nu vind ik het dusdanig interessant en leuk dat ik er mee door wil gaan. 

 

zelf heb ik een mooiere lay out, overzichtelijker, en gebruiksvriendelijkere website. Dit zeg ik niet snel over mijzelf of iets wat ik zelf maak maar in dit geval kan ik het niet anders zeggen. 

ik heb via Google adwords gekocht maar kom nog niet super hoog omdat er te weinig tractie is. 

Ik vraag mij af, wat is de meest logische volgende stap?

 

Ben bereid er X Euro te gebruiken voor enige commercie maar waar aan zou ik op het eerste gezicht niet weten.

Hoop dat jullie of iemand mij verder kan helpen.

 

Joep

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Forum + commercie: je gaat erg snel door de bocht. Een forum heeft (actieve) bezoekers nodig, en die zijn wellicht aantrekkelijk voor commercie. Die dan gebruik maakt van banners of commercial content of zoiets. Mooier layout en gebruiksvriendelijkheid zeggen niet zoveel zonder gebruikers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Roel J zei:

en een dilemma is dan, ga je dan leden bij de inschrijving of eerste inlog bestoken met vragen over (alle) wensen of doorverwijzing instellingen.

Als iemand zich registreert zal dat zijn om een topic te starten of te reageren op een bestaand topic. In beide gevallen wil je geen barrières opwerpen, dus zou ik ze niet afleiden (of belemmeren) met zulke vragen, voordat ze hun eerste topic of reactie hebben geplaatst. Vanaf dan zou je ze wel kunnen wijzen op de instellingen en keuzes die er zijn om zo betrokken mogelijk te zijn en blijven bij het forum. Volgens mij krijg je nu na registratie onder de menubalk ook een banner met 'vul je profiel aan'. Daar zou ook gewezen kunnen worden op de notificatie instellingen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
(aangepast)
3 uur geleden, Joep Advocaat zei:

Iedereen bedankt voor de antwoorden en excuses voor mijn late reactie. Ik verwachtte een melding per mail als er werd geantwoord. 

Melding per email behoort automatisch te gaan. In je profiel instellingen staat deze optie namelijk bij registreren standaard aan. Zie bijlage. Achteraf kan je dat uiteraard wel zelf uitzetten. 

@Joep Advocaat ik ga er vanuit dat je het niet zelf hebt uitgezet? Dan ga ik  uitpluizen waarom je geen automatische email hebt ontvangen.

Kan zijn dat het, zoals Roel meldt, het aan de opt-in ligt. Maar is het juist goed voor de dynamiek op ons forum dat je automatisch een email krijgt met de melding dat er nieuwe reacties zijn binnen een discussie waaraan je deelneemt. Én natuurlijk niet onbelangrijk, dat men dan reageert op de feedback die men krijgt. Wel zo vriendelijk :smiling-face:

 

Automatisch email ontvangen bij nieuwe reacties.PNG

aangepast door Mikky Vrolijk
Nu wel bijlage ;-)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Op 17-2-2021 om 17:29, Joep Advocaat zei:

zelf heb ik een mooiere lay out, overzichtelijker, en gebruiksvriendelijkere website. Dit zeg ik niet snel over mijzelf of iets wat ik zelf maak maar in dit geval kan ik het niet anders zeggen. 

ik heb via Google adwords gekocht maar kom nog niet super hoog omdat er te weinig tractie is. 

Ik vraag mij af, wat is de meest logische volgende stap?

Google adwords gelijk inzetten zou ik niet adviseren, dat doe je als laatste, als organische zoekresultaten niet snel genoeg gaan. Allereerst moet je je website op orde hebben (inhoud - seo) en eerst publiek werven wat geïnteresseerd is in je onderwerp, je doelgroep.  Vraag: welk systeem gebruik je voor het forum / je website? Had je al aanmeldingen? Weet je hoe je teksten, artikelen moet optimaliseren kwa leesbaarheid en seo? Maak connecties met FB, linkedIn, instagram etc. Hoop werk, maar het is niet onmogelijk als je gemotiveerd bent.  Je kunt die concurrent ook aanbieden om hun layout of ontwerp te verbeteren als je daar zo zeker van bent. Zo meteen zitten jullie in dezelfde vijver te vissen (mag best, maar is wel een dingetje als de vijver klein is).

Ik ben zelfstandig allround websitebouwer en webdesigner uit Utrecht - De Meern, eigenaar van WebsiteMet.

Als pianist, singer songwriter, componist en sessie muzikant ben ik actief, zie Pianist Wim Houtman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.