• 0

Alternatieve intermediair voor imports uit de USA?

(aangepast)

Goedemorgen,

 

Als webwinkel importeren wij regelmatig uit de Verenigde Staten en daar laten wij de pakketten dan ophalen met DHL. Deze zendingen boeken we met Parcel International, maar zoals velen wellicht wel weten, is hun klantenservice erg belabberd. Helaas zijn alle alternatieven bijna 2x zo duur, dus dan loont het om te dealen met hun slechte klantenservice en gezeur.

Alternatieven als Cheap Cargo, Eurosender, ParcelParcel kennen we allemaal, maar kunnen niet eens in de buurt komen van de prijzen van Parcel International. Ook forwarders in de VS komen er meestal niet in de buurt en uiteraard moeten zendingen dan ook eerst nog naar dat forwardadres worden verstuurd. Rechtstreeks bij de grote vervoerders kom je al helemaal niet in de buurt, dus je ontkomt niet aan een pakketstapelaar.

Ik was dus zeer benieuwd of jullie een goede intermediair kennen om zendingen uit de VS te importeren die worden bezorgd door DHL, UPS of Fedex. USPS werkt niet, want dat levert gezeur op met PostNL hier bij de Nederlandse douane, want die kunnen blijkbaar geen btw nummers lezen en artikel 23 vergunningen opzoeken. Als referentie is het wellicht goed te weten dat we nu zo'n 5 euro per kg betalen bij zendingen van rond de 15-40 kg. Als de zendingen iets lichter zijn, dan is dat bedrag ietsjes hoger per kilo.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Bedrijfsnaam uit Titel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik heb dan een paar vraagjes (om het met mijn verzender te kunnen vergelijken):

- hoeveel pakjes per welke tijdseenheid gaat het om?

- wat is ongeveer het formaat?

- is die plm. €5/kg voor het hele traject (dus incl. ophalen ter plekke door bv DHL)? of is dat van de pakketstapelaar naar jou toe?

- is die prijs incl. de kosten van douane-afhandeling?

- wat is nu de gemiddelde tijdsduur (van order tot aflevering in NL)? is het bezwaarlijk als dat langzamer gaat?

 

 

http://www.onym.nl

voor al uw inkoop/product sourcing in Polen, uw boots on the ground aldaar, wij hebben de contacten in Polen, wij weten de weg

ook voor fiscale, juridische zaken en real estate zijn wij hier uw partner

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden.

@johanPL

- Het gaat om zo'n 10 zendingen per maand die vanuit verschillende delen van de VS worden opgehaald door DHL.
- De zendingen zijn vaak tussen de 10-35kg en bij zwaardere zendingen is dat dan verdeeld over meerdere dozen. Dozen zijn vaak maximaal 50 cm lang en dan bijvoorbeeld 40 breed en 30 hoog. Bij kleinere zendingen zijn de dozen uiteraard weer kleiner.
- Die 5 euro per kg is inclusief alles, dus inclusief een pick-up bij de leverancier en aflevering in ons magazijn in Nederland.
- Douane afhandeling is inderdaad inclusief en het is belangrijk dat er geen btw in rekening wordt gebracht. Bij DHL verloopt dat meestal goed met onze artikel 23 vergunning.
- Over het algemeen is de overkomstduur zo'n 2-3 werkdagen met DHL.

Een langere overkomstduur zou geen probleem zijn.
 

Link naar reactie
  • 0

Heb net even gekeken bij polonezparcelservice.com; grofweg gezegd iets van €3,50/kg

echter:

- dat is vanaf Linden, New Jersey (afgeleverd in NL)

- daar bovenop moet je dan de spullen daarheen laten sturen (ze hebben wel speciale UPS tarieven en je kan dat via hun website meteen direct meebestellen;  je kan desgewenst ook met FedEx of USPS bij hun laten bezorgen maar dat zal duurder zijn en vergt een afzonderlijke bestelling/handeling)

- dat laagste tarief is 'economic' / 'standard' hetgeen betekent 4-7 weken......express levering binnen gem. 4 werkdagen gaat al gauw naar de €8/kg....

- overigens zag ik net dat zelfde pakket dat ik als referentie had geprobeerd naar Polen een stuk sneller is en slechts plm. €2/kg kost....

http://www.onym.nl

voor al uw inkoop/product sourcing in Polen, uw boots on the ground aldaar, wij hebben de contacten in Polen, wij weten de weg

ook voor fiscale, juridische zaken en real estate zijn wij hier uw partner

Link naar reactie
  • 0

website heeft een bug: ik wil iets wijzigen, ik klik op wijzigen, krijg melding dat systeem mijn bijdrage niet kan vinden, vervolgens komt scherm met 'oude' bijdrage toch op mijn scherm, ik wijzig (toevoegen extra regel), ik verstuur en zie dat mijn bijdrage er nu dus dubbel staat....(ik zal de 1e bijdrage dan maar deleten)

http://www.onym.nl

voor al uw inkoop/product sourcing in Polen, uw boots on the ground aldaar, wij hebben de contacten in Polen, wij weten de weg

ook voor fiscale, juridische zaken en real estate zijn wij hier uw partner

Link naar reactie
  • 0

Zo te lezen heb je zelf al aardig goed onderzoek gedaan naar eventuele alternatieven. Als je huidige partij (als enige) zoveel goedkoper is, verklaart dat hun gebrekkige service ook wel. Als ze gewoon hun ding doen en je ze niet te vaak voor excessen nodig hebt, lijkt me dat dat een goede keuze. Ik vind een kiloprijs van € 5,- zeker niet slecht klinken, helemaal gezien de huidige situatie in (lucht)transport.

Link naar reactie
  • 0

RubenT

Het is inderdaad waarschijnlijk zo dat ze zo goedkoop kunnen zijn omdat ze in principe geen klantenservice hebben. Bij iets kleinere pakketten zitten ze wel boven die 5 euro per kilo, maar de prijzen zijn zeker erg goed. Er komt tegenwoordig nog wel weer 5 euro per doos bovenop vanwege een COVID toeslag en hun facturering is een grote rommel. Helaas lijken er momenteel nog geen goede alternatieven te zijn die aan de prijs kunnen tippen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.