• 0

Verkopen op Amazon Duitsland

Beste ondernemers,

 

Ik ben van plan om mij te richten op de verkoop van een product in Amazon Duitsland. In Nederland is het zoekvolume van het product nog te laag om hier een goede business van op te kunnen zetten. In Duitsland ligt dit hoger en is de concurrentie nog relatief gezien laag. Mijn vraag ligt nu echter in de btw kwestie met Duitsland. Ik ga er niet vanuit dat ik boven de €100.000 zal komen met de verkoop van het product, waardoor ik officieel geen btw nummer in Duitsland moet aanvragen. Echter staat er op verschillende websites dat Amazon dit verplicht. Nu snap ik dat dit zo is als ik mijn producten via de logistiek van Amazon Duitsland laat lopen, maar ik ben van plan om dit voor nu nog zelf te doen. Heb ik nu een Duits btw nummer nodig of toch niet? Ik hoor het graag van jullie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1
54 minuten geleden, sander-1998 zei:

Echter staat er op verschillende websites dat Amazon dit verplicht. Nu snap ik dat dit zo is als ik mijn producten via de logistiek van Amazon Duitsland laat lopen, maar ik ben van plan om dit voor nu nog zelf te doen. Heb ik nu een Duits btw nummer nodig of toch niet?

Zolang je zelf de logistiek (vanuit Nederland) doet, is het niet direct verplicht om in Duitsland een BTW nummer aan te vragen. Amazon stuurt daar wel op, maar het is alleen verplicht als je FBA gebruikt.

 

56 minuten geleden, sander-1998 zei:

Ik ga er niet vanuit dat ik boven de €100.000 zal komen met de verkoop van het product, waardoor ik officieel geen btw nummer in Duitsland moet aanvragen

Houd er wel rekening mee dat er vernieuwde wetgeving m.b.t. BTW aan zit te komen, namelijk per 1 juli 2021. Die drempelbedragen per land vervallen dan en worden vervangen door één drempelbedrag van € 10.000,- voor al je omzet naar het buitenland. Zie bijvoorbeeld deze pagina van de KvK daarover.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.