Jump to content
ippon
Verberg

Onvolledige levering.

Hallo HL, ik heb door een leverancier van stellingkasten wat materiaal laten leveren in november. Dat was toen niet compleet (ongeveer 1/4 is niet geleverd, of eigenlijk, 1/4 van de  staanders). Maar ik heb de leverancier dat gemaild en er niks meer van vernomen. Nu zegt hij dat hij mij sindsdien niet kon bereiken (dwz telefonisch, hij heeft niet gemaild of geschreven). Wij hebben het geleverde materiaal in gebruik genomen maar nog niet betaald. Nu wil hij dat materiaal terug nemen of dat ik het volledige bedrag betaal. Teruggeven is vervelend: werkzaamheden, vervanging zoeken enz. Ik vind dat ik die kasten moet kunnen houden en hij of de rest moet leveren of met minder geld genoegen moet nemen.

 

Wat vindt u?

Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
4 minuten geleden, ippon zei:

Wat vindt u?

 

Dat de leverancier het niet-geleverde alsnog levert. Waarom is dat nu geen genoemde optie?

 


Waarmee kan ik je helpen?

Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid.   Meer weten?  Contact

 

Mijn laatste blog: De AOV premies stijgen, wat doe je er aan en wanneer?

Link to post
Share on other sites
  • 0
6 minuten geleden, ippon zei:

Ik vind dat ik die kasten moet kunnen houden en hij of de rest moet leveren of met minder geld genoegen moet nemen.

Dat lijken mij alleszins redelijke opties, ik ben echter wel eerst benieuwd naar het antwoord op Norberts vraag?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
4 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

Dat de leverancier het niet-geleverde alsnog levert. Waarom is dat nu geen genoemde optie?

Dat is een genoemde optie.

 

10 minuten geleden, ippon zei:

of de rest moet leveren

 

10 minuten geleden, ippon zei:

Wat vindt u?

Wat vindt de leverancier van het voorstel om de levering compleet te maken?

 

 

Edited by Rik ·
Link to post
Share on other sites
  • 0
2 uur geleden, Rik · zei:

Dat is een genoemde optie.

 

waarom is het geen door leverancier genoemde optie?


Waarmee kan ik je helpen?

Ik adviseer ondernemers over betrouwbare en betaalbare verzekeringen tegen arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid.   Meer weten?  Contact

 

Mijn laatste blog: De AOV premies stijgen, wat doe je er aan en wanneer?

Link to post
Share on other sites
  • 0
12 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

waarom is het geen door leverancier genoemde optie?

Ik had niet begrepen dat je dat bedoelde.

 

 

Edited by Hans van den Bergh
Juiste tekst in quote
Link to post
Share on other sites
  • 0

Hij zegt dat hij geen zin heeft in discussie, te lang heeft moeten wachten, mij niet kon bereiken. Alleen dat laatste komt mij als zinnig voor, al antwoord ik binnen een uur of soms wat langer op e-mail. En als gezegd, heeft hij geen post gestuurd.

 

Kan ik eenzijdig een deelbetaling doen? Of wat kan ik eenzijdig doen? Ik heb geen zin in een rechtszaak en niet in een opengebroken deur en een overhoop gehaald magazijn, waarbij de politie zegt, dat het civielrechtelijk is of het in een la gooit. Dat klinkt vreemd, maar gezien de manier van reageren (onredelijk, geen post) weet ik niet wat voor vlees ik in de kuip heb. Hij lijkt me een handelaar in partijgoederen op een afgelegen industrieterrein, ter illustratie.

Edited by ippon
Link to post
Share on other sites
  • 0

Hij komt zijn kant van het contract niet na, dus hij mag opdraaien voor de gevolgen (ik ga er van uit dat er geen algemene voorwaarden gelden). Afbreken en ophalen kost meer dan dat die rekken ooit gekost hebben, dus dat is voor beide partijen niet aantrekkelijk.

 

Welk argument draagt hij aan voor het eisen van een volledige betaling?

 

Ik zou niet zonder akkoord een grote deelbetaling doen bij zo'n "handelaartje". Dan ben je het grootste deel van je leverage kwijt en heb je nog steeds niet de garantie dat hij stopt met zeuren.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Stuur de communicatie met toelichting naar de fabrikant of importeur. En betaal nog even niks.

 

En schrijf de leverancier dat je graag zijn standpunt op papier of in de mail ziet.

 

Stellingkasten zonder staanders lijken mij in praktische zin niet bruikbaar, ik zou dat zo duidelijk mogelijk stellen als probleem van de leverancier.

 

Mvg,

 

Wigbolt

Edited by Wigbolt

Kinderbestek met naam en datum gratis graveren. Onze collecties kinderbestek en kinderservies.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Het is tweedehands materiaal denk ik. Hij schreef net, "noem een dag en tijd om mijn stellingen op te komen halen."

1 regel, per mail.

Het lijkt vrij zwart/wit met deze heer.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 17 leden online en 435 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept