• 0

Nederlands adres opgeven als eigenaar US LLC als niet ingezetende

Ik woon in Lima Peru. 

Ik wil in de USA een LLC oprichten.

Kan ik dan in Nederland het onderbrengen zodat ik peru volledig bypass.

Er worden verder geen zaken met Nederland gedaan. Het gaat alleen om amerikaanse verkopen (webshop).

En indien het antwoord ja is, wat zijn dan de belastings consequenties in Nederland. Ik betaal in de USA geen tax. 

En als het Antwoord Nee is, en ik zet toch een nederlands adres op het amerikaanse formulier, wat zouden dan de consequenties kunnen zijn ? Boete door de nederlandse overheid of wat ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je Peru omzeilen als je daar woont? Waarom wil je Amerika gebruiken voor het opzetten van het bedrijf? Waarom wil je Nederland gebruiken als postbusadres?

 

Is er probleem met het registreren van je zaak in Peru, vanuit daar te verkopen, en daar je belasting te betalen?

 

Ik zou overigens ook niet een gratis forum gebruiken voor complexe internationale belastingsluiproutes.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Het is geen sluiproute. Het opzetten van ern amerikaanse LLC door niet ingezettende is volledig legaal. En als daar in de USA niemand voor je werkt is het volledig tax free in the usa . De oprichter moet dan belasting betalen in het land waar hij woont of waar hij zijn eigen limited (bv) heeft. Het volledig normaal om dan te kijken waar belasting technisch ik dit het best kan onderbrengen.  Wederom om legaal zo min mogelijk belasting te betalen.. maar daar is toch niks mis mee ? Waarom zou je belasting betalen als het niet hoeft  Een alternatief is een limited opzetten in the British Virgin Islands en die weer linken met de LCC in the usa. De kosten zijn allemaal heel goedkoop voor dat soort setups. Maar ik had gehoopt dat andere nederlanders daar ook mee bezig zouden zijn. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.