• 0

BTW 0% tarief toepassen???

Beste Leden,

 

Ik ben een startende ondernemer.  Ik heb recent goederen vanuit Duitsland ingekocht en deze zijn ook geleverd in Nederland tegen 0%btw. Een ander Duitse ondernemer wil de goederen van mij kopen en wil zelf de transport regelen. (met eigen vervoer, bedrijfswagen)

 

Welk btw tarief gebruik op de factuur?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

Mvg,

Azicap

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Maak je gebruik van de KOR of niet?

 

Normaal gesproken (bij geen KOR) vraag je het Duitse btw-nummer aan de klant (en die zet je ook op de factuur met de tekst dat de BTW verlegd is), en reken je ook 0%.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 1
29 minuten geleden, Azicap zei:

en wil zelf de transport regelen. (met eigen vervoer, bedrijfswagen)

En niet vergeten ze een vervoerverklaring te laten tekenen (dat ze het zelf vervoeren naar Duitsland) met o.a. kenteken van vrachtauto e.d. Zie voor de gegevens de site van de belastingdienst. Voorbeelden van zo'n formulier zijn genoeg te vinden op internet.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/administratie_bijhouden_van_goederen_en_diensten_naar_andere_eu-landen/aantonen_dat_u_goederen_levert_aan_afnemers_die_aangifte_doen/vervoersverklaring_bij_afhaaltransacties

Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, Azicap zei:

is mijn onderhandeling een intracommunautaire levering?

Je levering is een intracommunautaire levering.

 

Je factureert dus 0% btw, moet controleren of het btw nummer van de klant correct is (zie de VIES-site), zet dat btw nummer van de klant ook op je factuur en vermeld ook  'artikel 138, lid 1, Richtlijn 2006/112' ergens (in een gewenste taal).

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/factureren/extra_factuureisen_bij_goederen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.