• 0

Alternatieven voor Parcel International

(aangepast)

Mijn bedrijf verstuurt al zo'n 6 jaar pakketjes over de gehele wereld. We begonnen met Postnl, maar zijn uiteindelijk ook express shipments naar webshop klanten en bedrijven in het buitenland gaan doen. Initieel kwamen we bij Parcel International uit. Qua prijs en aanbod aan vervoerders kan eigenlijk niemand aan ze tippen. Maar de site is de slechtste en de klantenservice is ook niet best. Tegenwoordig krijg je ze wel snel te pakken, maar helpen kunnen ze vaak niet. Ik heb in November een aantal facturen per ongeluk dubbel betaald. Probeer dat geld maar eens gecrediteerd te krijgen. Heb er wel 10x contact over opgenomen. Mij zijn ze dus waarschijnlijk kwijt. Maar goed, het is niet voor het eerst dat mensen hier over schrijven op dit forum..  Wat zijn nu de alternatieven. Ik heb er voor de mensen hier een paar op een rijtje gezet. Tegelijkertijd vraag ik me ook af wat voor ervaringen andere ondernemers hebben..

 

De alternatieven:

 

* Myparcel biedt tegenwoordig ook UPS (maar dan alleen maar standard) en is verder een prima bedrijf. Site, klantenservice en webshop integratie allemaal prima. Alleen is de hoofdmoot van de service nog steeds Postnl, dus gaat er wel eens een pakket verloren. De verzekering wordt iig gewoon netjes uitbetaald.

 

* Dan is er nog Sendcloud. Zij bieden UPS Express en DHL Express aan.  Ze zijn helaas niet zo goedkoop als Parcel International, maar hun site is een miljoen maal beter, Ok webshop integratie ook. De prijzen zijn dus wat hoger, maar zeker niet factor 2 ofzo. Alleen als het naar exotische oorden zoals Australië moet dan is het wel schreeuwend duur, maar naar de States is het prima. Ik zou daar voor UPS kiezen, omdat DHL raar doet met volumegewicht en veel vaker toeslagen rekent. 

 

* Het laatste alternatief (voor grotere zendingen naar bedrijven) is dat de klant een UPS return pickup regelt. Wij claimen dan altijd te dom te zijn om de UPS site te gebruiken (wat eigenlijk geen leugen is..).  Dit werkt als een trein, maar ja, alleen voor grote klanten natuurlijk. 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
Quote

Maar goed, het is niet voor het eerst dat mensen hier over schrijven op dit forum.


Niet alleen ben je niet de eerste die dit vraagt, je bent zelfs deze week niet de eerste die dit vraagt.

 

Update: mocht het voornamelijk je doel zijn te informeren in plaats van te vragen (is mij niet helemaal helder), misschien dan het vraagteken uit je titel halen?

aangepast door Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Myparcel is tegenwoordig zeer slecht. Klantenservice was geweldig maar is nu echt op een dieptepunt.

Flink conflict  mee over tientallen (mogelijk meer als honderd) zendingen die verzekerd verzonden waren naar buitenland maar waarvoor je als je aangeeft dat niet aangekomen is nog geen handtekening krijgt zonder ontvangersverklaring, inkoop en verkoop factuur, btw specificaties enz. (terwijl dat contractueel geen vereiste is van PostNL waarvan ik ciontract gebruikte).

 

Sendcloud werk ik nu maand of 2 mee en gaat goed. tot op heden geen problemen mee. kan je ook eigen contracten inladen.

 

Verder kan je ook nog kijken bij een b2ceurope of wegrowwebshops (die laatste kan weer vanuit sendcloud verwerkt worden en werk ik nu dus deels ook mee.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.