• 0

Hulp bij verkopen vanuit Duitsland [belasting en btw op dropshipping]

Sinds kort ben ik begonnen met mijn eigen website waar ik kleding wil gaan verkopen. Alles verliep goed totdat ik wat tegen kwam wat ik niet had verwacht: gedoe met BTW.

Ik ben zelf gevestigd in Nederland, en mijn leverancier in Duitsland. In principe kan je het dropshippen noemen. Ik koop in bij de Duitse leverancier, en deze regelt alles, van het verzenden tot het inpakken etc. Hier staat wel mijn kleding (merk) naam op. Mijn vragen waren als volgt:

 

1. Als ik wereldwijd een bestelling krijg, waar dien ik de belasting in?

2. Welk btw moet ik toepassen per bestelling, die van het land van bestelling, of van Duitsland?

3.  Heb ik nog last van enige drempels?

 

Hoor graag van jullie.

Als iemand mij persoonlijk wilt helpen is dit nog beter, dan zouden we even kunnen whatsappen of bellen.

 

Bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

als verzonden wordt vanuit Duitsland moet je voor alle orders die van daaruit verzonden worden aangifte in Duitsland doen en dus een Duits BTW nummer aanvragen (ik laat buitenlandse btw aangiftes en aanvragen van btw nummers doen via kennispunt.eu).

als je ook deel vanuit Nederland verzend moet je voor dat deel aangifte in Nederland doen voor btw (tot aan drempelbedrag), welke overigens per 1 juli gaan veranderen) tenzij je vrijstelling voor landen aanvraagt voor gebruiken drempelbedrag en volledig in dat land aangifte gaat doen (doe ik nu voor Duitsland)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hallo Quinten, welkom op Higherlevel.

 

Als dropshipper met een webshop in Nederland heb je te maken met BTW, dropshippen zonder BTW is niet mogelijk. Je bent namelijk een bedrijf die zijn goederen doorverkoopt aan je consument.

 

Misschien dat deze informatie van het Ondernemersplein je een eind op weg kan helpen:

 

Qua drempels is deze informatie incl. voor- en nadelen van dropshipping hier te lezen >>>

 

Heb je nog aanvullende vragen, dan ben en blijf je uiteraard welkom om deze op ons forum te stellen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
1 minute ago, Daniel_Nijmegen said:

als verzonden wordt vanuit Duitsland moet je voor alle orders die van daaruit verzonden worden aangifte in Duitsland doen en dus een Duits BTW nummer aanvragen (ik laat buitenlandse btw aangiftes en aanvragen van btw nummers doen via kennispunt.eu).

als je ook deel vanuit Nederland verzend moet je voor dat deel aangifte in Nederland doen voor btw (tot aan drempelbedrag), welke overigens per 1 juli gaan veranderen) tenzij je vrijstelling voor landen aanvraagt voor gebruiken drempelbedrag en volledig in dat land aangifte gaat doen (doe ik nu voor Duitsland)

Kijk, eindelijk iemand waar ik wat aan heb. Ik ga contact nemen met kennispunt.eu, zij kunnen mij vast verder helpen!

Kan ik jou misschien ook ergens contacteren? Ik zie dat je al meer ervaring hebt met het dropshippen vanuit Duitsland.

Link naar reactie
  • 0

ik doe niet dropshippen vanuit Duitsland maar ben bezig voorraad bij Amazon FBA neer te leggen in Duitsland. Voor Belgie zat in simpelweg over drempelbedrag heen.

Maar kennispunt kan je zeker helpen met buitenlandse btw nummers en aangiftes.

Verder mag je gerust eens contact opnemen of je vragen hier plaatsen, krijg je van meerdere mensen reacties (ik weet zeker ook niet alles).

 

Link naar reactie
  • 0
53 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

als verzonden wordt vanuit Duitsland moet je voor alle orders die van daaruit verzonden worden aangifte in Duitsland doen en dus een Duits BTW nummer aanvragen

In het artikel waar Miki naar verwijst staat iets heel anders:

 

“Stel dat een Duitse leverancier een product rechtstreeks aflevert bij een Belgische particuliere klant van de Nederlandse webwinkel. In dit geval moet de webwinkel zich registreren voor de btw in België. Dat komt doordat de levering door de Duitse leverancier aan de Nederlandse ondernemer als intra-communautaire levering kwalificeert. De Nederlandse ondernemer heeft in btw-termen te maken met een verwerving in België en moet vervolgens ook Belgische btw berekenen aan zijn Belgische klant."

 

Naar mijn mening is deze uitleg correct .  Het antwoord op vraag 2 zou  dan ook moeten zijn de BTW van het "land van bestelling". 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.