Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Pjoter

Magazijn - door de ogen van de klant

Recommended Posts

Hoi hl-ers,

Ik werk sinds kort in een magazijn als bijbaan naast m'n studie. In dit magazijn is het de bedoeling dat klanten zichzelf helpen.

Het personeel krijgt hier erg veel dezelfde vragen, waarvan een behoorlijk groot deel onnodig is.

De antwoorden op deze vragen zijn echter wel aangegeven, maar worden kennelijk toch niet gezien. Ik heb daarom nagedacht over hoe ik deze beleving\feiten in kaart kan brengen (zonder de klanten lastig te vallen). Ik kom echter op weinig zinvols uit.

Ik wil dus de zogeheten 'signalering' onder de loep nemen en kijken of die nu wel zo goed is in zijn huidige staat.

Uiteindelijk doel is om te kijken wat er beter kan, zodat wij onze tijd kunnen besteden aan onze eigenlijke taken.

Heeft iemand een idee over hoe dit aan te pakken is? Of is hier 'theorie' over bekend?

Met vr. groet,

Pjoter

ps. Mijn hypothese is dat er te veel _te vaak_ is aangegeven, waardoor de klant een overload krijgt aan informatie. Ik vraag me dan ook af of het mogelijk zin heeft alles aan bij de ingang in het kort aan te geven en voor de rest in het magazijn alleen product informatie te vermelden.

[titel aangepast - mod]

Wat voor soort vragen krijg je? En snap jij het antwoord al, of zijn het écht zaken die de klant kan weten. Bekijk dat absoluut vanuit de klant, want die denkt misschien op een hele andere manier dan jij en je collega's zelf denken.

En wordt die info in tekst of met icoontjes of verduidelijkende afbeeldingen getoond? Het is een feit dat mensen tegenwoordig niet meer lezen... Vooral als de drempel tot even snel een vraag stellen erg laag is - bijvoorbeeld omdat er allemaal medewerkers aan wie wat gevraagd kan worden in het magazijn rondlopen.

bedankt voor je reactie!

Het gaat vooral om de vragen "waar ligt product X" of "is product Y nog op voorraad" en in iets mindere mate, maar wel tot ergenis leidend, "waar is lokatie X".

Ik laat er nog even mijn gedachten over gaan...

nog iemand ideeen?

Kun je aangeven om wat voor soort producten het gaat ?

Je zou ook kunnen denken aan ondersteuning door middel van kleuren.

En natuurlijk routing, kijk anders eerst eens hoe andere vergelijkbare leveranciers dit opgelost hebben.

Verder kun je in het magazijn misschien mensen in twee soorten kleding rond laten lopen, waarvan één duidelijk herkenbaar als medewerkers, alleen ide zullen dan door de klant aangesproken worden.

Het gaat om meubels, kasten etc.

Met kleuren werken is erg moeilijk. Veel ligt vast in het bedrijfsconcept en is helaas niet voor verandering vatbaar. Er moet dus in de richting van kleine oplossingen gezocht worden.

Misschien heeft die klant wel geen oog voor bewegwijzering en is een magazijngids (mens) bij de ingang wel de meest klantvriendelijke oplossing.

Kijk anders ook eens bij de Vereniging Bewegwijzering.

Op diverse plekken een plattegrond met "u bevindt zich hier" (denk aan de informatieborden in gemeenten) hangen met daarnaast een productoverzicht met de locatie (rijen een nummer geven en binnen de rij een letter bijvoorbeeld) waar elk product zich bevindt.

Succes

Hendrik

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.