• 0

Iemand betalen die geen btw nummer heeft

Eindelijk heb ik ook een vraag: ik heb een particulier ingehuurd voor tekstredactie. Zij is hier nét mee begonnen, om een beetje bij te verdienen. Ik kan en wil haar niet zwart betalen, maar zij heeft dus geen btw nummer. Kan zij mij nu een rekening zonder btw sturen? Moet daar dan nog een toelichting op komen te staan? Hoe bereken ik dit door aan de klant? Met of zonder btw? ???

Bij voorbaat dank!

Sanne

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder btw-nummer mag diegene wel een factuur sturen , maar geen btw in rekening brengen. Jij mag/kan die btw dus ook niet terugvorderen. Er is een maximum bedrag per jaar (ik dacht rond de 1800 euro) welke die persoon op deze manier in rekening mag brengen. Wat jij verder met je klant doet is jouw zaak, maar over dat bedrag zul je gewoon btw in rekening moeten brengen.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

Eindelijk heb ik ook een vraag: ik heb een particulier ingehuurd voor tekstredactie. Zij is hier nét mee begonnen, om een beetje bij te verdienen. Ik kan en wil haar niet zwart betalen, maar zij heeft dus geen btw nummer.

 

Sommige tekstschrijvers zijn niet btw-plichtig. Hangt er een beetje vanaf of het puur journalistiek is of commercieel...

Link naar reactie
  • 0

Er zijn diverse zogenaamde "vrije" beroepen. Die zijn vervolgens vrijgesteld van BTW en hoeven zich soms ook niet in te schrijven bij de KvK. Waarschijnlijk heb je hiermee te maken. Dat je dus een factuur zonder btw krijgt kan dus heel goed kloppen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi, bedankt voor de welwillende reacties. Misschien ben ik niet zo duidelijk geweest, het gaat bij deze persoon om neveninkomsten als tekstredacteur. Als zij, wat ze voor mij doet, in een fulltime zaak zou doen zou ze niet inschrijfplichtig zijn voor de KvK en wel btw plichtig. Zo ver waren we al. Maar ze is dus nog niet zo ver, ze doe het er nu nog naast, en dan was de vraag hoe ze moet factureren. Gewoon geen btw op de fatuur dus en dan zijn we klaar. Mijn vraag is beantwoord waarvoor dank.

Groetjes, Sanne

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.