• 0

Franse /Belgische btw terugvragen met kassabon

L.S.

 

Voor mijn onderneming doe ik normaal veel inkopen in Nederland, nu de winkels in Nederland gesloten zijn wijk ik uit naar België en Frankrijk.

Helaas krijg ik niet bij al mijn aankopen een factuurbon.  Vaak 'slechts' een kassabon waar wel de naam, adres en btw nummer van de winkel op staan (de btw zelf staat er wel keurig netjes op). Mijn btw nummer + bedrijfsnaam + adres missen op deze 'kassabon'. Ik heb echter geen ervaring met het terugvragen van btw in het buitenland.

Daaruit rest mij de vraag:

Krijg ik de Franse/Belgische btw terug zonder dat mijn btw nummer/adres/bedrijfsnaam op deze bon staat?

 

Ik had misschien als oplossing om zelf mijn bedrijfsnaam+adres+btw nummer  te printen en aan de bon vast te nieten.

Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft of mij hierin kan adviseren?

 

Bij voorbaat dank!

 

Gr Wouter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor uitleg, zie: 

Vereisten en toelichting bij verzoek om teruggaaf btw uit andere EU-landen

 

Vereenvoudigde facturen (kassabonnen) worden alleen geaccepteerd als het totaal van de factuur minder is dan € 100 (met btw) ... en de betaling met de zakelijke bankrekening heeft plaatsgevonden. 

 

Facturen meesturen als het factuurbedrag boven het drempelbedrag uitkomt. De drempelbedragen zijn:
– brandstof: € 250
– andere goederen en diensten: € 1.000

Deze facturen moeten wel aan alle factuureisen voldoen ... dus van wie, aan wie, voor wat en voor hoeveel.

 

zie ook: 

Btw terugvragen uit andere EU-landen

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Bert. zei:

Het teruggaafverzoek via de Nederlandse belastingdienst is niet bedoeld voor aankopen van goederen die intra-communautair geleverd hadden kunnen worden.