• 0

App(s) bouwen met expat co-founder; rechtsvorm

(aangepast)

Hallo,

 

Ik heb een vraag over hoe ik dit bedrijf moet vormgeven, specifiek de rechtsvorm. De situatie is als volgt;

 

- Samen met co-founder willen we zelf apps gaan maken en vermarkten. Kleine ideeën uitwerken en in de markt zetten, experimenten, wereldwijd. 

- Co-founder is een expat uit Zuid-Amerika en heeft nog een werkvisum. Heeft alle intentie om hier lang te blijven.

- Beiden werken we full-time en dat zal voorlopig zo blijven. Het is voor ernaast en te proeven aan het ondernemerschap. Mocht een van de apps succesvol worden dan is wisselen naar part-time altijd nog een optie. 

- We investeren vooral tijd. Meeste hardware en software licenties hebben we en andere assets of creatie zal niet significant veel kosten. Als er omzet gedraaid gaat worden dan kan hardware van de zaak wel fijn zijn natuurlijk. 

 

Is een VOF mogelijk? Of twee eenmanszaken met een simpel samenwerkingscontract? 

Andere optie is natuurlijk geen bedrijf oprichten totdat er wat omzet is? Een appstore licentie is mogelijk zonder kvk. 

 

Alvast bedankt,

 

Edit; Een beetje huiswerk v mezelf gevonden, uren zijn dus van belang; https://www.higherlevel.nl/forums/topic/70116-webinar-part-time-ondernemen/ . Vraag me wel af hoe dit te controleren is..

 

aangepast door UltraLight
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.