• 0

prive lening uit eigen offshore bedrijf

Hallo,

 

Ik woon al jaren in het buitenland en heb een offshore company (IBC). Vraag: Kan ik een lening die ik vanuit de IBC aan mezelf verstrek voor het kopen van een huis in NL opnemen als Schuld in box 3 mijn jaarlijkse IB buitenlands belastingplichtigen? Voor de lening heb ik een leenovereenkomst opgesteld tussen mij en de IBC voor een periode van 30 jaar en 0% rente.

 

Alle input welkom, groeten!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
5 hours ago, Joost Rietveld said:

Waarom niet? Vastgoed valt voor een buitenlands belastingplichtige in box 3 inclusief de bijbehorende schuld. Die 0% rente heeft de NL fiscus op zich geen belang bij

Dat is idd ook mijn mening. Vooralsnog heeft de fiscus deze schuld in box 3 afgekeurd bij gebrek aan bewijs. Wellicht willen ze een getekende overeenkomst zien of de overboeking van de offshore rekening naar de notaris?

aangepast door Bubbel
error
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
24 minutes ago, Joost Rietveld said:

Tja, uiteraard moet er wel bewijs zijn van het bestaan van die schuld. Die bewijslast ligt bij jou

Dat begrijp ik wel ja. Ben alleen een beetje terughoudend om ze gegevens van mijn IBC te geven om eventueel verder spitten in mijn zaken te voorkomen (niets raars of illegaals trouwens). Zal de fiscus in eerste instantie de leenovereenkomst maar eens sturen en de leenovereenkomst ook maar even laten legaliseren bij een notaris. Later evt. de bank statements van de IBC met de overboeking naar de notaris. Dank voor je snelle respons trouwens.

aangepast door Bubbel
adding text
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.