• 0

Kopen van strandtent/beachbar met externe financiering

(aangepast)

Beste, 

Ik zit een beetje met een vraagteken in mijn hoofd. 
Ik heb veel ervaring met het sturen, leiden, regelen etc van een strandtent, tijd om zelf in actie te komen nu. 
Nu heb ik gereageerd op een prachtig project “nog te bouwen” maar plannen liggen klaar. 
Dit hele project staat te koop en te huur, pacht. 
Net antwoord gehad dat pacht hem niet gaat worden want hij verkoopt het alleen nog. 
kosten iets meer dan 1.250.000 ( nieuw vanaf de grond ) bouwplan 650.000 erop.

Toonbaar dat jaaromzet meer is dan vraagprijs  is, met wat er nu staat. 
Veel geld dus, maar mijn vraag is zoiets wel haalbaar als je geen tonnen op je bank heb staan, en welke bank of instantie helpt hiermee? 
Graag wat advies lieve mensen... 

Eigen geld niet veel... wel huis met dikke overwaarde. 
Lennart 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 1
13 uur geleden, Lennartgooi zei:

Toonbaar dat jaaromzet meer is dan vraagprijs  is, met wat er nu staat. 

ter overdenking ... vergeet de jaaromzet.

De vraagprijs moet u met de winst terugbetalen ... dus wat is de winst?

Over hoeveel en welke vette of magere jaren is de winst het resultaat?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Dat is bijna 2 miljoen voor een strandtent, u kunt ook terugrekenen wat dat u per maand kost aan aflossing. Ook inventaris, personeel, verzekeringen...enfin alles op horeca gebied. En dat in deze onzekere tijden zal zeker niet meevallen.

 

Ben niet sceptisch maar wil u graag behoeden voor catastrofe. Misschien crowdfunding  een mogelijke oplossing.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, atlas1302 zei:

Ben niet sceptisch maar wil u graag behoeden voor catastrofe. Misschien crowdfunding  een mogelijke oplossing.

Over catastrofe gesproken ... Welke investeerder (crowdfunder) wil z'n geld in een strandtent stoppen?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Weet van diverse kleinere zaakjes dat zij via CrowdAboutNow investeerders zoeken. Je zal dan wel het plan en je droom moeten presenteren aan grotere groepen. Zeker omdat het bij jou gaat om een enorm bedrag.

 

Verder is het misschien handig om je niet blind te staren op dit (nieuwbouw) project. Misschien staat er wel ergens een pand leeg of kan je het concept een klein beetje aanpassen.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ivm Corona zal men sceptisch reageren. Oók je financiers. Maar toch zijn er (nieuwe) strandtenthouders  die de toekomst positief zien.

 

De omzet was in het verleden stijgende. Ik verwijs naar een (gedateerd) bericht >>> , de tijden zijn veranderd (Corona), maar dat bericht is bedoeld om een inschatting te geven hoe het er met strandtenten qua omzet voorstond.

 

Vwb financiering: de "dikke overwaarde van je  huis" zal dan wel in verhouding moeten staan tot de ca. 2 miljoen die je nodig hebt. Want, banken zullen bij bedrijfslening altijd een eigen aandeel vragen in verhouding tot het bedrag dat je wilt lenen.

Crowdfunding is mogelijk, maar ook daar kan het de voorwaarden zijn dat je een eigen aandeel moeten inbrengen en dat ze een limiet stellen. Óf dat 2 miljoen is/mag, daar kan je je door een crowdfunding platform door laten informeren.

 

Oók komt het voor dat je "eigen" aandeel voor banken ophaalt via Crowdfunding en daarmee bij de bank funding aan kan tonen om dan het restbedrag te laten financieren.  

 

Om je een voorbeeld te geven van crowdfunding: zie dit bericht op Crowdfunding 2020 strandtent >>> Waar door externe financiering het gevraagde bedrag is opgehaald. Als je op die pagina bent, kun je direct doorsurfen naar informatie over crowdfunding.

 

Verder eens met wat Ondernemeer zegt. Oriënteer je verder en kijk, als je strandtent wilt beginnen, wat er nog meer in de markt is. Wellicht zitten daar wel pacht-objecten tussen. Al is mijn mening dat je met pacht vaak de veredelde manager bent, maar goed... dan zit je wel op het strand :smiling-face-with-sunglasses: 

 

In het huidige project dat je voor ogen hebt, kun je mischien bespreken of of je mede-eigenaar kan worden. Dat de huidige eigenaar d.m.v. aandelen jou in laat kopen met optie tot volledige koop.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Wordt dit project een permanent strandpaviljoen met Noordzee-ligging of anders?

 

Bij nieuwe eigenaar en nieuwbouw heb je ook nog eens een vergunningstraject te doorlopen en de bouwtijd te overbruggen...

 

Mvg,

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
  • 0
Op 1-3-2021 om 20:50, Lennartgooi zei:

Nu heb ik gereageerd op een prachtig project “nog te bouwen” maar plannen liggen klaar. 
Dit hele project staat te koop en te huur, pacht. 

 

Locatie, locatie, locatie. 

Je openbare profielinfo (en je naam?)  geeft aan dat je in t Gooi  zit. Is dit toevallig een project rondom het Gooimeer (Naarderbos!) of het IJmeer? In dat geval zie ik een goede crowdfundingcampagne (vooral gericht op midden Nederland) namelijk nog best wel kans van slagen hebben... 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
49 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

In dat geval zie ik een goede crowdfundingcampagne (vooral gericht op midden Nederland) namelijk nog best wel kans van slagen hebben... 

 

Denk ook aan een sociëteit zoals De Kring of de bekende herenclubs in London. Bestaan er al onderlinge golfclubs? Zou je voor 10000 euro founding member willen zijn van Beach Society Zuiderzee? Met zijn eigen kledinglijn natuurlijk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maar dat is toch duidelijk iets anders dan een strandtent/beachbar waar TS het over heeft. Een toplocatie in Scheveningen aan de zee misschien. Maar zie de high class sociëteit member daar maar eens voor te strikken. Misschien topless bediening en sauna om de koude zeewater temperaturen te trotseren, in eigen badpak kledinglijn natuurlijk. Wie weet?

Link naar reactie
  • 0
12 minuten geleden, atlas1302 zei:

Maar dat is toch duidelijk iets anders dan een strandtent/beachbar waar TS het over heeft. 

 

Hoezo?

 

Het is gewoon een variant op crowdfunding. Kijk eens om je heen in de wereld en je ziet een heleboel Beach Clubs, de ene wat exclusiever dan de andere. 

 

Hebben ze ook in Zandvoort al.

 

Topless bediening is een heel ander segment. :thinking-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 2-3-2021 om 21:20, Joost Rietveld zei:

Een van de drie F's :winking-face:

Waarschijnlijk alleen de 3e F 😎

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
15 uur geleden, TwaBla zei:

Het is gewoon een variant op crowdfunding. Kijk eens om je heen in de wereld en je ziet een heleboel Beach Clubs, de ene wat exclusiever dan de andere. 

Eens. Founding members hebben dan een "aandeel" waarmee je je plannen kan realiseren.

 

Naast founding members, is er ook een soortgelijke variant die trouwens ook goed kan werken als je al een (luxe)horecazaak hebt. Ik ken 2 voorbeelden waar de ondernemer voorafgaand een lidmaatschapsfee vroeg.

- Bij een strandpaviljoen (die onderscheiden luxe was, omdat ze ook een zwembad hebben), kon je een lidmaatschap afsluiten. Hiervoor betaalde je dan vooraf 1000 euro en kreeg je daarvoor een soort van creditkaart die je dan gedurende het seizoen op mocht "snoepen". Het werkte daarbij aanstekelijk: "Oh, heb jj een creditcard? Die wil ik ook".

- Luxe wijnbar: daar kon je je eigen "wijnkluis" huren vanaf € 80. De horeca-exploitant kocht dan voor je in en kon jij bij elk bezoek je vooraf betaalde gevulde wijnkluis opdrinken, evt. gekoppeld aan een te reserveren privé ruimte waar je zakenrelaties uit kon nodigen. Het mooie/luxe aan deze zaak was dat de wijnkluizen de inrichting van de wijnbar waren en andere bezoekers dachten "hé zo'n kluisje wil ik ook".

Met  zo'n variant van vooraf betaalde abonnementen ben je, naast klantenbinding, nog voordat het jaar/seizoen begint, al verzekerd van omzet. De abonnementen werden bij beide voorbeelden trouwens niet terugbetaald als men in dat jaar de credit card niet had "geleegd". Of dat binnen (wettelijke) voorwaarden (nog)  mag, weet ik niet. Over het algemeen besteedden consumenten meer dan wat op de creditcard stond. Dus het werkte wel.

 

Het gaat Lennartgooi in topicstart over óf hij financiering kan krijgen voor de opstart zonder eigen middelen en/of inbreng van de overwaarde van zijn huis.

D.m.v. crowdfunding is het misschien mogelijk. Velen zijn hem voorgegaan met deze vorm van financiering. Maar Founding members lijkt mij zeker ook een optie.  De aanvullende variant op crowdfunding (bijv. door abonnementen) is er dan ook één om over na te denken als zijn beach club open is.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mooi verhaal, maar dan moet die club daar toch eerst staan en dat kost 2 miljoen.  Hoeveel members heb je vooraf dan nodig en hoeveel lidmaatschap? Die 2 miljoen is gewoon een hapje teveel volgens mij, maar het concept zal waarschijnlijk kunnen werken. Bovendien hebben we hier te maken met een beginnend ondernemer, mooi natuurlijk, maar met zo`n uitdaging moet je volgens mij wel uit een ander houtsoort gesneden zijn.

Link naar reactie
  • 0

Als het nog gebouwd moet worden is er nog geen enkele jaaromzet duidelijk. Dan is zeker de winst niet in beeld, waar u het inderdaad van moet gaan doen. Plannen en aannames zijn prachtig, maar het gaat vooral om locatie, locatie en nog eens locatie. Bij nieuwe plannen zal een locatie zich eerst moeten bewijzen. Meestal gaan hier enige jaren overheen, voordat men de weg naar uw bedrijf vindt.

 

Op Scheveningen, Kijkduin, Bloemendaal, Zandvoort enzo zijn 1 tot 3 miljoen voor overname heel gewoon geworden. Wij hebben daar meerdere ondernemers rijk zien worden en ook failliet zien gaan. De meeste ondernemers daar willen niet anders meer of hebben het vanwege de extremen binnen 3 jaar bekeken.  In de meeste gevallen koopt u roerend goed en bent u zeker de eerste seizoenen afhankelijk van goed weer. Daarna kunt u wel een slecht seizoen opvangen, mits u uw geld goed beheert. Vanwege de grote risico's zal elke financier dubbeldikke zekerheden vragen.

 

Beter kijk je naar een bestaand paviljoen met onroerend goed en potentie. Nederland heeft veel mooie plekken met vaste paviljoens en potentie. Ook een particuliere investeerder is dan meer geneigd daar zijn geld in te steken. Op de bank levert zijn kapitaal momenteel niks meer op en een mooie locatie met onroerend goed houdt een stijgende waarde. Daarbij moet je je afvragen of je blij zal zijn met een hectiek risicovol werkhuis in een bekende badplaats met een beginschuld van 2 miljoen. U komt namelijk met zo'n pakket tussen fanatieke en ervaren concurrenten terecht. Dat is lastig kaarten.

 

Wij hebben meer dan 30 jaar ervaringen in de bekende badplaatsen met dergelijke paviljoens en horecagelegenheden. Inmiddels is er veel verandert en vinden wij het er niet makkelijker op geworden. Natuurlijk willen we jullie enthousiasme stimuleren en aanmoedigen om dit heerlijke vak uit te gaan oefenen met nieuwe frisse ondernemerschap. Denk buiten de box en bezint voordat je begint.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.