Jump to content
Wigbolt

Dragons' Den Nederland 2021

Recommended Posts

8 minuten geleden, Ondernemeneer zei:

Top, ga er weer voor zitten!

 

Leuk hoor. Zonder te veel te willen spoileren: een ouderwetse biddingwar! 


Waarmee kan ik je helpen?

Ik help  ondernemers met financieel inzicht en advies over betaalbare én betrouwbare verzekeringen en voorzieningen voor arbeidsongeschiktheid,  aansprakelijkheid en pensioen onder het motto "geld voor nu én geld  voor later".   Meer weten?  Contact

 

Update verplichte AOV: Regeling niet uitvoerbaar, Koolmees zoekt naar alternatieven.

Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Norbert Bakker zei:

... een ouderwetse biddingwar! 

Een beetje entertainment ... Dat is toch één van de fundamenten van ondernemen?


Voor de deelnemers ...

Normaal gesproken geldt: alleen gaat sneller, samen kom je verder.

... tenzij er gebrek is aan geld. Dan geldt: samen gaat sneller, alleen kom je verder.

... tenzij er gebrek is aan geld én visie. Dan geldt: samen gaat sneller, samen kom je verder.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link to post
Share on other sites

Ik heb hem net teruggekeken en ben blij verrast met de investeringen. Twee miljoen voor 20% en Anderhalf miljoen voor 35% voor twee van de vijf pitches. De Volskrant heeft vorig jaar een samenvatting gemaakt, elf van de zeventien hebben daadwerkelijk plaats gevonden. Het blijft natuurlijk de eerste uitzending maar ik ben benieuwd naar de rest van het seizoen. iig. niet zulke troep als tien jaar geleden.

Link to post
Share on other sites
Posted 6853 - 1,195
7 minuten geleden, loeki zei:

niet zulke troep als tien jaar geleden.

 

haha, toen was het iets teveel vanuit amusement gedaan, ik heb de indruk dat er nu een redelijk goede redactie op zit die ook snappen dat een (3D) printer kopen een ander type investering is dan werkkapitaal of innovatie financieren. (en dus betere kandidaten vinden)

Link to post
Share on other sites
Posted 21405 - 1,248

Deze week zag ik een paar appelfrismakers weggewuifd worden, terwijl een bestelapp voor de lokale middenstand wel investeerders vond.

 

De dragons mogen uiteraard zelf bepalen waar ze geld aan uitgeven, maar de motivatie verbaast me soms.

 

Dat Won Yip aan boord springt bij twee Amsterdamse festivalmannen die een drankbestelapp Airchip hebben laten maken (was al zeven ton aan besteed, grotendeels overheidssubsidies) snap ik wel. Die kan zo'n app mogelijk in zijn eigen vestigingen gebruiken en wellicht ook nog wat verdienen door de bars op festivals te voorzien van drank. Al drie extra argumenten dus. Slim koopmansschap.

 

Perridon komt mij ook voor als een koopman. Dat is toch een ander type ondernemer dan de techneut die zelf iets ontwikkelt. Dat vertelt hij zelf ook. Hij is begonnen bij zijn vader die als groothandelaar Aashima computer peripherals uit Hongkong haalde. Muizen, keyboards, speakers: noem maar op. Doorgaans no-name copies van bekende merken, want zulke technologie wordt snel gemeengoed. Perridon deed ook veel aan parallelhandel, een wilde markt.

 

Daarna is hij zelf producten onder merk gaan verkopen, met Trust als label. Dat noemen ze nou op Amazon.com private labelen. Medion heeft dat jaren gedaan voor Aldi, Lidl en Tchibo. Dan laat je jouw merk plakken op dezelfde peripherals die voorheen onder allerlei rommelmerkjes de markt op gang. Herinneren jullie je de grote reclamecampagnes voor Trust nog? Ik ook niet. Ik ken die sector een beetje, en marketing was/is voor zulke handelaars vooral dealer-promoties. Events en incentives. Dat heeft Perridon vast heel goed gedaan.

 

Maar als ik Perridon dus hoor zeggen dat je geen nieuwe appeldrank (Leppa Limo) op de markt kan brengen zonder groot marketingbudget, dan denk ik: hij kletst maar wat. Mag hoor, dat programma is amusement. Maar ik vond het wat sneu voor de twee getroffen ondernemers, die hautain weggewuifd werden door de muizenmogul uit Rotterdam. 

 

Kijk eens naar Infra Foodbrands, ook een Rotterdamse onderneming. Opgezet door een sapman (Menken Drinks) die mango juice uit India ging halen en daar een wereldmerk van maakte zonder groot marketingbudget. Gewoon opgebouwd via het retailkanaal. Eigenlijk net zoals Trust groot geworden is.

 

Misschien zou het Leppa Limo Duo eens met de Maaza-meneer moeten praten. Die weet wel iets van opschalen.

 


Zucht...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 8 leden online en 268 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept