• 0

Investeerders traag?

Hi mensen,

 

Ik ben al vier jaar met een plan bezig. Ik heb mijn baan opgezegd en het product is klaar. De investeerders doen er nogal lang over om een beslissing te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee, bijv hoelang het gem duurt? Mijn personeel wacht op een go en ik word er een beetje zenuwachtig van. De leveranciers vragen zich nu ook af of het door mag gaan.

 

Is het verstandig om zelf dan € 200.000 te lenen en zelf aan de slag te gaan. Ik heb een eigen vermogen van € 30.000. Wie heeft hier ervaring mee?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb in ieder geval wel geleerd om geduld te hebben en als jij zenuwachtig begint te worden dan voelen anderen dat ook aan, zoals in dit geval je personeel en je leveranciers...

 

Lijkt me eerst verstandig om opheldering te vragen aan je investeerder(s)!

 

Succes

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

hoe groter het bedrijf dat investeert, hoe meer beslissers er zijn, dus hoe langer het duurt.

 

individuele investeerders, zoals business angels en informals, kunnen a la minute beslissen;

 

als het een groepje van informals is, een 'fonds', moeten ze eerst de propositie in de groep bespreken. vaak komen ze maandelijks bij elkaar;

 

is het bijvoorbeeld een uitgever, dan zijn er vele medebeslissers en kan het maanden duren;

 

inderdaad moet je bij je contacten navragen hoe de beslistrajecten in elkaar zitten en hoe zijn de tijdslijnen zien.

 

hou er rekening mee dat er dan eerst een 'letter of intent' moet worden opgemaakt (juristenwerk), wellicht 'due diligence' (maar waarschijnlijk in jouw geval niet van toepassing), en dan een participatie- of aandeelhoudersovereenkomst (ook veel juristenwerk).

 

tussen het mondeling ja en het uiteindelijk beschikbaar stellen van het geld kunnen enkele tot veel maanden zitten. Ook in de tussentijd kan er nog een kink in de kabel komen...

 

helaas is geduld een belangrijke eigenschap in deze. maar, blijf ze achterna zitten zodat er geen tijd nutteloos verloren gaat.

 

sterkte en succes

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Uit ervaring weet ik dat bij een goede deal tusen de eerste kennismaking en het tekenen van de participatieovereenkomst z'n 3 a 4 maanden kunnen zitten. Het kan vreselijk variëren, maar snell gaat het meestal niet.

 

Gaat het wél snel dan gaat het ook snel mis.

 

Maar als je al 4 jaar bezig bent, waarom zoek je dan nu pas geld?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf een deel van je spaargeld investeert, schept dat natuurlijk wel vertrouwen. Ik begrijp dat je 50.000 nodig hebt en 30.000 eigen middelen hebt? Haal van die middelen dan een buffer af van ongeveer 6 maanden vaste lasten en levensonderhoud en investeer de rest. Zal je zien dat het wellicht een stuk sneller gaat. Probleem hierbij is wel dat sommige investeerders niet zitten te wachten op kleine investeringen.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Link naar reactie
  • 0

Is het verstandig om zelf dan € 200.000 te lenen en zelf aan de slag te gaan. Ik heb een eigen vermogen van € 30.000. Wie heeft hier ervaring mee?

 

Ik denk dat het altijd beter is om zelf geld te lenen en in te brengen dan het van anderen te krijgen of lenen, om twee redenen: je houdt 100% van de aandelen en toekomstige investeerders weten dat je 100% comitted bent. Als je het een te groot risico vindt om zoveel geld te lenen, dan kun je ook van investeerders niet verwachten dat ze zo'n risico nemen.

 

dagdag

Christine

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Christine,

 

Ik ga nu ook zelf lenen maar de banken zijn ook niet zo happig om te lenen als je een starter bent. Ik heb nog een koophuis in Amsterdam-zuid, nogal een dure woning maar dan nog doen ze lastig...

 

Beste Sally,

 

Ik zit met precies het zelfde. Had/heb een vaste baan (heden partime) een eigen hoekhuis en een goed product dat gereed is en reeds draait. De bank deed erg moeilijk en kon alleen het hoogst nodige financieren alleen loop je dan van af het begin achter de feiten aan. Het gene jij hebt met investeerders wat betreft het wachten klinkt erg bekend. Alleen al een 1e reactie kan al 3a4 weken duren en daarna nog maanden zonder reultaat.

 

Ik wens je succes nij je speurwerk en hoop voor je dat de bank je steun en je deze kans gunt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ramon A. Klijnstra

Watch and Show

http://www.watchandshow.nl Expose your power.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.