• 0

Verdeling winst? naar rato online onderneming

Goedenavond, 

Vorig jaar juli ben ik een online onderneming gestart. Het eerste jaar heb ik quitte gedraaid qua omzet/kosten.

Per 1 maart 2021 is een vriend van mij er ook ingestapt. Hij is net als mij een zzp'er.

Er zal een verdeling van ong 70/30 zijn qua uren die we erin stoppen op dit moment. Mijn idee was om een jaar te nemen als meetpunt voor de winst en dan de winst naar rato te verdelen. De bedoeling is om er in ieder geval het komende jaar geen geld uit te halen maar het alleen maar te herinvesteren.

 

Omdat we een coaching traject aan zijn gegaan om naar een next level te gaan zullen we de nodige kosten hebben dit jaar want zal betekenen dat de kans aanwezig dat er weinig winst zal overblijven einde jaar/over een jaar.

 

Stel we hebben aan het eind van het jaar geen winst maar de ene stopt er 70% van de uren in, hoe daarmee om te gaan? Hebben mensen hier ervaring mee? Vindt dit dan uiteindelijk niet echt eerlijk.

Hoor het graag.

 

Groetjes Ferry

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
16 minuten geleden, FMe2021 zei:

Per 1 maart 2021 is een vriend van mij er ook ingestapt. Hij is net als mij een zzp'er.

Waar is hij dan ingestapt? In jouw online onderneming? Hebben jullie die omgezet naar een VOF, of huurt jouw eenmanszaak zijn eenmanszaak in?

 

18 minuten geleden, FMe2021 zei:

Stel we hebben aan het eind van het jaar geen winst maar de ene stopt er 70% van de uren in, hoe daarmee om te gaan? Hebben mensen hier ervaring mee? Vindt dit dan uiteindelijk niet echt eerlijk.

In lijn met vorige vraag: hoe is jullie samenwerking en wat is daarvoor vastgelegd? Als jullie er samen voor kiezen om te investeren in coaching en daardoor blijft er geen winst over, dan is er ook niks te verdelen. Het klinkt me wel fors dat jullie volledige winst daardoor weg is. Dan moet het zich de jaren erna wel terugbetalen.

 

Als jullie een 70/30 winstverdeling overeenkomen en er is geen winst, dan is dat voor beide partijen 'pech'. Als je op voorhand al weet dat je een jaar moet werken (en ook nog 70% van de arbeid moet leveren) zonder beloning, kun je je afvragen of dat een goede besteding van je tijd is. Tenzij je bewust investeert, maar dan zou je het gebrek aan winst niet zo'n probleem moeten vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.