• 0

Zakelijke hypotheekrente, wat is een redelijk percentage?

(aangepast)

Ik heb in 2008 een bedrijfspandje gekocht, dat inmiddels voor 60% is afbetaald. Ik heb verder geen schulden bij de bank. Desondanks krijg ik nu een rentevoorstel voor 4.5% voor 1 jaar vast, wat ik - gezien het risico dat de bank loopt met een onderpand dat 60% meer waard is dan de huidige hypotheek - vrij fors vind. Daar heb ik mijn accountmanager bij de bank over gebeld, die het op zich met me eens is maar niets voor me kan betekenen.  Volgens hem is het rentepercentage ook wat hoger omdat het openstaande hypotheekbedrag te laag is om voor hen echt interessant te zijn.

 

Nu is er hier vast iemand die wat beter thuis is in zakelijke hypotheken en me kan vertellen of dit een normaal percentage is, of dat het echt absurd hoog is en wat dan wel een redelijk percentage zou zijn. Alvast bedankt :-) 

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)

Zie de zakelijke hypotheektarieven van oa Regiobank :  bij 1 jaar RVP < 55% ligt de rente op 2,25%

 

image.thumb.png.e35e1002404ce277222347a749f5d59d.png

(klik op de afbeelding om te vergroten)

 

Vraag is daarom meer:  verdien je de advies/oversluitkosten snel genoeg terug. Bij een paar ton hypotheek of minder vermoedelijk niet snel en je bank weet dat ook.

 

aangepast door Norbert Bakker
Link en tabel rentetarieven toegevoegd

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
45 minuten geleden, Bob de webbouwer zei:

Of kan ik daarvoor ook bij jou terecht? 

Helaas, maar ik ben geen hypotheekadviseur (werk wel samen mét hypotheekadviseurs binnen en buiten de netwerkorganisatie B2Bsure,  maar die zijn niet gericht op bedrijfshypotheken maar op hypotheken voor de eigen bewoning ) 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.