Ik zit met het volgende. Op dit moment spit oude cijfers na. Ik ben begonnen om de aangiftes VPB van mijn bv onder de loep te nemen. Er zijn door accountant zelf de nodige fouten gemaakt, die vast wel te fixen zijn. Maar ik heb geen uitleg voor onderstaande issue in de aangifte VPB:
Ik begin bij aangifte VPB van 2012 omdat dit eerste jaar was dat mn huidige accountant de boekhouding deed.
Dus 2011 zie ik gewoon de loonheffing, mijn DGA salaris en sociale lasten.
Als ik kijk bij 'fiscale winstberekening' over 2012, dus dat officiële aangifterapport van de Belastingdienst " aangifte vennootschapsbelasting"
De post Personeelskosten is gewoon leeg. Op de post 'overige personeelskosten' na. Een bedrag van tweeduizend nogiets euro.
Maar in 2012 heb ik gewoon DGA-salaris gehad, loonheffingen betaald en dergelijke.
Vervolgens zie ik jaar later, in 2014 bij Personeelskosten, wel weer lonen en salarissen een deel van mijn salaris, maar geen sociale lasten. Overige personeelskosten is -900 euro.
Nu waren dit niet de makkelijkste jaren, we draaien verlies. Maar het was niet zo dramatisch dat de loonheffingen over 2012 en 2013 en mijn salaris niet betaald werden.
Ik probeer dus te snappen waarom in deze vakjes niet gewoon de daadwerkelijk betaalde loonheffing is opgenomen, zoals in latere jaren. (Voordat ik aan accountant ga vragen hoe dit zit)
Is het mogelijk dat dit eea verrekeningen zijn geweest? Zodat dit niet in die aangifte terecht komt? Ook al ligt hier voor me op tafel de stapel betaalde loonheffingen en salarisstroken uit 2012 en 2013.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pieter_jan
pieter_jan
Ik zit met het volgende. Op dit moment spit oude cijfers na. Ik ben begonnen om de aangiftes VPB van mijn bv onder de loep te nemen. Er zijn door accountant zelf de nodige fouten gemaakt, die vast wel te fixen zijn. Maar ik heb geen uitleg voor onderstaande issue in de aangifte VPB:
Ik begin bij aangifte VPB van 2012 omdat dit eerste jaar was dat mn huidige accountant de boekhouding deed.
Dus 2011 zie ik gewoon de loonheffing, mijn DGA salaris en sociale lasten.
Als ik kijk bij 'fiscale winstberekening' over 2012, dus dat officiële aangifterapport van de Belastingdienst " aangifte vennootschapsbelasting"
De post Personeelskosten is gewoon leeg. Op de post 'overige personeelskosten' na. Een bedrag van tweeduizend nogiets euro.
Maar in 2012 heb ik gewoon DGA-salaris gehad, loonheffingen betaald en dergelijke.
Vervolgens zie ik jaar later, in 2014 bij Personeelskosten, wel weer lonen en salarissen een deel van mijn salaris, maar geen sociale lasten. Overige personeelskosten is -900 euro.
Nu waren dit niet de makkelijkste jaren, we draaien verlies. Maar het was niet zo dramatisch dat de loonheffingen over 2012 en 2013 en mijn salaris niet betaald werden.
Ik probeer dus te snappen waarom in deze vakjes niet gewoon de daadwerkelijk betaalde loonheffing is opgenomen, zoals in latere jaren. (Voordat ik aan accountant ga vragen hoe dit zit)
Is het mogelijk dat dit eea verrekeningen zijn geweest? Zodat dit niet in die aangifte terecht komt? Ook al ligt hier voor me op tafel de stapel betaalde loonheffingen en salarisstroken uit 2012 en 2013.
wat tikfoutjes
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71192-geen-loonkosten-en-sociale-lasten-in-aangifte-vpb/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag