• 0

Geen loonkosten en sociale lasten in aangifte VPB

(aangepast)

Ik zit met het volgende. Op dit moment spit oude cijfers na. Ik ben begonnen om de aangiftes VPB van mijn bv onder de loep te nemen. Er zijn door accountant zelf de nodige fouten gemaakt, die vast wel te fixen zijn. Maar ik heb geen uitleg voor onderstaande issue in de aangifte VPB:

 

Ik begin bij aangifte VPB van 2012 omdat dit eerste jaar was dat mn huidige accountant de boekhouding deed.

Dus 2011 zie ik gewoon de loonheffing, mijn DGA salaris en sociale lasten.

 

Als ik kijk bij 'fiscale winstberekening' over 2012, dus dat officiële aangifterapport van de Belastingdienst " aangifte vennootschapsbelasting"

De post Personeelskosten is gewoon leeg. Op de post 'overige personeelskosten' na. Een bedrag van tweeduizend nogiets euro.

Maar in 2012 heb ik gewoon DGA-salaris gehad, loonheffingen betaald en dergelijke.

 

Vervolgens zie ik jaar later, in 2014 bij Personeelskosten, wel weer lonen en salarissen een deel van mijn salaris, maar geen sociale lasten. Overige personeelskosten is -900 euro.

 

Nu waren dit niet de makkelijkste jaren, we draaien verlies. Maar het was niet zo dramatisch dat de loonheffingen over 2012 en 2013 en mijn salaris niet betaald werden.

Ik probeer dus te snappen waarom in deze vakjes niet gewoon de daadwerkelijk betaalde loonheffing is opgenomen, zoals in latere jaren. (Voordat ik aan accountant ga vragen hoe dit zit)

 

Is het mogelijk dat dit eea verrekeningen zijn geweest? Zodat dit niet in die aangifte terecht komt? Ook al ligt hier voor me op tafel de stapel betaalde loonheffingen en salarisstroken uit 2012 en 2013.

 

 

aangepast door pieter_jan
wat tikfoutjes
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Zo op het eerste gezicht lastig, zo niet onmogelijk om je vraag te beantwoorden zonder de documenten (cijfers & aangifte) zelf te zien. Maar omdat er (nog) niemand heeft geantwoord, laat ik proberen je een heel klein stapje verder te helpen.

 

Kan je de totale aangifte (m.n. de netto winst en balansposten) wel aansluiten tussen je aangifte (fiscaal) en eigen (commerciële) cijfers?

Stel dat je netto winst in je aangifte gelijk is aan je commerciële cijfers, dan moeten die personeelskosten elders staan. Stel dat de netto winst niet aan elkaar gelijk is, dan zou je in staat moeten zijn om de verschillen te vinden tussen beiden. Dan weet je in ieder geval of de personeelskosten (Salaris en sociale lasten) wel in de aangifte waren opgenomen.

 

Verder totaal niet relevant, maar de eerste vraag die me te binnen schiet is waarom ben je nog bezig met de aangifte van 2012? Is er nog geen definitieve aanslag opgelegd?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.