• 0

Automatische incasso verplichten

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, waarom niet.. je kunt uitsluitend leveren bij betaling per automatische incasso natuurlijk. Het is vervolgens aan de klant of ze dat wel of niet zien zitten (en dus wel/niet je product/dienst afnemen).

 

Hoe het met bestaande klanten zit hangt af van de deal die je met ze hebt - als je een contract bent aangegaan waarin niets over verplicht een of andere betaalmethode gebruiken staat kun je daar niet zomaar iets aan veranderen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zat zelf te denken om wanneer ze per factuur betalen 2,50 euro extra administratiekosten.

 

Echter wil ik dat particulieren verplicht automatische incasso doen, dit ivm met het feit dat deze vaak de neiging hebben om TE laat te betalen.

 

Klanten (zowel bedrijven als particulieren) kunnen bij mij per maand/kwartaal/jaar betalen. Bij betaling per maand en als particulier is het verplicht. Per kwartaal of jaar kan bedrijf kiezen voor factuur met extra administratiekosten. Particulieren betalen meestal per jaar anders was het makkelijker geweest om ze te verplichten als ze per maand betaalden, dan kon ik zeggen of je betaald per maand per automatische incasso of je gaat automatisch per kwartaal betalen incl. administratiekosten.

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk om particulieren verplicht te laten betalen via automatische incasso? En ook als deze al klant zijn en tot op heden per factuur betaalden? Zo ja wat kan je doen om het ze te verplichten?

 

 

 

Wij doen alles via automatische incasso. Opgenomen in de algemene voorwaarden. We maken geen uitzinderingen, alleen voor succesfees.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Zeker met iets als webhosting kan ik me heel goed voorstellen dat automatische incasso wenselijk is - maandelijkse bedragen die niet zo heel groot zijn, en dan ook nog achter betaling aan moeten zitten lijkt me erg vervelend.

 

Voor nieuwe klanten kun je deze betaalmethode gewoon eisen, maar met bestaande contractanten zul je zoiets moeten overleggen. Overigens loop je wel het risico hierdoor klanten te missen (die je onvoldoende vertrouwen om voor incasso te tekenen bijvoorbeeld), maar ik denk niet dat dat een substantieel deel zal zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het ook in de Algemene Voorwaarden staan hoor sinds kort.

 

Bij nieuwe klanten verplicht ik het inderdaad de huidige particuliere klanten heb ik wel gezegd dat het verplicht is maar als ze niet via automatische incasso willen betalen zal ik wel een uitzondering moeten maken natuurlijk!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.