• 0

Wonen in Ierland, als ZZP'er beginnen in Nederland

Goedeavond,

 

Ik ben woonachtig in Ierland maar ben sinds een maand bezig met een project als zzp'er in Nederland, voor een Nederlands bedrijf. Ik doe dit naast mijn werk in loondienst hier in Ierland.

Ik ben op zoek naar advies of ik het beste via de Ierse belastingdienst deze extra inkomsten kan opgeven(ongeveer 52% aan belasting in dat geval) of beter een eenmanszaak in Nederland op kan zetten en op die manier minder belasting betaal.

 

Dit is natuurlijk een hele specifieke vraag  dus zelf een link naar een website die me verder helpt wordt al gewaardeerd.

 

Met vriendelijke groet,
Stephan de Vries 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Dag Stephan,

 

Waar vinden de activiteiten plaats die je als zzp'er verricht? Als dat in Ierland is, dan heb je geen keuze: je moet de activiteiten volgens de Ierse wetgeving opgeven. 

 

Als de activiteiten in Nederland plaatsvinden, dan kan je bij de KvK je eenmaszaak registeren. Het is afhankelijk van het belastingverdrag tussen Nederland en Ierland waar je uiteindelijk de belasting betaalt. Misschien kan je gebruik maken van regelingen ter voorkoming van dubbele belastingen. 

 

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/veiligzakendoen/zzpen-vanuit-het-buitenland/

aangepast door IBOSAF
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.