Ik ben aandeelhouder in een BV met 2 aandeelhouders met ieder 50% aandelen.
We zijn beide directeur en worden verloond in de BV. We hebben hetzelfde bruto salaris op basis van 40u/wk.
Nu wil de andere directeur 4 dagen (en later misschien zelfs 3 dagen) gaan werken voor de BV.
Het salaris wordt dan naar rato van gewerkte dagen aangepast.
Echter zijn we nu ook in gesprek of er geen extra beloning naar mij moet gaan, aangezien ik meer zal bijdragen aan de groei van het bedrijf.
Het bedrijf heeft, inclusief 2 directeurs, 8 medewerkers en maakt jaarlijks gemiddeld 300k winst.
Ik kan me voorstellen dat deze situatie regelmatig voorkomt en ik ben dan ook benieuwd hoe andere ondernemers dit met elkaar geregeld hebben.
Heeft iemand voorbeelden voor me of dit soort beloning gebruikelijk is, en zo ja wat voor soort en hoogte van beloning (bijv. % over behaald resultaat) ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
samsam
samsam
Ik ben aandeelhouder in een BV met 2 aandeelhouders met ieder 50% aandelen.
We zijn beide directeur en worden verloond in de BV. We hebben hetzelfde bruto salaris op basis van 40u/wk.
Nu wil de andere directeur 4 dagen (en later misschien zelfs 3 dagen) gaan werken voor de BV.
Het salaris wordt dan naar rato van gewerkte dagen aangepast.
Echter zijn we nu ook in gesprek of er geen extra beloning naar mij moet gaan, aangezien ik meer zal bijdragen aan de groei van het bedrijf.
Het bedrijf heeft, inclusief 2 directeurs, 8 medewerkers en maakt jaarlijks gemiddeld 300k winst.
Ik kan me voorstellen dat deze situatie regelmatig voorkomt en ik ben dan ook benieuwd hoe andere ondernemers dit met elkaar geregeld hebben.
Heeft iemand voorbeelden voor me of dit soort beloning gebruikelijk is, en zo ja wat voor soort en hoogte van beloning (bijv. % over behaald resultaat) ?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71209-beloning-bij-ongelijke-inzet-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag