• 0

Startersdag

Vandaag ben ik op de ‘Startersdag’ van de Kamer van Koophandel geweest. Feitelijk hoor ik na twee jaar ondernemen al niet meer bij de echte starters maar ik wilde eens kijken of ik volgend jaar misschien ook op zo’n beurs zou willen en/of kunnen staan.

In Groningen is de grootte van deze beurs wat teleurstellend. Dat zal ook wel aan de regio liggen maar met zoveel starters per jaar, ook in Groningen, had ik het wat anders ingeschat. Alles bij elkaar stonden er misschien 40 ondernemers die vaak ook niet eens op starters gericht waren.

Heel veel verscheidenheid aan ondernemers is er ook niet. Er staan vreselijk veel adviesbureaus, heel veel kramen van de Kamer van Koophandel, de grote banken (3), twee softwareverkopers en welgeteld één websitehoster. Een gemeente en twee drukkerijen kon ik ook nog ontwaren.

Je voelt je daar ook niet speciaal welkom als starter. Je krijgt een mooi tasje van de Kamer van Koophandel met wat folders maar verder word je niet veel aangesproken en/of hartelijk welkom geheten.

Er waren wél heel veel bezoekers.

Misschien een idee voor HL’ers om ook eens op zo’n beurs te gaan staan.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

heey, ik ben er ook geweest met een vriend, maar dan om een beetje rond te vragen. ik woon in zeeland en we hebben een afspraak gehad met een adviseur die erg positief was over het plan.

verder vond ik op de startersdag dat er inderdaad niet zo'n sfeer hangt van verwelkoming. het was in zeeland gewoonweg verkeerd ingericht naar mijn idee: teveel tussenruimte als je binnenkomt, dat soort dingen.

Some achieve greatness, some are born great and some have greatness trust open them.

Link naar reactie
  • 0

Tja, blijf toch een beetje een dag met erg algemene info. De lezingen die gehouden worden, zijn zo algemeen van aard, dat wanneer je even hier op HL rondkijkt, of op sites van de bedrijven die de lezingen geven, je er veel meer aan hebt.

Ook in regio Haaglanden waren vergelijkbare bedrijven met stands. En ook hier waren de adviesbureaus en accountants over vertegenwoordigd. Ze kunnen dan ook erg waardevol zijn, maar bij navraag vond ik dat ze nou niet echt een goede verkooppitch hadden waarom ik als starter nu met hen in zee zou moeten gaan.

 

Ik heb twee leuke gesprekken gehad. De een was met een gemeentelijke instelling, en ging over huisvesting. De ander was een stichting in Den Haag, die zich als sparringspartner voor startende ondernemers inzet.

 

Al met al vind ik het een goed initiatief van de KvK, maar ik was wel binnen een uurtje weer weg.

 

Rogier

Link naar reactie
  • 0

Als bezoeker heb je gratis tegang.

Als standhouder denk ik dat er behoorlijke bedragen geschoven moeten worden.

 

Ik heb begin van dit jaar contact gehad over deelname aan de startersdag met HigherLevel.

Dat ging allemaal erg moeizaam, en het ging ook over pegels.

Toen ik vertelde dat HigherLevel een ondernemersforum was, en dat de standbemensing uit vrijwiligers zou bestaan was er misschien wel eventueel, maar geen toezegingen, na overleg iets te regelen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben vandaag ook aanwezig geweest - als bezoeker - op de startersdag van de Kamer van Koophandel te Leeuwarden. Eigenlijk zonder specifieke vragen en hopend op een leuke inhoud van de workshops! Een kleine ruimte voor de stands met te veel mensen. Om het plat te zeggen "ik kon mijn kont niet keren".

 

Het is mij nog steeds niet duidelijk welke stands allemaal aanwezig waren, en heb met moeite een leuk gesprek los kunnen peuteren van een docent marketing welke tevens werkzaam is bij de Kamer van Koophandel.

 

Het is een drukke dag, maar of het ook echt effectief is weet ik niet. De workshops zijn erg algemeen (uiteraard logisch, vanwege het brede publiek). Algemeen tevreden over de medewerkers van de kamer: Er was een medewerker van de Kamer van Koophandel die op me af stapte om te vragen of zij mij kon helpen, dat leverde een leuk pluspuntje op (en tevens nog een gesprek)!

 

Conclusie: Ga er heen voor netwerken, ben er bij de opening (zodat het nog rustig is) en praat veel. Je moet er niet specifiek komen om er wijzer van te worden bij workshops. Bij onderzoek op de site van de kamer of higherlevel en andere fora's kom je al snel het zelfde te weten als het niet meer is. Natuurlijk zijn persoonlijke gesprekken wel mogelijk voor specifieke vragen.

 

Fijne avond!

Link naar reactie
  • 0

Over drukte gesproken, ik moest vandaag werken op Papendal en daar was de startersdag voor de regio Gelderland.

 

Ik hoorde van iemand daar dat er meer dan 10.000 mensen geweest zijn....wel weer een hoop potentials voor HL!!... ;D ;D

 

Doordat ik moest werken helaas geen tijd gehad om zelf een kijkje te nemen....heb wel vandaag bij het werken mijn I POWER HL shirt aangehad, zo kan ik toch nog een beetje sluikreclame maken!... ;)

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Hai Josina,

 

Ja tuurlijk zijn we geinteresseerd om promotie te doen voor HigherLevel ! Zie : https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=40;action=display;threadid=8004

 

We willen met deze promotie bereiken dat onze leden aan de ene kant promotie maken voor HL en aan de andere kant voor zichzelf. Op Holland Innovation is dit voor de eerste keer redelijk massaal gedaan en gelukt.

 

De samenwerking met KvK begint langzaam te komen, dus als je/jullie daar contacten hebben : stel het ze voor en we gaan hier proberen om genoeg mensen uit de omgeving van de Kamers bij elkaar te trommelen. (wat dat betreft : www.higherlevel.nl/wiewatwaar/ is dan handig).

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

is het gratis om daar te staan? lijkt me niet ... dan hadden er wel meer bedrijven zich gepresenteerd denkt ik. in rotterdam heeft de kvk eea in het WTC gehuurd en ik weet uit eigen ervaring dat je daar niets gratis krijgt ;D

 

Rond 1996 heb ik een aantal keren op startersdagen van de KvK Zaanstad een seminar gegeven over marketing en kreeg een gratis standje (lees tafeltje). De KvK was blij dat ik dit wilde doen, na een paar slechte ervaringen met de voorganger van Syntens (IMK).

 

Hoe het nu is, weet ik niet. Het aantal klanten dat je kunt werven is (in mijn ervaring van toen!) heel beperkt en waarschijnlijk niet de kosten waard.

 

Op zich vind ik de startersdagen een goed initiatief, maar de invulling zou veel beter kunnen. Minder open deuren en meer inhoud en mogelijkheden tot netwerken.

 

Verder (b)lijkt het per KvK gebied fors te verschillen qua kwaliteit van de bijeenkomsten èn de mensen.

 

Dit geldt zeker voor Syntens. Vanmiddag hoorde ik positieve berichten over resultaten door de vestigingen in oost-Brabant en bijzonder neerlatende geluiden over de vestigingen in Noord-Holland.

 

Enfin, ooit was Zaandam (en daarmee NH) met wel duizend windmolens het industrieël centrum van NL, maar nu?

 

Waar blijven de nieuwe Verkade's, Albert Heijn's, Bruynzeel's en Forbo's?

Link naar reactie
  • 0

Aan ZZP OKE:

Ik heb ook wel van beurzen gehoord waar je met gemak 10000 euro neertelt voor een stand. Vandaar dat ik 400 niet zo veel vond.

 

Aan Higher Level:

Ik denk dat het voor jullie wel heel leuk is om er te staan. Er zullen toch heel wat HL'ers komen en anders leren ze jullie meteen kennen.

 

Ikzelf vindt het wel interessant om er te gaan staan. Ik verkoop dan ook een echt startersproduct, dat scheelt misschien. Er zijn toch nog wel veel meer lezers hier die startersproducten verkopen of diensten verlenen voor starters.

Link naar reactie
  • 0

Zaterdag voor het eerst met een standje op de startersdag gestaan in Apeldoorn. Er waren uiteindelijk zo'n 1000 bezoekers. Veel adviezen gegeven met betrekking tot ondernemingsplannen en administratie. Veel contacten op gedaan en ook behoorlijk wat concrete afspraken gemaakt.

 

Zeker voor herhaling vatbaar wat ons betreft.

 

 

AX Web Services - Webdesign, Internet Database Applicaties

AX Financial Services - Administratie- en financieel advieskantoor

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zaterdag ook op de startersdag op Papendal geweest, ik vind het een goed initiatief. Je kunt er een hoop informatie opdoen, deze had ik echter al via deze site opgedaan :) Ik heb dan ook aan mijn neef die ik daar toevallig trof meteen gezegd dat ie eens een kijkje op dit forum moest nemen. Dat ging hij ook doen, ik moest hem meteen het adres even opschrijven.

En (dat vond ik wel grappig om te doen of het heeft geholpen, tja dat weet ik niet) heb ik op de daar aanwezige pc met gratis internetten even het forum aangeklikt. Wie weet heeft nog iemand dat opgemerkt. Heb dus geprobeerd HL een beetje te promoten. Ikzelf ben er in ieder geval erg blij dat ik deze site heb ontdekt :D

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.