• 0

BTW bij levering digitale dienst

Ik run een online scholing/advies dienst.  
Wat te doen met klanten uit niet EU landen. Normaliter brengen wij BTW in rekening maar kreeg nu wederom de vraag van een UK-resident dus wil het nu toch nog eens dubbel checken. 
De dienst zelf is dus gevestigd in NL, klanten over de hele wereld.  
Ik kom er zelf niet goed uit wat nu de methode is via de website van De Belastingdienst. Voor digitale diensten gelden andere regels dan voor goederen. 
(misschien staat het er wel uitgelegd, maar lees ik er overheen)  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
4 uur geleden, Edwin69 zei:

Ik run een online scholing/advies dienst.  

 

Dat is een nogal vage omschrijving waaruit niet duidelijk wordt wat je nu daadwerkelijk aanbied.

 

Online scholing valt alleen onder het regime van digitale diensten als je enkel lesmateriaal aanbied dat je vooraf hebt gemaakt.

Zodra het product niet meer geheel automatisch te leveren valt, omdat er meer mensenwerk aan te pas komt, niet meer.

Kruipt er bijvoorbeeld wel eens een docent achter de webcam om live een virtuele klas te geven, dan valt het er niet onder.

En ben je dus gewoon BTW in Nederland verschuldigd als je dat aan een buitenlandse particulier levert.

 

Quote

Ik kom er zelf niet goed uit wat nu de methode is via de website van De Belastingdienst.

 

Ja, ondanks dat ze niet meer bij de EU horen, zijn de Britten nog steeds de enige met een heldere website die dit soort dingen wel goed uitlegt. :face-savoring-food:

https://www.gov.uk/guidance/the-vat-rules-if-you-supply-digital-services-to-private-consumers#definition-of-electronically-supplied

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.