Supermarkten bezoeken

Aanbevolen berichten

Ik woon in Belgie voor een grote retailketen en zou graag supermarkten bezoeken in Nederland en Duitsland, want ik vertrek volgende week naar Maastricht en daarna naar Aachen.

 

Heeft er iemand ideeën welke speciale winkels ik allemaal kan aandoen ? Liefst in de buurt van Maastricht of Aachen, en het liefst no-nonsense discountwinkels genre Aldi, Dirk of Lidl.

 

 

Any suggestion is more than welcome... ;)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Lidl en Aldi hebben in DE (althans in NW DE) wel A-merken in hun assortiment. Zeker de moeite waard om eens te bekijken.

 

Digi-cam mee, en flits uit! (Vinden ze niet fijn...)

 

Laat je echter niet verblinden door het enorme aanbod van bak-producten zoals taarten, cake's en zeker brood. Wat in NL twee meter schap-ruimte is, zijn in DE twee schappen met bak-producten.

 

Enne, de twee schappen noedels zullen in NL niet hetzelfde succes hebben, denk ik...

 

PS. Als je toch naar DE gaat, kijk dan even of je de fiets van mijn opa ziet: Groen frame met twee voorlampen en een blauwe kettingkast. We zijn hem al een tijdje kwijt...

Link naar reactie

Aldi, Lidl, Edah, C1000, AH, Konmar, Super de Boer hebben allemaal een .nl website waar filialen op te zoeken zijn.

Bij Lidl.de staan de filialen onder het kopje 'Service' en bij Aldi.de op de voorpagina. De Spar in DE is ook een prettige winkel maar wel met wat nonsens.

:)

 

Link naar reactie

Bedankt voor de vele tips. Ik denk dat ik nu wel een tijdje zoet zal zijn met supermarkten bezoeken ;D

 

Mag ik ook vragen waar jullie het liefst jullie boodschappen doen ?

 

 

Aldi en Lidl kennen we hier ook in Belgie, maar Jumbo en die andere die jullie opnoemen zijn hier niet gekend. Wat voor winkels moet ik mij daar bij voorstellen? Hard of soft discounters (zonder of met a-merken in assortiment).

 

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie

Ik woon in Belgie voor een grote retailketen en zou graag supermarkten bezoeken in Nederland en Duitsland.

 

Woon je nog op school misschien? Als je bij een grote retailketen werkt, had je vast al eens van die andere grote supermarkten gehoord.

 

Hard discount in Nederland is vergelijkbaar met België: vooral Aldi en Lidl. Dirk is ook discount, maar met bekende merken. Vergelijk ze maar met Colruyt, alleen is Colruyt stukken beter. Jumbo is EDLP. Konmar Lekker & Laag is een tamelijk nieuw fenomeen. Dat zijn superstores met goedkope A-merken en veel vers. EDAH heeft het geprobeerd met vooral huismerk, maar dat is mislukt.

 

Succes!

 

(ps - studenten mogen best vragen stellen, maar we willen gewoon graag weten of het voor studie is of voor starters)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ja, tuurlijk heb ik al van die winkels gehoord, maar ik wist gewoon niet wat ik er mij bij moest voorstellen.

 

Ik ben nog maar net afgestudeerd, waarschijnlijk heeft het daar mee te maken ;)

 

Volgens mij lijken de winkels in Nederland toch ongelooflijk veel op elkaar, neen ? Misschien daarom dat de prijzenoorlog hier ook veel uitgesprokender is dan in Belgie.

 

Bij ons heb je heel duidelijke verschillen: Colruyt héél basic (grijze winkels, geen muziek, maar zéér goedkoop), beetje bovenaan de markt dan Aldi en Lidl, daarna Carrefour/GB die zich zowat in het midden begeeft en het vooral moet hebben van haar grote winkels en assortiment, en aan de top van de markt tenslotte (de duurste winkels) Delhaize en Spar.

 

Zou graag Dirk van den Broek en Bas van der Heijden eens bezoeken. Zijn deze vergelijkbaar met Colruyt dan ?

 

Waarom is Colruyt volgens jou beter ?

Link naar reactie

In België beginnen jullie nu ook steeds meer een prijzenoorlog te krijgen. Dat komt door Carrefour die het niet goed kan hebben dat Colruyt ze te slim af is. Colruyt is een lelijke winkel van slimme mannen die hun processen prima op orde hebben. Dirk en Bas zitten vooral in het westen van Nederland.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Als Colruyt de stap naar het Noorden zet, zou ik idd niet graag meneer Albert Heijn of Dirk van den Broek heten...

 

Die winkel heeft écht ongelooflijk lage prijzen. Telkens als een winklelketen (Aldi, Lidl, Carrefour,...) de prijs voor een product verlaagt, duikt Colruyt daar net onder (soms zelfs maar een paar cent, maar ze blijven zo wel de goedkoopste). Dat is ook de reden waarom het hier nooit tot een prijzenoorlog is gekomen, al lusten Colruyt en Carrefour elkaar wel rauw: het loont voor Carrefour niet meer de moeite om prijzen te verlagen, want Colruyt volgt hen toch en kan veel lagere prijzen aanbieden omdat ze ongelooflijk kostenefficient werken.

 

Carrefour heeft hier het N°1 assortiment ingevoerd, vergelijkbaar met het Euroshoppermerk. Wel, dat is een grote flop geworden.

 

 

Hou die lelijke winkels van Colruyt dus maar in de gaten, als ze tot bij jullie komen. Die mannen zijn daar nog zuiniger dan Aldi of Lidl ;D

Link naar reactie

In België beginnen jullie nu ook steeds meer een prijzenoorlog te krijgen. Dat komt door Carrefour die het niet goed kan hebben dat Colruyt ze te slim af is. Colruyt is een lelijke winkel van slimme mannen die hun processen prima op orde hebben. Dirk en Bas zitten vooral in het westen van Nederland.

 

Als Colruyt de stap naar het Noorden zet, zou ik idd niet graag meneer Albert Heijn of Dirk van den Broek heten...

 

DonJohn heet voorspellende gaven:

 

 

 

Supermarkten vrezen Colruyt

 

Nederlandse supermarktondernemers zijn beducht voor de komst van buitenlandse ondernemingen op de Nederlandse markt. Vooral de mogelijke intrede van de Belgische prijsvechter Colruyt boezemt angst in.

De helft van alle supermarktondernemers hoopt dat Colruyt niet de winkels van Laurus overneemt. Dat is zaterdag gebleken uit een onderzoek van het vakblad Levensmiddelenkrant onder een groot aantal ondernemers van verscheidene supermarktformules.

De Belgische supermarktketen Colruyt is de afgelopen tijd vaak genoemd als overnamekandidaat voor de ruim driehonderd winkels van Edah en Konmar, die moederbedrijf Laurus wil afstoten.

Opvallend is dat de ondernemers geen moeite hebben met de komst van Lidl en Aldi. Zij zien die bedrijven als een belangrijke aanvulling op het huidige winkelbestand in het eigen marktgebied (ANP).

 

Link naar reactie

@nonex.nl :

 

Thx voor het compliment, maar echt moeilijk was die inschatting ook niet te maken he. ;)

 

Albert Heijn en co zijn nl. ook niet dom, die zien wat er in Belgie is gebeurd. Als Colruyt een multinational als Carrefour (die misschien wel honderd keer groter is dan zij) in het stof kan doen bijten, dan verwondert het niet dat bij Nederlandse grootgrutters het angstzweet nu al uitbreekt...

 

 

Colruyt is meedogenloos, zal nooit lawaai maken, maar is wel altijd genadeloos de goedkoopste - wat de concurrent ook doet.

Andere supermarkten kúnnen die oorlog trouwens simpelweg niet winnen, want daarvoor moeten ze hun hele organisatie en winkelinrichting voor omgooien.

 

Hoe dat in Nederland zal verlopen, is nog een grote vraag. Want de Edah- en zeker de Konmarwinkels zijn naar Colruyt-normen zeer luxe ingericht.

 

Wat ik wel jammer vind aan Colruyt is hun focus op ecologische producten. Ik vind dat persoonlijk onzinproducten, maar blijkbaar verkopen ze wel, anders zouden ze niet zo veel referenties hebben.

 

 

In ieder geval, AH, Dirk, Jumbo, Super de Boer en alle anderen: noteer deze nieuwe term maar in jullie woordenboek: de "rode prijs".

Zo noemen ze de meedogenloos laagste prijs van Colruyt...

 

www.colruyt.be/colruyt/static/info/rode_prijs_n.htm

 

 

En dan heb je nog hun beruchte BASIC-merk, dat nóg veel goedkoper is

dan Aldi of Lidl:

 

http://www.colruyt.be/colruyt/static/info/basic_n.htm

 

 

 

Kijk en huiver... Carrefour en Delhaize zijn al verslagen, laat nu de échte prijzenoorlog in Nederland maar beginnen ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.