• 0

Graag jullie bevindingen van mijn webshop [domotica producten]

Omschrijving van je concept:

Goedendag allemaal,

 

Sinds een maand ben ik online gegaan met mijn webshop in Domotica producten (slimme apparaten) genaamd: www.primuscasa.nl

 

Ik ben nog druk bezig om het assortiment uit te breiden en verkoop al wat producten via Bol.com. Doel is echter om de bezoekers naar deze website toe te sturen en ze hier de aankoop te laten doen. 

 

Ik nodig je graag uit om mijn webshop te bekijken en te beoordelen, ik sta open voor feedback zodat mijn webshop nog beter/mooier wordt.

 

Alvast bedankt voor je moeite.

 

Met vriendelijke groet,

Niels

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Website opgetuigd en assortiment opgebouwd met producten uit verschillende categorieën

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Potentiele klanten in contacten laten komen met Domotica producten en ze verleiden tot het maken van een aankoop

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Proberen beter te zijn in levertijd en klantvriendelijkheid. Groot voorbeeld is Coolblue

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Advies over hoe de website te verbeteren en mee te denken hoe meer klanten te bereiken

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0
Quote

 

Wat is een domotica systeem?

 

Gemak

Je loopt de deur uit

 

 

De overheid zegt: "blijf zoveel mogelijk thuis."


 

Quote

 

Veiligheid

 

Je bent op je werk

 

 

De overheid zegt: "blijf zoveel mogelijk thuis."

 


 

Quote

 

Klimaat

 

Terwijl jij vanuit je werk naar huis rijdt

 

 

Heel goed, want de overheid zegt: "blijf zoveel mogelijk thuis."

 

Misschien dat je een beetje kunt inspelen op het tijdperk? De luchtvaartmaatschappijen maken allemaal reclame met "bij ons ga je niet dood". Alleen gebruiken ze het woord "dood" niet. Om Peggy Olson te citeren: "you don't want to use the word 'emergency' with an airplane". Dus hebben ze het over over vertrouwen: "fly with us with confidence".


Over woorden die je niet wil gebruiken, ik zie verder dat je ingaat op mythes. Waarom draai je het niet om?

 

Dus niet: ‘Ik moet meteen een compleet domoticasysteem aanschaffen’, maar 'Snel van start met domotica'. Misschien kun je iets van een starterpakket aanbieden, of bestaat dat niet?

 

Niet , maar 'Domotica is erg duur', maar 'domotica? goedkopica!'. (Al wil je het woord 'goedkoop' i.c.m. electronica niet gebruiken. Maar wat ik bedoel is: laat niet de mythes zien, maar laat in woord en daad zien dat domotica niet duur is. Anders onthoudt de helft van je bezoekers alleen maar dat domotica duur is. Dat is in elk geval de indruk die ik eraan overhoudt, en ik zit al tien minuten naar die pagina te kijken. Licht eens wat van die goedkope, eenvoudige, makkelijk te installeren opties uit.)

 

Niet 'Domotica is heel ingewikkeld', maar 'u installeert alles zelf met onze supermakkelijke handleidingen'.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de eerste pagina bekeken, de afbeelding staat over de tekst (of eigenlijk omgekeerd)  waardoor de tekst niet goed te lezen is. Als ik naar beneden scroll verdwijnt de bovenstee regel en staan de menu items verdeeld over twee regels. Ik vind dat zelf niet heel mooi ogen. 

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Bert. zei:

Ik heb de eerste pagina bekeken, de afbeelding staat over de tekst (of eigenlijk omgekeerd)  waardoor de tekst niet goed te lezen is. Als ik naar beneden scroll verdwijnt de bovenstee regel en staan de menu items verdeeld over twee regels. Ik vind dat zelf niet heel mooi ogen. 

Hi Bert,

 

Dank je wel voor je feedback. Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik doe met de 'main header' en welke afbeeldingen en tekst daar komt te staan. En ik vermoed dat je met een laptop met een kleiner scherm naar de website kijkt. Ik ga je feedback zeker verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Leuk, ik zit er midden in. Net een nieuw huis en ben nu van alles aan het aanleggen / installeren, zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen.
Ik ben er al wat verder mee, maar wat ik als nieuwe klant zou missen is " hoe te beginnen"? 

Wat heb je nodig als je verlichting aan wil leggen, wat heb je nodig als je een alarm wil installeren?
Welke systemen werken met welke bridges / hubs en - vooral- met welke niet.

Als ik een waterlekkage sensor bestel werkt die dan samen met mijn Homey? Ik kan dat nu niet zien.

Een winkel die dat naar mijn mening goed doet is die shop van Robb. 

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, Marco van Buren zei:

Leuk, ik zit er midden in. Net een nieuw huis en ben nu van alles aan het aanleggen / installeren, zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen.
Ik ben er al wat verder mee, maar wat ik als nieuwe klant zou missen is " hoe te beginnen"? 

Wat heb je nodig als je verlichting aan wil leggen, wat heb je nodig als je een alarm wil installeren?
Welke systemen werken met welke bridges / hubs en - vooral- met welke niet.

Als ik een waterlekkage sensor bestel werkt die dan samen met mijn Homey? Ik kan dat nu niet zien.

Een winkel die dat naar mijn mening goed doet is die shop van Robb. 

Hi Marco,

 

Goede reactie en ik ben het helemaal met je eens. Het lastige is op dit moment nog de resources en de tijd die daarin gaat zitten, maar ik wil hier zeker mee aan de slag gaan als het balletje wat gaat rollen.

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, PrimusCasa zei:

Hi Bert,

 

Dank je wel voor je feedback. Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik doe met de 'main header' en welke afbeeldingen en tekst daar komt te staan. En ik vermoed dat je met een laptop met een kleiner scherm naar de website kijkt. Ik ga je feedback zeker verwerken.

Klopt, 14" scherm.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik in ieder geval mis: Verzendkosten. 

Daar kom je nu pas achter als je iets in je winkelmand gooit, maar het is veel prettiger om op de voorpagina al te zien wat die zullen zijn, en of het gratis is vanaf een bepaald bestelbedrag. 

 

 

FAQ zou ik weglaten als er geen vragen en antwoorden zijn - ik denk dat mensen wel snappen hoe contact opnemen werkt. 

 

Terms & Conditions - ik zou het vertalen ;)

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik de website erg beperkt, wanneer ik denk aan domotica dan denk ik direct aan protocollen etc. Wanneer je lampen verkoop die zonder bridge werken en alleen via WIFI gekoppeld zijn, dan valt dat bij mij niet echt onder domotica. Het is een slimme lamp, maar niet echt slim. 

 

De informatie van je camera's is ook erg beperkt. Hebben ze een bewegingsmelder, werkt die autonoom of alleen via de app, krijg ik een alert, kan ik beeld opslaan op een NAS. Indien ja, ook autonoom of alleen als de app actief is.  

 

Je schakelaars, welk protocol gebruiken zij, kan ik ze koppelen aan mij HUE bridge, werken ze op batterij of op stroom. Als het batterij en alleen WIFI dan wederom niet erg slim. Is het zigbee / z-wave en gekoppeld aan huis bedrading dan wil ik dat graag terugzien in de tekst

 

Het oogt voor mij een beetje als de collectie van de action. Of het is action 'kwaliteit' dan vooral zo laten en zal je mij niet als klant hebben, indien je beter materiaal hebt zal je dat terug moeten laten komen in je documentatie / specificatie. Op basis van wat ik zag kan ik geen besluit nemen of ik iets wil kopen. Het lijkt me een beetje een verlengde van ali baba, maar dan op een NL server. Maar dan ben je weer te duur.

Link naar reactie
  • 0

Wat mij opvalt is dat je een uitgebreide uitleg geeft over de betekening van het woord domotica.
Verkoop je wel domotica producten?

Op afstand de verlichting aan of uit doen is handig, weet je op afstand of de verlichting aan of uit is. Geeft de app daar een melding van.

Ik zou gaan voor de term, slimme woning, en vanuit daar uitbreiden.

En concrete voorbeelden, iedereen heeft wel een schakelaar die achteraf niet op een handige plek zit, laat zien dat je daar een handige oplossing voor kunt leveren, incl. ontvanger.

Maar wel succes gewenst.




 

Link naar reactie
  • 0
Op 24-3-2021 om 15:56, insparcom zei:

Ik zie dat veel bladzijdes beginnen met de uitverkochte artikelen. Is dat handig? 

 

Dat kan een keuze zijn door daarmee een idee te geven van schaarste, waarna mensen kopen wat er nog wel beschikbaar is. 

 

Vraag is of het in deze situatie gaat werken als er andere aanbieders zijn die hetzelfde, of iets gelijkwaardigs, wel direct uit voorraad kunnen leveren. 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Dat kan een keuze zijn door daarmee een idee te geven van schaarste, waarna mensen kopen wat er nog wel beschikbaar is. 

 

De truc die ik online winkeliers zie gebruiken is dan ook niet uitverkochte producten in de spotlight te zetten, maar van producten aan te geven dat er nog maar 1 of 2 op voorraad zijn.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor alle uitgebreide antwoorden. Ik kan hier zeker iets mee en zal mij de komende tijd gaan focussen op meer content schrijven en reviews maken van producten ter ondersteuning van het aanbod.

 

Op dit moment zit ik nog in de fase om voorraad aan te leggen de meeste van de 'uitverkochte' producten zijn in bestelling en worden de komende weken geleverd. 

Link naar reactie
  • 0

Dank je. Het is inderdaad lastig om in te schatten hoeveel voorraad je moet aanhouden. Het is een concurrende markt en mijn streven is om onderscheiden dmv prijs en levertijd. Ik probeer tussen de 5 en 15 artikelen in voorraad te houden om een levertijd te garanderen van <24 uur. Wat is jullie advies hierover?

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, PrimusCasa zei:

Wat is jullie advies hierover?

Over specifieke aantallen kunnen we weinig zinnigs zeggen, denk ik. Dat hangt nogal van je afzet af. Je moet wat data op gaan bouwen om te zien hoeveel stuks je kunt verkopen van ieder product, zodat je daarna beter kunt gaan inkopen. Als je streven is om geen nee-verkoop te hebben, zal je moeten kijken naar de levertijd en -betrouwbaarheid van je leverancier, om zo te voorspellen hoeveel stuks je per artikel op voorraad moet hebben tot de volgende keer dat je voorraad binnen kunt krijgen. Die tijd moet je kunnen overbruggen, eventueel met een veiligheidsmarge als artikelen harder kunnen gaan verkopen en/of je de levertijd van de leverancier niet volledig betrouwbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies: nooit iets garanderen! Hooguit een indicatie geven. Zo direct ligt er een schip dwars in het Suez kanaal en dan komen ze met een claim bij jou.

 

Het is een vuile streek, maar ik trap er steeds zelf in, er staat een indicatieve levertijd op de website, je besteld, betaald en ontvangt een bevestiging. Op deze bevestiging staat een andere (=latere) levertijd. Maar dan kan je niet meer terug om dat je al betaald hebt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, MGC1969 zei:

Mijn advies: nooit iets garanderen! Hooguit een indicatie geven. Zo direct ligt er een schip dwars in het Suez kanaal en dan komen ze met een claim bij jou.

 

Het is een vuile streek, maar ik trap er steeds zelf in, er staat een indicatieve levertijd op de website, je besteld, betaald en ontvangt een bevestiging. Op deze bevestiging staat een andere (=latere) levertijd. Maar dan kan je niet meer terug om dat je al betaald hebt.

Ik vermoed dat PrimusCasa op zoek is naar advies over de inschatting van hoeveel voorraad hij aan moet houden, niet of hij de levertijd van zijn leverancier ook 1-op-1 aan zijn eigen klanten moet beloven.

 

9 minuten geleden, MGC1969 zei:

Het is een vuile streek, maar ik trap er steeds zelf in, er staat een indicatieve levertijd op de website, je besteld, betaald en ontvangt een bevestiging. Op deze bevestiging staat een andere (=latere) levertijd. Maar dan kan je niet meer terug om dat je al betaald hebt.

Dit komt ook wel een beetje over alsof iedere webshop zou zou werken, wat in de praktijk vast meevalt. Een 'indicatieve levertijd' klinkt me niet als 1-2 dagen, dan weet je inmiddels als consument dat je daar wel een slag om de arm moet houden, toch? Je noemt het immers zelf al indicatief. Daarnaast: ontbinden, herroepen en achteraf betalen zijn instrumenten die je nog wel kunnen helpen om dit 'risico' te verkleinen.

 

 

Dan nog een inhoudelijke aanvulling aan PrimusCasa: In het kader van je vindbaarheid raad ik aan om goede content te gaan schrijven op al je hoofd- en subcategorieën. Daarmee gaan zoekmachines beter snappen wat je op welke pagina te bieden hebt en kunnen ze een zoekend persoon meteen op bijvoorbeeld je Sensoren-pagina laten landen.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, PrimusCasa zei:

Dank je. Het is inderdaad lastig om in te schatten hoeveel voorraad je moet aanhouden. Het is een concurrende markt en mijn streven is om onderscheiden dmv prijs en levertijd. Ik probeer tussen de 5 en 15 artikelen in voorraad te houden om een levertijd te garanderen van <24 uur. Wat is jullie advies hierover?

 

Dat kun je maar op 1 manier doen.. Meten is weten. Dus een goede artikelregistratie (noem het bewust even geen voorraadadministratie)

- Wanneer is de laatste ontvangst geboekt.

- hoeveel verkoop je per week, hoe lang is je levertijd

- zijn er minimum bestelhoeveelheden bij de leverancier, zijn die per artikel of per order.

- hoeveel geld is er voor voorraad.

 

Voorraad is dood geld het ligt in de vorm van artikelen op de plank. Dus je wilt artikelen zo kort mogelijk in voorraad, want dan verdien je pas geld op. nog los van dat het magazijn ook geld kost dus als artikelen te lang liggen ook je potentiele marge opeten.

 

Als je korte levertijden wil hanteren zul je wat hogere voorraden moeten hebben en als het budget beperkt is betekent dat dus minder varianten of zelfs gewoon minder verschillende artikelen (smaller assortiment) op voorraad.

 

Maar met een webshop kun je ook wel makkelijker een product mix maken van snellopers op voorraad waarmee je klanten trekt en die je via martketing aandacht geeft en minder populaire artikelen met wat langere levertijden. Daarbij kun je ook kijken naar "voordeel" verpakkingen dus je neemt verpakkingen met 2 of 3 slimme lampen op voorraad en levert die binnen een dag en losse lampen kopen kan ook maar kost gewoon 5-7 dagen (want die bestel je pas als de klant heeft besteld)

 

Er zijn enorm veel factoren waarmee je je voorraad beheer rekening kunt (of moet) houden, die voor een niet onbelangrijk deel afhangt van de keuzes die je maakt.

Link naar reactie
  • 1
Op 26-3-2021 om 15:46, PrimusCasa zei:

Dank je. Het is inderdaad lastig om in te schatten hoeveel voorraad je moet aanhouden. Het is een concurrende markt en mijn streven is om onderscheiden dmv prijs en levertijd. Ik probeer tussen de 5 en 15 artikelen in voorraad te houden om een levertijd te garanderen van <24 uur. Wat is jullie advies hierover?

 

Eigenlijk om niet te doen wat nu gaande lijkt: Heel veel producten staan nu als 'uitverkocht'. 

 

Het is wellicht niet realistisch om alles op voorraad te houden, maar wat op 'uitverkocht' staat kun je helemaal niet bestellen. Het lijkt me beter om die producten op een of andere manier te markeren als 'levertijd x-y dagen' gezien ze niet in je eigen magazijn liggen en vanaf (neem ik aan) een groothandel moeten komen. 

 

Zoiets zie je bijvoorbeeld ook terug bij computerzaken, als je daar naar alle laptops gaat zie je regelmatig een overzicht waarvan een deel direct beschikbaar is, en een ander deel enige levertijd kent. Als je iets specifieks nodig hebt en niet idioot veel haast hebt is die levertijd niet zo'n probleem. Heb je acuut iets nodig dan kun je iets kiezen dat op voorraad is, zelfs al was het niet exact wat je wilde. 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Eigenlijk om niet te doen wat nu gaande lijkt: Heel veel producten staan nu als 'uitverkocht'. 

 

Het is wellicht niet realistisch om alles op voorraad te houden, maar wat op 'uitverkocht' staat kun je helemaal niet bestellen. Het lijkt me beter om die producten op een of andere manier te markeren als 'levertijd x-y dagen' gezien ze niet in je eigen magazijn liggen en vanaf (neem ik aan) een groothandel moeten komen. 

 

Zoiets zie je bijvoorbeeld ook terug bij computerzaken, als je daar naar alle laptops gaat zie je regelmatig een overzicht waarvan een deel direct beschikbaar is, en een ander deel enige levertijd kent. Als je iets specifieks nodig hebt en niet idioot veel haast hebt is die levertijd niet zo'n probleem. Heb je acuut iets nodig dan kun je iets kiezen dat op voorraad is, zelfs al was het niet exact wat je wilde. 

 

Dank je Ben. Zoals eerder gezegd ben ik nu mijn voorraad aan het opbouwen en zijn er een aantal producten onderweg naar mij. Ik heb op de website nu de status van die producten veranderd van 'uitverkocht' naar 'beschikbaar via nabestelling'. Is mogelijk wat realistischer kijkend naar de situatie. 

 

De site ziet er in ieder geval nu wat beter uit ;)

Link naar reactie
  • 1

Allereerst een groot compliment, ik zie dat je heel veel opmerkingen al verwerkt hebt. Je site ziet er wat mij betreft prima uit. Toch een paar verbeterpuntjes:

 

- Telefoonnummer. Mensen bellen graag even om te checken of je een legitieme webshop bent. Heb je het overdag druk, regel een telefoonservice.

- Betaalmethoden. Jouw payment Provider heeft veel mogelijkheden, voeg in ieder geval bancontact toe om ook Belgische klanten te kunnen bedienen.

- Betaalmethoden (2). Laat ze duidelijk zien op je pagina, nu zien potentiele klanten pas bij het afrekenen hoe ze kunnen betalen.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen! 

 

Ik ben benieuwd naar je levertijd, als ik naar je winkel ga zie ik 1maal op de home pagina dat ik voor 1500 bestel morgen in huis heb, is dit tegenwoordig altijd zo? Misschien beter om "vandaag verstuurd" te plaatsen. Hier heb je het wel uit handen gegeven en aantoonbaar met een track and trace code. 

 

Verder de zin op de bestellen en verzenden pagina : 

Mocht je je afvragen waar je pakket is? Stuur ons een bericht en we gaan achter de status van de verzending aan.

 

Hiermee ga je ervanuit dat het al mis gaat, de klant heeft al een track and trace. 

 

Verder is het misschien een idee om wat bekendere merken ook te verkopen, ook al is de marge erg klein. Hiermee krijg je meer mensen op je website die andere producten ook gaan kopen. 

Je kan ook bij grotere webshops, bijvoorbeeld via Robbshop werken met dropshipping, jij je marge zij versturen het.

Wellicht een goed begin om een grote voorraad te hebben. 

 

Succes! 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.