• 0

Zakelijke huurovereenkomst inschrijving KVK tegen 1 euro mogelijk?

Hallo allen,

 

Aankomende week schrijf ik een nieuwe VOF in.

 

Ik maak gebruik van het vestigingsadres van mijn vader, die een winkel heeft en eigenaar is van het ontroerende goed.

Wij zijn in principe zo goed als nooit aanwezig op dit vestigingsadres maar hebben deze om andere redenen in overleg op het vestigingsadres van de winkel van mijn vader gezet.

 

Nu heb ik een huurovereenkomst nodig voor de inschrijving van de KVK.

 

Is het voldoende om een huurovereenkomst / gebruik van het pand overeenkomst te maken tegen een vergoeding van het symbolische bedrag van 1 euro?

Er wordt geen tegenprestatie verwacht en het is puur als vestigingsadres. 

 

Indien relevant: 

Gebruiksdoel:winkelfunctie

Oppervlakte:458 m² 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, DBruins zei:

Is het voldoende om een huurovereenkomst / gebruik van het pand overeenkomst te maken tegen een vergoeding van het symbolische bedrag van 1 euro?

Er wordt geen tegenprestatie verwacht en het is puur als vestigingsadres. 

Nee ... daarmee alleen ben je er nog niet.

 

Welk zaakadres mag je inschrijven?

Als je jouw onderneming inschrijft bij KVK dan worden ook een of meer vestigingen van je bedrijf geregistreerd. Bij een vestiging registreren wij het postadres en het bezoekadres (zaakadres). Een adres kan alleen als bezoekadres worden ingeschreven als wij voldoende kunnen vaststellen dat je vestiging daar echt zit en of je activiteiten op het adres feitelijk mogelijk zijn. Wij stellen dit vast via het huurcontract. Dit geldt ook voor een vestiging in een bedrijfsverzamelgebouw. Blijkt uit het huurcontract dat je permanent kantoorruimte of een bureau op het adres huurt, dan mag je dit als je bezoekadres inschrijven in het Handelsregister. Dit wil niet zeggen dat je altijd aanwezig moet zijn, maar dat je de mogelijkheid hebt om permanent aanwezig te zijn. Het gebouw of de ruimte in het gebouw moet verder wel geschikt zijn om de feitelijke uitoefening van jouw economische activiteiten te kunnen doen.

 

1 uur geleden, DBruins zei:

Wij zijn in principe zo goed als nooit aanwezig op dit vestigingsadres maar hebben deze om andere redenen in overleg op het vestigingsadres van de winkel van mijn vader gezet.

Dat heeft dan zo z'n consequenties.

 

Voor de goede orde ... vestigingsadres, zaakadres en bezoekadres zijn drie verschillende benaming voor hetzelfde.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.