• 0

Hoe algemene voorwaarden toepassen bij doorverkoop diensten?

Hallo,

Als ontwerpbureau in de communicatiebranche  zijn er diensten en producten die ik inkoop en doorverkoop aan mijn opdrachtgevers.

Voor eigen diensten hanteer ik mijn standaard voorwaarden maar door de wisselende aard van de inkoop (ICT, tekst, fotografie, drukwerk, signing, etc)  zijn de algemene voorwaarden van de leveranciers vaak te verschillend.

 

Hoe zou ik zoiets professioneel kunnen oplossen? Ik kan toch niet voor elke leverancier aparte voorwaarden gaan aanbieden bij mijn klanten?

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Met vriendelijke groet,

 

Marc de Bonte

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Richting jouw opdrachtgever, ben jij de enige contractspartij. Jouw opdrachtgever heeft dan niets te maken met jouw leveranciers en hun algemene voorwaarden.

 

Als jij algemene voorwaarden gebruikt richting je opdrachtgevers, dan kun je bij iedere opdrachtgever andere voorwaarden gebruiken. Dat is alleen niet handig. Het is beter om algemene voorwaarden te gebruiken richting je opdrachtgevers, die je bij iedere opdrachtgever kunt (en gaat) gebruiken.

Je zult in jouw algemene voorwaarden dan de meeste situaties die je wilt regelen vanwege jouw leveranciers mee moeten nemen. Dit is normaal ook wel te doen.

Als er hele specifieke situaties zijn, dan kun je in de algemene voorwaarden met opties/mogelijkheden werken. Dat maakt het wel ingewikkelder, en dus is er meer kans op fouten. Dat is veelal niet aan te raden.

 

Bedenk wat er in je algemene voorwaarden staat.

Bestudeer de voorwaarden die jouw leveranciers aan jou opleggen, en kijk wat en hoe je daarvan kunt/moet opnemen in jouw contract.

Waarschijnlijk is het grootste deel steeds ongeveer hetzelfde, en slechts een beperkt deel specifiek op de dienst. Kijk hoe je dat kunt vertalen naar je eigen situatie.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
6 uur geleden, merkmaker zei:

Kan ik bepaalde zaken misschien in de offerte stellen en niet in de AV? Of is dat te ingewikkeld?

 

 

Nee hoor dat is vrij gebruikelijk. In je Algemene voorwaarden leg je zaken vast die altijd van toepassing zijn.

In elke offerte leg je specifieke afspraken vast.

Een offerte kan niet duidelijk genoeg zijn, zeker als je met wisselende uitbestedingen werkt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.