• 0

Netwerk platform voor ondernemers

Omschrijving van je concept:

Beste ondernemer(s),

 

Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken om  een netwerk platform voor ondernemers op te zetten. Bij dit platform staat de ondernemer centraal, bij aanmelding kan de ondernemer de volgende dingen invoeren: Naam ondernemer, locatie bedrijf, branche bedrijf, KvK nummer en bedrijfsnaam.  

 

Bij het platform is het mogelijk om te connecten met andere ondernemers, kort gezegd het idee van dit concept is een soort van LinkedIn maar dan alleen voor ondernemers.

 

Kort samenvattend:

 

- Gericht op netwerken, (startende) ondernemers  kunnen met elkaar netwerken immers het gaat er om wie je kent. 

- Kans op meer business to business. 

- In het nieuws feed mogelijkheid tot het geven van presentaties/livestreams voor andere (genodigden) ondernemers. 

 

Wat mij bijvoorbeeld als beginnend ondernemer stoort op LinkedIn is dat het vrij lastig is om branche gericht te zoeken naar andere ondernemers. Voordat ik dit idee in de praktijk ga brengen en dus geld zal moeten investeren onderzoek ik of mijn aannames kloppen en of jullie wellicht nog ideeën hebben om dit concept te versterken.

 

Ik hoor graag van jullie! Een oprechte mening wordt gewaardeerd.

 

Met vriendelijke groet,


Gerben Bonder

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Op dit moment heb ik meerdere ondernemers gevraagd om feedback te geven over dit concept. Wanneer ik in kaart heb gebracht of het zinvol is dan ga ik verder met het uitwerken van een marketingplan. 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil het voor ondernemers makkelijkere maken om te netwerken, ik wil een platform maken waarbij het eenvoudiger is om te zoeken op mede ondernemers in de buurt/branche. Maar daarnaast is het ook de bedoeling om kennis te delen door middel van het geven van presentaties/live streams door ondernemers waar genodigden (ondernemers) dit kunnen bekijken en vragen kunnen stellen etc. 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Huidige concepten richten zich meer op bedrijven, ik wil mij richten op de ondernemers. Het verschil met een bestaand platform zoals LinkedIn is dat er uitsluitend ondernemers op zitten en dat de mogelijkheid om als (startende) ondernemer te gaan netwerken, dit proces via mijn platform eenvoudiger moet maken. Het grote voordeel is dat je niet iemands profiel moet doorgronden om te bekijken of die aan "jouw" eisen voldoet maar dat je al weet waar die in onderneemt om te connecten, wat resulteert in een snellere match en dus een connectie.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop graag feedback te krijgen over mijn netwerk concept en welke ideeën jullie hebben om dit concept te verbeteren? En of er ondernemer(s) zijn die dit platform ook wel willen gebruiken?

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 2

Beste Gerben, allereerst welkom op Higherlevel!

 

19 uur geleden, Gerben1234 zei:

Wat mij bijvoorbeeld als beginnend ondernemer stoort op LinkedIn is dat het vrij lastig is om branche gericht te zoeken naar andere ondernemers.

Daar is linked-In ook niet voor. Linked-in is -naast zeer goede nieuwsfeeds  en marketing mogelijkheden - vooral nuttig om te zien wie van jouw netwerk jou kan introduceren bij iemand buiten jouw netwerk. 

 

Wil je zoeken op branche, dan raadpleeg je de KvK. Wil je branchegenoten treffen, dan wordt je lid van de branchevereniging. Wil je vooral contact met ondernemers in de buurt, dan ga je kijken bij de ondernemersvereniging.

 

Of er behoefte bestaat aan een nieuw platform en/of app voor ondernemers (een soort "nextdoor" voor ondernemers of "samebranche" voor branchegenoten)  durf ik niet te zeggen. Het aanbod aan offline en online platforms voor (startende) ondernemers is vrij groot. Denk aan ondernemer durftevragen, BNI, ikgastarten, ikwordzzper etc. 

 

Vraag is ook wat jij verstaat onder "netwerken". Een platform waar mensen alleen hijgerig komen vertellen wat ze zelf gevraagd en vooral ongevraagd aan een ander te bieden hebben, bloedt snel dood; too many sharks in the fishtank.  Daarom toch nog even terug naar de quote: waarom wil jij als beginnend ondernemer branche gericht kunnen zoeken naar andere ondernemers? Wat wil je daarmee bereiken? 

 

Het beste online en offline netwerkplatform voor en door (startende) ondernemers dat ik ken is dit forum. Een groot deel van mijn eigen netwerk (klanten, businesspartners en leveranciers) ken ik door of via Higherlevel.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp nog niet goed wat je zou willen dat er op je platform mogelijk is. Wat wil je bereiken met het 'netwerken'? Is je platform bedoeld voor een 'kale transactie', bijvoorbeeld omdat ik nu een jurist zoek? Of gaat het meer om het opbouwen van een netwerk, waarbij ik dus investeer in die relaties (die ik later misschien een keer wil benaderen omdat ik een concreet vraagstuk heb waar ze kennis van hebben)? Wat is de vorm waarin er genetwerkt wordt? Kan ik in jouw database iemand zoeken en dan een 1-op-1 gesprek beginnen? De kracht van een groepsdiscussie, zoals ook hier op Higherlevel te zien is, lijkt mij juist te werken.

 

Netwerken voor de langere termijn moet je volgens mij verpakken in een concept, anders wordt het een vraag-en-aanbod en daar zijn er volgens mij genoeg van. Hier op Higherlevel zijn de verschillende formats van topics juist interessant: je kunt specifiek feedback op je idee vragen, je kunt een specifieke vraag stellen, er is ruimte voor nieuws, columns, etc. In de antwoorden en discussies kun je vervolgens kennis maken met mensen (er zijn veel experts in diverse vakgebieden) die je op enig moment misschien graag wil benaderen voor een specifiek vraagstuk. Denk bijvoorbeeld ook aan ShoppingTomorrow, een concept dat jaarlijks op verschillende onderwerpen een groep ondernemers en experts bij elkaar brengt die samen onderzoek gaan doen en er uiteindelijk een bluepaper over schrijven. Die bluepapers zijn interessant als kennisdeling, maar het is eigenlijk vooral een netwerkbijeenkomst. Dat hebben zij weten te verpakken in het 'gezamenlijk onderzoek doen', waardoor de deelnemers aan de relatie bouwen, en dus netwerken. Die 'verpakking' (wát gaan we doen) is wat ik vooral nog mis bij jouw concept.

 

 

Op 22-3-2021 om 19:50, Gerben1234 zei:

Het grote voordeel is dat je niet iemands profiel moet doorgronden om te bekijken of die aan "jouw" eisen voldoet maar dat je al weet waar die in onderneemt om te connecten, wat resulteert in een snellere match en dus een connectie.

Je bouwt dus een database op a.d.h.v. naam, locatie en branche. Zijn dat dan ook de factoren waarop ik kan zoeken? Ik verwacht dat de eisen van een zoekende ondernemer nog wel wat uitgebreider zijn. Zo zou ik zelf juist niet alleen maar met mede-ondernemers uit dezelfde branche in contact willen komen, maar juist met andere branches.

 

Tot slot ben ik nog benieuwd of je hier geld mee wil gaan verdienen. Zo ja, zie je daar kansen voor?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.