• 0

hoe om te gaan met onterechte vorderingen

Graag besteden we onze aandacht aan de mooie dingen van het leven (zoals innovatief ondernemen), soms zijn we genoodzaakt ook aan de meer duistere kanten aandacht te besteden.

Bijvoorbeeld die met betrekking tot vorderingen.

 

Het lijkt eenvoudig:

1. terechte vorderingen betaal je netjes en snel;

2. bij onterechte vorderingen neem je contact op (afhankelijk van de aard van de relatie met het bedrijf per telefoon of schriftelijk), zodat de andere kan corrigeren en dergelijke.

 

Helaas is het leven niet altijd zo eenvoudig.

Zo weet ik mij het afgelopen jaar gecontronteerd met een tweetal vorderingen (voor kleine bedragen weliswaar) die duidelijk onjuist zijn, maar waarbij de feiten en omstandigheden mij haast dwingen te betalen. Deze 'dwang' bestaat eruit dat veel grote ondernemingen via organisaties als BKR (een aantal telecomboeren zijn hier bijvoorbeeld bij aangesloten) en de grote incassobureaus als Intrum Jusititia informatie uitwisselen en registers vormen, waarbij opname in zo'n register bij het aangaan van nieuwe overeenkomsten vervelende gevolgen kunnen hebben (als geweigerd worden als klant of het moeten betalen van borg).

 

Intrum houdt een administratie bij van natuurlijke en rechtspersonen die in een incasso traject hebben gezeten en biedt die gegevens -zonder (...) permissie- aan derden aan.

 

Mijn vraag is hoe jullie hier mee omgaan?

Mijn vraag betreft alleen de situatie als de vordering onjuist is of ten minste (nog) betwist wordt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.