• 0

Variabel loon bij opstarten BV

Beste,

Ik ben een BV begonnen en er is een beetje werk, maar niet voldoende om DGA salaris volledig te betalen naar wens van de belastingdienst.
Ik zal sowieso een verlagingsverzoek doen aan de belastingdienst voor salaris DGA.

Mijn vraag:
Is het mogelijk (handig) om een variabel loon aan mijzelf uit te betalen, naar gelang de mogelijkheid van die maand.
In principe heb ik het zo ook vastgelegd in de arbeidsovereenkomst Holding - DGA, voor het 1e jaar.
Variabel loon: € 500,00 >< 4200,00.

Ik kan nu niet overzien of dit later voor ingewikkeldheden zorgt.

Ik zie graag uw visie hierop!

Dank alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee variabel loon is kan niet zomaar. Dat loon is namelijk de grondslag voor de loonbelasting en het is de belastingdienst er nu juist om te doen dat je loonbelasting gaat betalen.

Je moet ofwel gebruikelijk loon van 47.000 verlonen en daar loonheffing over afdragen. Of als de belastingdienst toestemming geeft te verlagen tot minimumloon zul je dat minimumloon moeten verlonen en daar aangifte loonheffing van doen en ook maandelijks betalen aan de belastingdienst.

 

Dat jij na betaling van de loonbelasting bekijkt hoeveel van het nettoloon daadwerkelijk overgemaakt wordt naar privé dat mag je wel variabel maken.

Het restant aan nettoloon blijft dan een schuld van de BV aan jou privé totdat het geld er wel is.

Link naar reactie
  • 0

OK Top Roel! Dankjewel, dat is helder.
Even een "loophole" proberen.
Wat nu als het loon, met goedkeuring van de belasting lager kan...  en ik over 6 maanden een verhoging van loon toepas, als de ruimte er is...
Is dit dan wel mogelijk? 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.