• 0

Paypal rechtszaak

(aangepast)

Goedemiddag,

 

Mijn onderneming bestaat reeds 3 jaar (E-commerce).

Na de uitrol naar de big 5 countries heeft Paypal (onterecht) mijn account voor 180 dagen volledig beperkt (75% van de cashflow kwam voort uit Paypal) met de reden dat ik wel eens een fraudeur kon zijn omdat c.a. 1% van alle klanten een geschil had geopend waar de bestelling bleef, echter stond de levertijd gewoon vermeldt op de website en hebben ze niet goed gelezen.

Je begrijpt dat als bijna al je geld in Paypal zit je flink in de stress schiet.

 

Ik heb talloze keren aangegeven dat ik geen fraudeur ben. Bij alle bestellingen werden ook netjes de Track & Trace codes toegevoegd aan de bestellingen als bewijs dat de bestellingen "gewoon" waren verzonden, en ik had ze al mijn (persoonlijke en zakelijke) informatie doorgegeven wat er ook maar was. Helaas kreeg ik 0 op rekest, de klantenservice kreeg je amper te pakken en als je mailt kreeg je een standaard robot antwoord terug waar je niets aan had ( ik doe al ruim 3 jaar zaken met Paypal zonder enige wrijving).

 

Ik had op enig moment geen geld meer om mijn bedrijfskosten te kunnen betalen, ik heb dan genoodzaakt mijn Cryptocurrency moeten verkopen om een deel te kunnen betalen. Inmiddels heb ik het bedrag na een half jaar mogen ontvangen, echter vraag ik mij af wat de kansen zullen zijn als ik een advocaat op deze zaak zet om mijn verkocht Cryptocurrency als indirecte financiële schade te gaan verhalen op Paypal. Ik heb dit t.z.t. verkocht voor 20.000 euro, ditzelfde zou vandaag de dag ruim 700.000 euro waard zijn (en zou ik nog hebben gehad als Paypal mij niet onterecht had geblokkeerd zonder enige waarschuwing).

 

Het zal vast wel in de kleine lettertjes staan dat ze accounts mogen blokkeren/beperken, maar verschilt dit ook niet per land en met welke intentie?

 

Groet,

 

Bryan

aangepast door bryanvdh
uitgebreider
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bryan, allereerst welkom op Higherlevel

 

4 minuten geleden, bryanvdh zei:

echter vraag ik mij af wat de kansen zullen zijn als ik een advocaat op deze zaak zet om mijn verkocht Cryptocurrency als indirecte financiële schade te gaan verhalen op Paypal.

 

Dat is makkelijk: die kans is 0. 

 

6 minuten geleden, bryanvdh zei:

Het zal vast wel in de kleine lettertjes staan dat ze accounts mogen blokkeren/beperken, maar verschilt dit ook niet per land en met welke intentie?

 

Zou best kunnen, maar dat betekent nog niet dat je ze kunt aanspreken op gemist rendement op een vermeend noodzakelijke verkoop van cryptocurrency.  

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, bryanvdh zei:

Er hebben wel een aantal advocaten zich gemeld om hier mee aan de slag te gaan, maar die ruiken waarschijnlijk alleen maar geld in deze situatie.

 

Waar je voor moet oppassen is dat ze jouw geld ruiken in plaats van dat van Paypal :winking-face:

 

Maar als het in/via een land kan waar advocaten op no cure no pay basis mogen werken, en jij zwart op wit hebt dat no pay ook echt "No pay" betekent, dan is het nog een overweging. Ben benieuwd dan! 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

In welk land zou je PayPal willen aanspreken? En welke juridische entiteit van PayPal? Welke rechtsvorm heeft je onderneming? En stond de cryptocurrency op de balans van de onderneming?

 

aangepast door prinsrachid

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.