• 0

Zzp in de zorg

(aangepast)

Dag iedereen,

 

ik heb een vraag ivm zzp in de zorg.

Mijn situatie is: 

ik werk deeltijds 19u als zorgkundige in loondienst en studeer verpleegkunde in belgie en woon ook in belgie.

graag wil ik starten als zzp in de zorg om 1-2dagen per week bij te werken. Dit kan ik als ik mijn diploma laat opwaarderen tot helpende plus en of niveau 3 ig.

ik heb me onlangs ingeschreven bij een bureau voor opdrachten.

Ik kreeg alle info hieromtrent maar niet alle info ivm belastingen.

ik weet dat ik hierdoor in belgie meer belasting moet gaan betalen. Maar wat zijn de andere opties om zo min mogelijk belasting etc te betalen?

1)een kantoor huren zodat ik gevestigd ben in nl? Dan moet ik ook een zorgverzekering afsluiten denk ik dan? En betaal ik belastingen in nl.

2) hoeveel % moet ik afdragen? 35% + huurkosten en zorgverzekering?

3) gewoon extra belastingen betalen in belgie? Hoeveel % is het dan?

4) of is een grensbedrag zodat ik vrijgesteld ben om belastingen te betalen? 

 

ik ben zo erg in de war. Ik hoop dat iemand mijn vragen begrijpt wat ik ermee wil bedoelen. 🙈

 

alvast bedankt

 

groetjessss

aangepast door Wingieee
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je uitgangspunt is verkeerd, dat moet je bijwerken. Je uitgangspunt lijkt nu om zo weinig mogelijk belasting te moeten betalen. Je instelling moet zijn om zo veel mogelijk te verdienen. En een kantoor huren werkt dan averechts, dan breng je je geld naar de verhuurder. En dat is waarschijnlijk meer dan dat je aan belasting zou betalen over je winst.

Als je uitgangspunt is aangepast zijn de overige vragen makkelijker te beantwoorden door jezelf of een Belgische boekhouder.

Link naar reactie
  • 0

Mijn uitgangspunt is “is het wel de moeite waard om te beginnen als zzp in de zorg in nl?”
sowieso denk ik ook aan zoveel mogelijk verdienen maar ik wil geen verrassingen krijgen van de belasting. Anyway ik zoek wel een boekhouder die verstand heeft van beide landen 

Link naar reactie
  • 0

Heb je al uitgezocht waar je in NL aan moet voldoen?

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/bedrijf-starten/startsituaties/zzper-in-de-zorg/

 

Qua belastingen, gaat het erom of je als Belgisch ingezetene een onderneming in NL kunt inschrijven bij de KvK. Doorgaans lukt dat niet voor ambulante beroepen, omdat er geen fysieke vestiging is. Dan ben je voor de belastingheffing gewoon Belgisch belastingplichtig. Of je daarmee voldoet aan de NL eisen om zorgverlening te mogen aanbieden, is dus wel eerst het onderzoeken waard

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Joost Rietveld zei:

 

Bij die KvK informatie staan ook links naar de brancheorganisatie voor zelfstandigen in de zorg, Solopartners . Wellicht kun je ook met hun contact opnemen met vragen over waar je in Nederland aan dient te voldoen (o.a. de WKKGZ klachtenregeling) 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.