• 0

Gelimiteerde kleding

Goedenavond,

 

Ik heb al enige ervaring in de wereld voor gelimiteerde sneakers/kledingstukken. Ik ben me aan het oriënteren om een onderneming te starten binnen deze markt. In deze markt zijn producten binnen enkele seconden/minuten uitverkocht en worden ze via andere platformen voor een hogere prijs doorverkocht. Iets wat veel voorkomt is dat bots in deze markt alle producten opkopen waardoor de menselijke personen eigenlijk geen kans meer hebben om een product voor retailprijs te kunnen bemachtigen.

 

Mijn idee was om consumenten zich via een abonnement per maand lid te laten maken van mijn onderneming. Eens per week wordt er een drop met gelimiteerde items gelanceerd, leden kunnen met behulp van een account op het moment van de drop inloggen. Voordat zij de kans krijgen om items te bemachtigen dienen zij een cryptogram of puzzel op te lossen, dit om de bots buiten spel te zetten. Iedereen kan iets bemachtigen, mensen die geen product kunnen kopen hebben de mogelijkheid om tijdswinst te bemachtigen voor de volgende drop (5 seconden).

Aan het begin van iedere maand begint iedereen weer met een gelijke tijd.

 

Mijn vraag is nu, valt dit concept onder een kansspel? Iedereen wint dus het lijkt mij niet. Mensen hebben met behulp van snelheid en behendigheid invloed op de uitkomst.

Een vergelijking is de ‘100k puzzle’ van David Dobrik waar consumenten een QR-code puzzel konden kopen voor $30. De prijzen verschilde van $0,25 tot $100.000, maar iedereen met een gekochte puzzel had prijs.

 

Ik hoop graag reacties te ontvangen van mensen die mij van nuttige informatie kunnen voorzien. Is dit businessmodel mogelijk of zit ik in een verkeerde hoek te denken?

 

Groet,

Erik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
15 uur geleden, OndernemerErik zei:

Is dit businessmodel mogelijk of zit ik in een verkeerde hoek te denken?

Veel te ingewikkeld ...

Keep it simple ...

 

Koop de schoentjes zelf en verkoop ze weer aan de een of andere schoenenfreak.

Hulpmiddel hierbij: Return on Investment (ROI)

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 30-3-2021 om 10:48, Branko Collin zei:

Zie ook de vorige discussie:

 

Wat is een 'drop'? (Zoute, dubbelzoute of trek-?)

 

In de vorige post er sprake van een loting waardoor er een kans ontstond dat iemand niks won. In dit nieuwe concept wint iedereen iets tijdens de wekelijkse lancering (drop). Als het geen product is dat is het tijdswinst op de volgende lancering. Aan het einde van de maand wordt iedereen weer gerest en heeft iedereen de volgende maand evenveel kans. Het stuk van kansspel gaat dan niet meer op, lijkt mij?

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Cosara zei:

Veel te ingewikkeld ...

Keep it simple ...

 

Koop de schoentjes zelf en verkoop ze weer aan de een of andere schoenenfreak.

Hulpmiddel hierbij: Return on Investment (ROI)

 

In deze markt is het niet simpel om een product te bemachtigen, daar is het nogal ingewikkeld door de bots om überhaupt een kans te krijgen. Ik zal deze dus via een derde partij kopen met behulp van de opbrengsten uit de abonnementen. Op deze manier kan de items onder de biedingsprijs aanbieden waardoor het interessant wordt voor mensen om lid te worden en mee te doen.

Link naar reactie
  • 0
Op 29-3-2021 om 20:56, OndernemerErik zei:

Mijn idee was om consumenten zich via een abonnement per maand lid te laten maken van mijn onderneming.

Kun je genoeg artikelen in gelimiteerde opgave garanderen aan je (potentiële) klanten dat het ook interessant genoeg is om een abonnement af te sluiten? Of kan het ook zo zijn dat je een aantal maanden geen artikelen aan kunt bieden, terwijl je klanten wel maandelijks abonnementsgeld betalen?

 

43 minuten geleden, OndernemerErik zei:

Ik zal deze dus via een derde partij kopen met behulp van de opbrengsten uit de abonnementen.

Heb je toegang tot een kanaal om die artikelen eerder en/of voor een betere prijs te kopen dan via de reguliere 'drop'? Kun je daar dan niet meer geld mee verdienen door ze snel en scherp in te kopen en vervolgens 'gewoon' zelf door te verkopen, zoals Cosara ook al voorstelde?

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, OndernemerErik zei:

1 - In deze markt is het niet simpel om een product te bemachtigen, daar is het nogal ingewikkeld door de bots om überhaupt een kans te krijgen.

2 -Ik zal deze dus via een derde partij kopen met behulp van de opbrengsten uit de abonnementen.

3 - Op deze manier kan de items onder de biedingsprijs aanbieden waardoor het interessant wordt voor mensen om lid te worden en mee te doen.

Ik krijg acuut jeuk van deze drie punten.

 

Keep it simpel ... maak ook gebruik van een tradingbot.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.