• 0

Jullie strategieën/ervaringen voor meer echte Social Media followers

(aangepast)

 

Hoi, 

 

Een interessante thema, tenminste voor mij in deze periode! :)

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie Social Media ervaringen en strategieën vooral met Instagram, kan je met Instagram ads ook snel volgers bij krijgen? Hoe werkt zo'n manier voor followen, moet je dan bereik of betrokkenheid als doelstelling campagne  gaan kiezen? En met welke minimum dagelijks bedrag boek je het beste resultaat? 

 

Hoe komen jullie het snelst en naar 'echte' volgers in Instagram? Hebben jullie eens gedacht  om followers te kopen of zelfs gekocht? Ik zie veel (beginnend) bedrijfsprofielen op Instagram met soms  paar tientallen foto's en honderden of zelfs duizenden volgers! Dan vraag ik mij af ze echt of gekocht zijn de realiteit is nauwelijks meer te zien helaas, is het nu de norm als bedrijf eerst met gekochte followers te beginnen om op te vallen en voor meer geloofwaardigheid? Of zijn er andere effectieve strategieën die ook naar echte en veel volgers kunnen leiden in korte tijd? En ik bedoel niet tienduizenden of miljoen volgers in half jaar ofzo.  Zelf en met mijn persoonlijke account krijg ik nauwelijks snel een volger bij en dat vind ik prima, want ik heb geen influencer ambitie maar als bedrijfsprofiel is dat heel andere verhaal.  Ik lees natuurlijk ook veel tips enzo maar ik heb absoluut geen tijd en zin om dagelijks uren aan Instagram te besteden netwerken en followen om alleen 1 of 2 volgers bij te kunnen scoren dat schiet niet op, kopen doe ik niet ( weet niet of dit tegenwoordig onverstandig is, hoor ik graag jullie inzicht) maar ik vind dat zeer negatief werken voor mijn bedrijfsimago, hoe zien jullie het? helaas blijven mensen kudde dieren willen alleen volgen als er eenmaal massa volgers zijn. Maar hoe kom je als een starter daaraan, hoe hebben jullie het zelf aangepakt en jullie ervaring met social media ads?. 

 

 

 

 

 

aangepast door Bernna
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 1

Interessant topic ben je gestart.
 

Zelf heb ik geen ervaring met ADS via Instagram maar wel een organische groei. In +- 1 jaar tijd ben ik van 0 naar 11k volgers gegaan. 

Volgers kopen vind ik persoonlijk not done. Instagram pikt ook regelmatig zulke accounts eruit. Zonde van je tijd en geld. 

Het is belangrijk om vanaf dag 1  een x aantal hashtags te gebruiken die binnen je niche passen.


Verder is de continuïteit van posten belangrijk + het tijdstip. Door een zakelijk account te nemen kan je goed de statistieken monitoren. 📈 

Hoogwaardig content + flatlays helpen je te groeien. Verder kan het in je voordeel werken om te gaan taproothen. Volgers, volgen/liken van eventuele concurrentie binnen je vakgebied/niche. 
 

Artikelen beschikbaar stellen, win-acties doen het erg goed. Collabs met micro-influencers ook. Dat laatste is wel een goede investering. 
 

Hopelijk heb je hier wat aan. Voor meer vragen mag je me altijd een DM sturen! 
 

Gr 

Link naar reactie
  • 0

Followers kopen is gewoon niet the way to go. Je krijgt snel een groot aantal volgers, maar zij hebben 0 interesse of affiniteit met jouw dienst/product. Niemand zal je posts delen of liken, waardoor jouw account volledig dood valt.

 

Adverteren op Instagram is ook een soort van kopen. Met de juiste strategie en targetting kan je hier goede resultaten mee halen. Belangrijkst is altijd (zeer) goede content. Mensen zullen je immers alleen maar volgen als ze meer willen zien. Focus je daarom op het maken van goede en interessante content. Bedenk je altijd of je het zelf zou volgen en maak het ook echt interessant om meer van dit soort foto's of berichten te willen zien.

 

Vervolgens is hashtags, verspreiding van het bericht, aanschrijven van andere (relevante) influencers of het platform betalen een mogelijkheid om jouw foto's of berichten een boost te geven.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je iets aan het volgende hebt, het is eerder een parallel: vorig jaar heb ik een concurrentieanalyse uitgevoerd om te zien hoe mijn website het op Google deed. Daarbij viel me op dat een aantal van mijn concurrenten met gekochte inkomende links werkten, met name van online bedrijfsgidsen.

 

Daarbij viel me op dat met name de 'kleintjes' daarvan profiteerden, omdat ze hiermee uitstegen boven ... andere 'kleintjes'. Voor mij was dat op dat moment al geen probleem meer, omdat mensen begonnen waren te linken naar een of twee van mijn blogposts en dat soort 'organische betrokkenheid' voor Google blijkbaar veel belangrijker is.

 

Ik gok dat dit voor social networks hetzelfde werkt, omdat de relevantie van het social network mede bepaald wordt door de signaal-ruis-verhouding (d.w.z. de verhouding echte engagement versus gekochte engagement).

 

Zin moet je soms maken.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, Ward van der Put zei:

...dat zij afkomstig zijn van consumenten die de producten daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht.

 

Pas op, voor er weer misverstanden ontstaan. Consumentenrecht is niet van toepassing op B-to-B. Daar mag je gewoon blijven  misleiden. :astonished-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het moet ook een beetje bij je bedrijf passen, verkoop je producten voor 70+ dan kan je kijken naar krant en lineaire TV. Wil je mensen van 20 aanspreken, die weten niet eens wat een krant is. Zorg dat je totale communicatie aansluit bij de boodschap die je wilt vertellen. Focus je dan niet sub optimaal op 1 item, ook al is social media een buzzword. 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Branko Collin zei:

B2B op het internet? Hoe werkt dat?

 

Elke B-to-B leverancier kan deze regels negeren want de ACM gaat alleen over consumentenrechten. Wie aan ondernemers/ondernemingen levert, valt niet onder dit toezicht of de handhaving. Die hoeft dus niets te kunnen aantonen. Ondernemers die zich misleid voelen door valse getuigenissen (reviews, likes) kunnen nergens aankloppen, want dat is niet geregeld. En leveranciers kunnen hun social media (en reviewsites) blijven vullen met nep-informatie zolang dat een B-to-B karakter heeft.

 

B2B op internet: zo werkt dat... (bij Blokker bijvoorbeeld)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Punt 48 van de Richtlijn vind ik eigenlijk ook weinig hoopgevend:

 

Quote

De bepalingen van deze richtlijn met betrekking tot consumentenbeoordelingen en -aanbevelingen doen geen afbreuk aan de gangbare, legitieme reclamepraktijk waarbij overdreven uitspraken worden gedaan of uitspraken die niet letterlijk dienen te worden genomen.

 

Schromelijk overdrijven mag als het maar niet letterlijk wordt opgevat.

 

Of zou dat zijn opgenomen om tegemoet te komen aan Grieks en Italiaans temperament? :zany-face:

Link naar reactie
  • 0

Een consument kan zich op de Instagram-pagina van een B2B-ondernemer nog steeds benadeeld voelen. Het moet wel een heel duidelijk gevalletje van 'niet voor consumenten' zijn wil een autoriteit/handhaver/rechter vinden dat het consumentenrecht niet op consumenten van toepassing is voor een bepaalde social media-pagina.

 

De benadeelde ondernemer hoeft alleen maar zijn zakelijke colbertje uit te doen en zijn badstoffen slippers aan om te kunnen roepen: he kijk! Ze liegen!

Je hebt gelijk dat je dat als ondernemer niets oplevert als je op basis van een vals Instagramaccount een dure miskoop hebt gedaan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ja OK, het is vooral een theoretische mogelijkheid. Maar dat geldt voor de werking van de hele wet, niet alleen voor ondernemers.

 

Wat dat betreft verkwistte de overheid de mogelijkheid die de GDPR biedt, nationale wetgeving aan te nemen die burgers zelf aanklagertje laat spelen. En ik maar denken dat we ons van Mark Teflon moesten invechten. Blijkbaar moet dat met beide handen op de rug gebonden.

 

aangepast door Branko Collin
t -> tt

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Ward van der Put zei:

Schromelijk overdrijven mag als het maar niet letterlijk wordt opgevat.

 

In reclame heet dat 'gepaste overdrijving' en dat is door jurisprudentie enigszins afgebakend. Maar daar gaat aan vooraf dat reclame als zodanig herkenbaar moet zijn. Dus als likes, clicks, shares of karma gekocht zijn, moet dat vermeld worden. Maar daarna is gepaste overdrijving niet meteen misleiding.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 8-4-2021 om 15:44, Ward van der Put zei:

De richtlijn (PDF) verbiedt valse reviews en nep-likes gewoon. Bij echte beoordelingen moet je kunnen aantonen dat zij afkomstig zijn van consumenten die de producten daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht.

 

Niet helemaal. De richtlijn stelt 'Indien een handelaar toegang biedt tot consumentenbeoordelingen van producten, wordt informatie over of en hoe de handelaar garandeert dat de gepubliceerde beoordelingen afkomstig zijn van consumenten die het product daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht, als essentieel beschouwd'.

 

Het eerste deel is daarbij belangrijk: Indien een handelaar toegang biedt .....

 

Dat wil dus zeggen dat de score die Google, Facebook en allerlei reviewsites je geven buiten schot blijven.

 

Het zou ook moeilijk zijn: Hoe moet de handelaar aantonen dat 'pietje123' daadwerkelijk een heel lekker ijsje gekocht heeft?

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
Op 5-4-2021 om 20:55, JenJessy zei:

Interessant topic ben je gestart.
 

Zelf heb ik geen ervaring met ADS via Instagram maar wel een organische groei. In +- 1 jaar tijd ben ik van 0 naar 11k volgers gegaan. 

Volgers kopen vind ik persoonlijk not done. Instagram pikt ook regelmatig zulke accounts eruit. Zonde van je tijd en geld. 

Het is belangrijk om vanaf dag 1  een x aantal hashtags te gebruiken die binnen je niche passen.


Verder is de continuïteit van posten belangrijk + het tijdstip. Door een zakelijk account te nemen kan je goed de statistieken monitoren. 📈 

Hoogwaardig content + flatlays helpen je te groeien. Verder kan het in je voordeel werken om te gaan taproothen. Volgers, volgen/liken van eventuele concurrentie binnen je vakgebied/niche. 
 

Artikelen beschikbaar stellen, win-acties doen het erg goed. Collabs met micro-influencers ook. Dat laatste is wel een goede investering. 
 

Hopelijk heb je hier wat aan. Voor meer vragen mag je me altijd een DM sturen! 
 

Gr 

 

Dan word ik toch benieuwd om je IG account te zien en hoe je dat voor elkaar heb weten te krijgen  kan dat?  Dat volgen en liken van potentiele volgers etc, werkt niet helemaal vind ik, ten eerst is veel tijd en energie rovend voor maar 'paar mogelijke volgers' en als zakelijk account wil ik ook niet mega veel gaan volgen en meer dan mijn volgers, dat vind ik niet leuk, later kan ik ze ontvolgen natuurlijk maar dat vind ik nog erger, of is dit nu zo gek? 

Link naar reactie
  • 0
Op 6-4-2021 om 12:26, Ondernemeneer zei:

Followers kopen is gewoon niet the way to go. Je krijgt snel een groot aantal volgers, maar zij hebben 0 interesse of affiniteit met jouw dienst/product. Niemand zal je posts delen of liken, waardoor jouw account volledig dood valt.

 

Adverteren op Instagram is ook een soort van kopen. Met de juiste strategie en targetting kan je hier goede resultaten mee halen. Belangrijkst is altijd (zeer) goede content. Mensen zullen je immers alleen maar volgen als ze meer willen zien. Focus je daarom op het maken van goede en interessante content. Bedenk je altijd of je het zelf zou volgen en maak het ook echt interessant om meer van dit soort foto's of berichten te willen zien.

 

Vervolgens is hashtags, verspreiding van het bericht, aanschrijven van andere (relevante) influencers of het platform betalen een mogelijkheid om jouw foto's of berichten een boost te geven.

Ben ik ook helemaal mee eens dat kopen niet de juiste aanpak is, daarom ben ik nu ook blij met de nieuwe strengere regeling, maar niet volledig vind ik want die zou ook voor de normale social gebruikers of influencers moeten gelden, het handelen in neppe volgers, likes en revieuws zou moeten verboden worden. 

 

Heb je zelf al ervaring met ads in FB / IG, wat is gemiddelde dagbesteding voor een goede resultaat? 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 7-4-2021 om 15:33, Branko Collin zei:

Ik weet niet of je iets aan het volgende hebt, het is eerder een parallel: vorig jaar heb ik een concurrentieanalyse uitgevoerd om te zien hoe mijn website het op Google deed. Daarbij viel me op dat een aantal van mijn concurrenten met gekochte inkomende links werkten, met name van online bedrijfsgidsen.

 

Daarbij viel me op dat met name de 'kleintjes' daarvan profiteerden, omdat ze hiermee uitstegen boven ... andere 'kleintjes'. Voor mij was dat op dat moment al geen probleem meer, omdat mensen begonnen waren te linken naar een of twee van mijn blogposts en dat soort 'organische betrokkenheid' voor Google blijkbaar veel belangrijker is.

 

Ik gok dat dit voor social networks hetzelfde werkt, omdat de relevantie van het social network mede bepaald wordt door de signaal-ruis-verhouding (d.w.z. de verhouding echte engagement versus gekochte engagement).

 

Zin moet je soms maken.

Dat was nu weer iets nieuws voor mij, die links! Wat handig om ieder keer wat nieuws te ontdekken hier wat mij zal goed kunnen helpen.

 

Ik heb geen idee of informatie over die gekochte links maar klopt ik geloof ook dat hetzelfde werkt als bij social media met neppe followers of likes.

Link naar reactie
  • 0
Op 8-4-2021 om 12:51, Branko Collin zei:

Net een interessante post van Mikky Vrolijk, vanaf mei moet je verplicht melden of je recensies hebt gekocht. Ik weet niet of dat ook gaat gelden voor zaken als likes, views, subscribers enzovoort.

 

 

Ik ben er happy om had allang moeten komen, maar het moet niet alleen voor bedrijven en ondernemers gelden, maar voor iedereen op social media. 

Link naar reactie
  • 0
Op 8-4-2021 om 15:44, Ward van der Put zei:

De richtlijn (PDF) verbiedt valse reviews en nep-likes gewoon. Bij echte beoordelingen moet je kunnen aantonen dat zij afkomstig zijn van consumenten die de producten daadwerkelijk hebben gebruikt of aangekocht.

 

Hoe ga je zoiets nou bewijzen? dat snap ik niet helemaal. Stel Bianca koopt bij mij een product, ze krijgt hem binnen en haar dochter Liese plaatst een review op haar social account, en dan? Hoe weet ik als verkoper wie wie is die review plaatst, behalve aan de naam? of voor wie het product bedoeld/gekocht is, de reviews hoeven ook niet onder dezelfde naam gegeven te worden.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Een ietwat orthodoxe aanpak die nog steeds redelijk goed werkt is:

 

- Ga naar de Instagram accounts van je concurrenten en kijk naar de lijst met volgers van dit account

- 'Volg' al deze mensen. Nu krijgen deze mensen een notificatie en ik merk dat ongeveer 1 op de 5 a 6 mensen jou terug gaat volgen.

 

Zo heb je binnen no-time een redelijke goede lijst met volgers en heb je mensen te pakken die mogelijk in jouw merk en product geïnteresseerd zijn. 

 

En er is niks tegen dat je al deze mensen gaat on-volgen na ongeveer 2 weken, maar dat heb je niet van mij :shushing-face:

aangepast door PrimusCasa
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.