• 0

aannemers overeenkomst tussentijds beëindigen

Beste Higher level leden,

 

Ben samen met een opdrachtgever een aannemers overeenkomst aangegaan.( Nieuwe cv ketel/ gasleiding installeren/ warm en koud water leidingen monteren naar afgesproken plekken in de woning)

Er heeft  een bezichtiging plaats gevonden op de werklocatie, na bezichtiging en wat telefonisch contact heb ik een offerte opgesteld.

 

Opdracht gever is accoord gegaan met  de offerte.

Er is ook een aanbetaling gedaan door de opdrachter.

 

Tijdens de start van de werkzaamheden kreeg ik van de opdrachter het verzoek om met de gasleiding te beginnen.

Heb aangegeven, dat hebben we niet afgesproken ( opdrachter beweerde van wel) had geen zin in het welles/nietes spelletje dus aangegeven dat ik wel een tijdelijke oplossing kan toepassen.

 

Vervolgens heb ik  wat andere werkzaamheden verricht en een tijdelijke oplossing gemonteerd( gasleiding) voor de opdrachtgever.( gecontroleerd op lekkages, met meetapparatuur)

Na het monteren van de tijdelijke gasleiding, kreeg ik ineens de mededeling dat morgen 4 man op de werkvloer komen werken.

Hierop heb ik gezegd dan kom ik morgen niet, er lopen dan 6 man op de werkvloer en dat gaat niet werken.

Opdrachter vondt het prima.

 

Vlak voor vertrek na mijn eerste werkdag, krijg ook de medeling dat de keuken pas in September komt, hierdoor kan ik bepaalde werkzaamheden niet uitvoeren.( stagnatie)

Hierop heb ik aangegeven dat er wel duidelijk moet gecommuniceerd, om misverstanden te verkomen.

 

De zelfde avond krijg ik  een compliment dat gestarte werkzaamheden er keurig uitzien.( opdrachtgever)

Een paar uur later mail ik de opdrachter mijn betalingsvoorwaarden en dat er duidelijker gecommuniceerd moet worden om misverstanden te verkomen.

 

De volgende dag wordt ik gebeld door de opdrachtgever, en deze verteld mij dat hij een andere loodgieter erbij heeft gehaald en dat de loodgieter aangeeft dat ik gasleiding niet goed heb gemonteerd.( ik had zo en zo de gasleiding afgeperst en gecontroleerd).

Heb ook gevraagd op de andere loodgieter een rapport heeft van zijn beweringen.( tot heden geen rapport ontvangen)

 

Opdracht gever geeft ook aan dat hij de werkzaamheden met mij wil beeindigen, hierop heb ik aangeven dat ik dat  prima vindt maar dan krijgt hij wel een rekening van mij gepresenteerd, en dat ik de tijdelijke oplossing kom herstellen.

Opdrachtgever heeft de andere loodgieter opdracht verstrekt om de tijdelijke oplossing die ik heb gemonteerd te verwijderen en deze te herstellen.

Vervolgens ben ik diezelfde avond naar de werklocatie toegereden en heb de gehele gasleiding vanaf de gasmeter tot aan koppelpunt compleet vervangen, afgeperst en gecontroleerd op lekkages.

 

Nu ben ik dus aan het touwtrekken met de opdrachter omtrent het geld.

Ik heb aangegeven dat de wet voorschrijft, als je een contract tussentijds opzegd,dat de opdrachtgever het gehele bedrag dat op de offerte staat vermeld moet betalen.

 

Nu heb ik een voorstel gedaan, dat de opdrachtgever het kan schikken met het bedrag dat hij heeft aanbetaald, en dat hij het daarmee kan kwijtschelden.

 

Vervolgens krijg ik van de opdracht gever de mededeling dat hij zich wil beroepen op 14 dagen bedenktijd wat de wet voorschrijft indien er een overeenkomst via het internet of telefonisch heeft plaats gevonden.

 

In hoeverre kan de opdracht gever zich hierop beroepen? want ik ben teneerste al gestart met de werkzaamheden, voordat ik ben begonnen met de werkzaamheden heb ik de werklocatie bezichtigd.

Na bezichtiging en telefonisch contact gehad te hebben met opdrachtgever heb ik een offerte uitgebracht.

 

Opdrachtgever stelt mij ook niet in de gelegenheid om herstel werkzaamheden uit te voeren.

 

 

Wat kan ik het best doen?

en waar heb ik recht op?

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt gelijk hebben en gelijk krijgen, dit aangevuld met mogelijk commerciële gevolg schade. Dus mocht je gelijk krijgen bij de rechter, zou de negatieve reclame een grotere impact kunnen hebben dan het innen van de 'paar' centen. Maar dat is een afweging die jij als ondernemer zelf moet maken.

 

Heb je leveringsvoorwaarden en heb je een rechtbijstands verzekering om het volgens de nette manier te regelen. Je kunt ook gewoon je facturen sturen en het daarna bij een incasso buro neerleggen.  Maar persoonlijk denk ik dat het beste is om er samen uit te komen, dus liefst zonder tussenkomst van advocaten en/of incasso bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

een opdracht op een offerte geeft je het recht en de plicht het werk uit te voeren.  hoe heb je de opdrachtbevestiging gekregen?

 

je hebt ook het recht jouw tekortkomingen op't werk op te lossen, opdrachtgever moet je daartoe toegang verlenen, bovendien moet opdrachtgever je daar een redelijke termijn voor geven..

 

melden dat jij je werk niet goed heb gedaan is tevens bevestigen dat er gewerkt is.

 

ik zou zeggen, stuur een factuur voor je geleverde werk, meld/overleg dit.. bij tegensputteren kun je je wel vast voorbereiden op vaker terugkomen voor dat ene stukje werk..

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste hl leden,

 

Tot zover wil ik jullie bedanken voor jullie antwoorden en advies.

Gelukkig heb ik een rechtbijstand verzekering lopen gekoppeld met een aansprakelijkheids verzekering.

 

Gezien het feit dat de opdrachter geen zuivere intenties heeft laat ik de betalingen over aan een incasso bureau.

 

Nogmaals bedank voor jullie advies.

 

groetjes,

 

 

 

 

aangepast door ganesha
Link naar reactie
  • 0

De regels voor afstandskoop lijken inderdaad te botsen met de regels voor aanneming van werk.

 

Maar ook voor afstandskoop gelden uitzonderingen; je hebt bijvoorbeeld geen recht op geld terug "als u iets op maat laat maken, bijvoorbeeld een pak of kast", en "als u iets koopt dat na levering vermengt met iets anders: u laat bijvoorbeeld zand storten in uw tuin".

 

Misschien dat @Ministerie EZK hier nog iets nuttigs over kan zeggen? Zij hebben immers het boek over koop op afstand geschreven.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Topic starter is voor opname bij klant op locatie geweest. Waarom zou dan sprake zijn van een afstandskoop?

 

Mijn eerste vraag zou zijn of algemene voorwaarden met de offerte meegestuurd zijn en mijn tweede vraag is waarom betalingsvoorwaarden later na aanvang van werkzaamheden verstrekt zijn toen de onenigheid of onduidelijkheden omtrent de overeenkomst al begonnen waren...

 

...ik lees tussen de regels door eerlijk gezegd niet veel anders dan dat de opdrachtgever een tweede verplichting aangegaan is voor dezelfde werkzaamheden. En dat deze niet dubbel wil betalen ten koste van de eerste opdrachtnemer, omdat hij (of zij) misschien iets te direct gereageerd heeft op planningswijzigingen of aangepaste wensen van de klant. Binnen de techniek of aannemerij is dat voor mij niet heel ongebruikelijk. Voorlopig zie ik alleen aan klantzijde valse argumenten.

 

Mvg,

 

Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.