In 2019 zijn wij begonnen met het verkopen van een product op Bol.com en dit bleek een succes. Sindsdien groeien we en groeien we met inmiddels een goedlopende eigen webwinkel welke nu 30% van de totale omzet genereert (Overige 70% komt van Bol.com). Omdat dit is ontstaan uit 'voor de grap eens proberen' is er eigenlijk nooit goed inzichtelijk gemaakt wat nou echt onze brutowinstmarges zijn en hoeveel winst we nou maken en waar de kansen liggen.
Nu heb ik voor elk product de inkoopprijs geregistreerd en op die manier voor de afgelopen maanden een overzicht gemaakt (winst & verliesrekening). Deze ziet er als volgt uit (bedragen excl btw)
1. Wat is volgens jullie een goede manier om een goed financieel overzicht te krijgen/maken? En wat mis ik nog aan belangrijke informatie in dit overzicht?
2. De geven maandelijks bedragen uit aan inkopen van producten, verpakkingen etc. Dit hoef ik niet op een winst-verlies te zetten, lijkt mij? Ik heb dit nu onder inpakkosten en inkoopprijs verkochte producten staan bij het kopje 'omzet'
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FiscaalAdvies
FiscaalAdvies
Beste,
In 2019 zijn wij begonnen met het verkopen van een product op Bol.com en dit bleek een succes. Sindsdien groeien we en groeien we met inmiddels een goedlopende eigen webwinkel welke nu 30% van de totale omzet genereert (Overige 70% komt van Bol.com). Omdat dit is ontstaan uit 'voor de grap eens proberen' is er eigenlijk nooit goed inzichtelijk gemaakt wat nou echt onze brutowinstmarges zijn en hoeveel winst we nou maken en waar de kansen liggen.
Nu heb ik voor elk product de inkoopprijs geregistreerd en op die manier voor de afgelopen maanden een overzicht gemaakt (winst & verliesrekening). Deze ziet er als volgt uit (bedragen excl btw)
https://i.gyazo.com/6fe02b1f82b1c84ed59f1f7b215755d7.png
Mijn vragen:
1. Wat is volgens jullie een goede manier om een goed financieel overzicht te krijgen/maken? En wat mis ik nog aan belangrijke informatie in dit overzicht?
2. De geven maandelijks bedragen uit aan inkopen van producten, verpakkingen etc. Dit hoef ik niet op een winst-verlies te zetten, lijkt mij? Ik heb dit nu onder inpakkosten en inkoopprijs verkochte producten staan bij het kopje 'omzet'
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/71363-kosten-kansen-en-bedrijfswinst-inzichtelijk-maken-shopifybolcom/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag