• 0

Salsa dansschool opzetten

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een dansschool lijkt me typisch een soort onderneming die je zelf of bancair financiert.

 

financiering met risicokapitaal is relevant voor ondernemingen die

a. groeipotentieel hebben;

b. schaalbaar zijn (bijvoorbeeld expansie naar andere landen).

 

Ik kan me voorstellen dat de kosten bij een dansschool bestaan uit:

a. huur/koop en verbouwing van een pand;

b. salariskosten van het personeel;

c. reclame/marketingkosten.

 

Zonder eigen financiering of hypotheek wordt dit dus onmogelijk met risicokapitaal te financieren. de meest kansrijke opties die overblijven zijn dus FFFF (Founder, Family, Friends en Fouls) en eventueel een bankkrediet of hypotheek.

 

Ook zal je naar je eigen ambitie moeten kijken. Als je als uitgangspunt hebt een kleine dansschool, wordt het nooit een grote dansschool.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij een tip geven waar ik aan een investeerder en/of een zakelijke partner kan komen om een kleine dansschool op te zetten.

 

ik zou eens goed nadenken over het business concept:

1. wil je een bepaald concept dansen op de markt brengen

2. wil je een gebouw uitbaten waar danslessen gegeven worden

 

ad 1.

hierbij is het hebben van een eigen gebouw waarschijnlijk meer een last dan een lust; waarom zou je niet op bepaalde avonden ruimtes van derden huren (eventueel in verschillende gebouwen (kerk, balletschool, leegstaande fabriekshal, bestaande dansschool, sporthal, discotheek op maandag, buiten))

 

ad 2.

hiervoor is waarschijnlijk een flinke zak geld niet te vermijden. De vraag is of het verstandig is een gebouw exclusief voor dans(lessen) uit te baten. Daarbij komt dat het buitengewoon slecht gaat met de 'dans business'. De nieuwe belangstelling vanwege 'Dancing with the Stars' is meer dan alleen prettig.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Een dansschool lijkt me typisch een soort onderneming die je zelf of bancair financiert.

 

financiering met risicokapitaal is relevant voor ondernemingen die

a. groeipotentieel hebben;

b. schaalbaar zijn (bijvoorbeeld expansie naar andere landen).

 

Ik kan me voorstellen dat de kosten bij een dansschool bestaan uit:

a. huur/koop en verbouwing van een pand;

b. salariskosten van het personeel;

c. reclame/marketingkosten.

 

Zonder eigen financiering of hypotheek wordt dit dus onmogelijk met risicokapitaal te financieren. de meest kansrijke opties die overblijven zijn dus FFFF (Founder, Family, Friends en Fouls) en eventueel een bankkrediet of hypotheek.

 

Ook zal je naar je eigen ambitie moeten kijken. Als je als uitgangspunt hebt een kleine dansschool, wordt het nooit een grote dansschool.

 

 

 

Het gaat hier om een specifieke dans en dat is salsa. Omdat ik ook overdag een fulltime baan heb lijkt mij handig om in zee te gaan met een zakelijke partner en dat hij alle taken met een organisatorische arde op zich neemt en dat ik me alleen op dans zelf kan concentreren plus een adviserende rol aangezien ik een heel hoop ervaring heb opgebouwd .

Er is een plan en deze moet uitgevoerd worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Benader een lokale dansschool, een clubhuis of een restaurant met zaal en suggereer een test. Prik een datum. Maak affiches, bel de krant, huur desnoods een marktkraam om jezelf te promoten. Dit is nou net zo'n business waar je met vrijwel niks in kan beginnen. Een paar goeie benen volstaan!

 

Alternatief: meld je aan bij een salsa-forum en nodig mensen uit om je te helpen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

al overwogen om eens contact op te nemen met een bar/dancing in de buurt. Ik weet dat veel van mijn vrienden salsalessen krijgen en die worden gegeven in een gezellige grote kroeg! De kroegeigenaar heeft op die manier op doordeweekse dagen zijn tent vol en de dansleraar heeft een locatie!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.