• 0

Aanschaf loods privé of zakelijk?

(aangepast)

Ik lees al een tijd mee en vind hier veel interessante onderwerpen en dacht laat ik nu zelf een keer info vragen over mijn vraagstuk.

 

Ik heb een klein loodsje gekocht, ben voor de belastingdienst ondernemer, de loods is betaald uit de hypotheek van de eigen woning.

De loods is nieuw gebouwd en dus belast met BTW, ik heb de factuur bij voorbaat op naam van de zaak gezet om hier misschien nog iets mee te kunnen doen.

Ik gebruik de hal 50/50 voor prive en zakelijk.

 

Wat is nu verstandig, ivm btw aftrek en financieel voordeel en eventueel stoppen na een x aantal jaren ( niet binnen tien jaar)?

 

Alvast bedankt voor jullie uitleg.

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik.

 

 

aangepast door Erik1970
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 10-4-2021 om 12:40, Joost Rietveld zei:

Als je de markt van vastgoed kunt voorspellen, is het een makkie. Anders gezegd: valt niet te beantwoorden. 

 

Qua BTW, dat staat los van de etikettering in de inkomstenbelasting. Voor de BTW geldt dat je die naar rato zakelijk op totaal gebruik sws kunt terugvragen.

 

Opnieuw bedankt, dit klopt natuurlijk voor de 50% van de aankoopsom( i.v.m zakelijk gebruik) maar moet deze helft dan ook opgevoerd worden op de balans?

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Nee, de balans bepaalt de keuze voor de Inkomstenbelasting (zakelijk of privé). Voor de BTW is beslissend wat je in de BTW-aangifte opneemt

Dank je,

 

deze snap ik even niet, ik kan dus de 50% van de BTW gewoon opvoeren zonder dat ik de lood op de balans zet?

 

Hoe kan ik deze dan verantwoorden?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.