• 0

BTW invoer vanuit UK

Hallo Allemaal

 

ik ben van plan om een groothandel/distribeur te worden en heb even een vraag

 

Als ik goederen uit UK importeer dan moet ik BTW betalen. Kan ik deze terug vragen aan het eind van het kwartaal, ook als ik de goederen tegen 0% btw door verkoop aan bedrijven binnen de EU ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu ben ik geen buikspreker maar mijn onderbuik vertelt mij dat u dat vreemd vind ... btw ontvangen en geen btw betalen.

Wel ... die btw die u terugvraagt heeft u wel eerst moeten betalen ... bovenop de inkoopprijs van hetgeen u heeft gekocht.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, Joost Rietveld zei:

Uiteraard, de BTW geef je als invoer aan, maar vraag je terug als voorbelasting.

Waar geef je die btw als invoer aan? Je betaald dit toch aan de vervoerder? Dan is het toch alleen direct voorbelasting (volgens de factuur van de vervoerder).

 

Alleen als je een vergunning artikel 23 aanvraagt (en krijgt) mag je de btw bij sectie 4 opgeven (en betaal je die niet aan de vervoerder) en kun je hem bij 5 weer aftrekken als voorbelasting.

 

3 uur geleden, MTOV92 zei:

Als ik goederen uit UK importeer dan moet ik BTW betalen.

Welkom op Higherlevel.

 

Je betaald btw aan de vervoerder. Daar krijg je een factuur van. Die kun je direct als voorbelasting aftrekken.

 

Als je een vergunning artikel 23 aanvraagt dan hoef je die btw niet te betalen aan de vervoerder (geef dat dan wel aan ze door). Je kunt dan bij de OB aangifte bij sectie 4 zelf de btw opgeven die je zou moeten betalen maar kunt die van ook direct weer bij voorbelasting terugvragen (als je niet met de KOR meedoet).

 

Het doorverkopen binnen de EU met verlegde btw valt hier verder buiten. Let wel op dat je gezien wordt als importeur voor de EU (en eventueel aansprakelijk bent).

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
12 hours ago, Rik · said:

Waar geef je die btw als invoer aan? Je betaald dit toch aan de vervoerder? Dan is het toch alleen direct voorbelasting (volgens de factuur van de vervoerder).

 

Alleen als je een vergunning artikel 23 aanvraagt (en krijgt) mag je de btw bij sectie 4 opgeven (en betaal je die niet aan de vervoerder) en kun je hem bij 5 weer aftrekken als voorbelasting.

 

Welkom op Higherlevel.

 

Je betaald btw aan de vervoerder. Daar krijg je een factuur van. Die kun je direct als voorbelasting aftrekken.

 

Als je een vergunning artikel 23 aanvraagt dan hoef je die btw niet te betalen aan de vervoerder (geef dat dan wel aan ze door). Je kunt dan bij de OB aangifte bij sectie 4 zelf de btw opgeven die je zou moeten betalen maar kunt die van ook direct weer bij voorbelasting terugvragen (als je niet met de KOR meedoet).

 

Het doorverkopen binnen de EU met verlegde btw valt hier verder buiten. Let wel op dat je gezien wordt als importeur voor de EU (en eventueel aansprakelijk bent).

 

 

Super bedankt !

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, Rik · zei:

Je betaald btw aan de vervoerder. Daar krijg je een factuur van. Die kun je direct als voorbelasting aftrekken.

Vervoerder dient gelezen te worden als "douanevertegenwoordiger" (tenzij je zelf aangifte gaat doen).  Dus een douane-expediteur of  -agent. Dat is vaak niet dezelfde partij als de vervoerder, zeker niet als het vervoer door de leverancier verzorg wordt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.