• 0

Ontvangen facturen nummeren?

Moet ik mijn ontvangen facturen op ontvangst datum nummeren of op factuurdatum? De medewerkers van de belastingdienst spreken elkaar natuurlijk weer eens tegen:

 

Medewerker 1: 'Dat mag u zelf weten meneer'

Medewerker 2: 'Dat hoeft niet' (euh, het staat op hun site dat het verplicht is)

Medewerker 3: 'Op factuurdatum'

Medewerker 4: 'Op ontvangstdatum'

 

Wie helpt mij uit de brand?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik nummer mijn facturen met het boekstuknummer uit m'n administratie. Wel zo handig om ze terug te vinden. Volgorde is datum van binnenkomst waarbij ik er wel op let dat de facturen in de juiste maand geboekt worden in verband met de btw.

 

Maar verplicht is het volgens mij idd niet.

Link naar reactie
  • 0

Ik nummer mijn facturen met het boekstuknummer uit m'n administratie. Wel zo handig om ze terug te vinden. Volgorde is datum van binnenkomst waarbij ik er wel op let dat de facturen in de juiste maand geboekt worden in verband met de btw.

 

Maar verplicht is het volgens mij idd niet.

 

Zoals Willem ook al aangeeft kun je ze het beste nummeren met het boekstuk dat de administartiesoftware toebedeeld.

Waar het vooral om gaat is dat je altijd dezelfde methode gebruikt

Als ik jouw was zou ik uitgaan van factuurdatum, en niet datum van binnenkomst.

Dit is ook makkelijker als je achteraf een factuur terug moet zoeken, is coorrespondentie wordt ook heel vaak naar factuurdatum gerervereerd.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is de vraag nu beantwoord. De facturen moeten een nummer hebben (boekstuknummer is goed) Maar ik welke volgorde je ze nummert is voor de belastingdienst niet relevant. Je kan dat doen zoals je uitkomt, als je nummerreeks maar compleet is (het is ter controle op ontbrekende stukken).

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.