• 0

BTW nr niet toegekend

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dat voor je holding of voor de werkmaatschappij.

Bezwaar is ook niet nodig want het is geen kwestie van wat je vind, je moet gewoon de aanvraag goed in vullen zodat duidelijk is dat je btw belaste prestaties gaat verrichten. Daar zal iets bij fout gegaan zijn.

 

Een veel voorkomende "fout" is dat de holding als financiële holding (SBI code) staat ingeschreven en als er dan ook geen activiteiten zijn anders dan aandelen van de werkmij beheren dan zijn er geen BTW belaste prestaties en kent de belastingdienst vaak geen BTW nummer toe

 

Als je geen BTW nummer krijgt heb je iets in de aanvraag niet goed ingevuld, maar je kunt gewoon opnieuw aanvragen met je de juiste gegevens, immers ben je ook verplicht om de juiste feiten en omstandigheden voor te leggen.

 

Wat er bij jou fout gegaan is valt uiteraard niet te zeggen op basis van deze info

Link naar reactie
  • 2

Mijn recente ervaring is dat de fiscus na oprichting van een holding simpelweg geen btw-nummer toekent. Hun uitgangspunt is dat er kennelijk in een holding niets omzetbelasting-achtigs gebeurt.

 

Oplossing is simpel: briefje sturen naar de fiscus waarin je aangeeft dat je holding omzet maakt die belast is met BTW (omschrijf ook kort waarom) en daarom een actief btw-nummer nodig heeft. Komt altijd goed

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zo dan, ben ik enorm blij dat ik deze topic tegengekomen ben zeg!

Recentelijk is mijn eenmanszaak geruisloos overgegaan in een B.V.

Ik ben budgetcoach en inkomensbeheerder, een branche waarin je zal denken ook met belastingtechnische en "soft-legal" zaken redelijk vlotjes uit de voeten te kunnen na wat verdieping. Toch een aardige deksel op mijn neus gekregen in dit hele proces...... En hoe meer verdieping, des te meer verwarring! 

Zo ook het niet toekennen van een BTW-nummer. Waarom zal ik in de eenmanszaak verplichtingen hebben, en in mijn B.V. niet? Enorm verwarrend. 

Belastingdienst binnen 15 minuten aan de lijn krijgen is een onmogelijke opgave, dus ga je zelf maar weer verder spitten.

 

Ik geloof dat dit de eerste keer in mijn leven is dat ik mij online aanmeld om mee te kunnen doen op een forum, en ik ben nu na een half uur al wat blij dat ik het gedaan heb!

Bedankt, dit onderwerp kan ik voor nu laten rusten in mijn hoofd en ik weet wat me te doen staat. Vermoedelijk vind ik vanavond nog wel meer waardoor ik weer stukjes verder kom ;-) 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.