• 0

Setting up Coaching Practice - mental health and wellbeing

Hello, 

 

I am setting up a practice for Coaching and Coaching school in Netherlands, both will be part of the mental health sector. I am planning to start online and will cooperate with one clinic and an educational body, both located in South Africa. 

 

 

The area of advice that I am looking for is around the 

- legal set up of my own company 

- legal obligations and taxes concerning the invoices from and to abroad

- legal obligations and taxes regarding the partnership with SA based Company

- insurance that I would need (probably beroepsaansprakelijkheidsverzekering)  

If anyone has a legal advisor to recommend or any experience to share on getting around the above points would be immensely appreciated! Answers in Dutch are also completely fine. 

Many thanks, 
Paula 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is je huidige situatie? Ben je al in Nederland?

 

Je vraag is wellicht te breed om antwoord op te geven, vergelijk: "ik wil een bloemenwinkel opzetten, wat komt daar allemaal bij kijken?" Een forum als Higher Level werkt beter als je concrete vragen hebt.

 

Wat doet een coach in de zorg? Geldt jij als een zorgprofessional?

 

Als ik Google, kom ik de volgende links tegen:

 

- Een eigen praktijk in 10 stappen

 

- Zzp’er in de zorg

 

Er is vast meer te vinden.

 

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Hou er ook rekening mee dat niet elke type coaching zomaar werkt (aanslaat) in een ander land. Hanteer je een bepaalde methodiek? Spreek jij Nederlands, of Engels en Afrikaans? (Toen ik in ZA was begonnen de locals heel enthousiast Afrikaans tegen me te praten maar ik verstond er niet zo veel van 😂)
Hanteert die school een bepaalde methodiek, of hangt dat aan een oprichter, of hoe zit dat in elkaar? Word jij wederverkoper van hun online diensten, hoe zit jij daar zelf in?
 

In Nederland is de titel 'coach' niet beschermd, iedereen mag zich coach noemen. In reactie daarop zijn accrediteringen opgezet, waardoor je als coachee bepaalde kwaliteitswaarborging hebt, en kan je je als coach (onder strenge voorwaarden) aansluiten bij instanties als de NOBCO.

Heb je marktonderzoek gedaan? Nederland verzuipt in de coaches, je zult dus een heel sterke formule en/of bewezen staat van dienst moeten hebben om je te profileren. Idem voor partijen die opleiden tot coach, in allerlei tradities en stijlen. (Niet om je te ontmoedigen, maar goed om rekening mee te houden...)

Hoe borg je kwaliteit? Hoe doen mensen praktijkervaring op als ze zich laten opleiden en hoe gaat dat met beoordelen, als er een verschil is in 'volksaard' tussen ZA en NL? (Ik kan me er iets bij voorstellen dat ik door een ZA leraar word afgekeurd op in haar ogen te confronterend zijn, terwijl Nederlanders daar wel aan gewend zijn, maar ze in ZA wat behoedzamer te werk gaan - of andersom, dit is slechts speculatie van me, maar zulke situaties kan ik me voorstellen.) Is die school voor coaching zo gerenommeerd of hebben ze zo'n overtuigende formule of bewezen track record dat mensen er relatief eenvoudig 'ja' op zeggen om zich daar te laten opleiden? Of moet jij nog flink wat evangeliseerwerk doen hier in Nederland, en gaat dat dus nog wel wat tijd en geld kosten om dat voor elkaar te krijgen? 

Als je 'mental health sector' zegt, dan kan dat ook nog op diverse manieren uitgelegd worden. Is dat de geestelijke gezondheidszorg die gelieerd is aan bv huisartsenzorg, GGZ, gaat het over door verzekeraars vergoede geestelijke gezondheidszorg, of bedoel je in algemene zin de sector van coaching, (niet beschermde beroepsgroepen van) coaching en therapeutische behandelingen?

Zoals Branko Collin al aangaf; je vraag is zo algemeen dat jou adviseren alle kanten op kan :winking-face: - enlighten us!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.