• 0

Verkoop op bol.com, buitenlands onderneming, KVK en BTW nummer

Beste mensen,

 

Momenteel verkoop ik met mijn Nederlandse onderneming op bol.com. Aangezien ik veel reis, zit ik erover na te denken om mij uit te schrijven in Nederland en een onderneming in Dubai oid op te richten (fiscale voordelen). Ik probeer uit te zoeken of het dan nog mogelijk is om op bol.com te verkopen.

Ik heb medewerkers van bol.com gevraagd of dit uberhaupt mogelijk is, maar ik krijg geen duidelijke antwoorden. Waar ik wel zekerheid over heb is dat je een Nederlands KVK nummer en (Europees) BTW nummer nodig hebt. Ik heb twee vragen waarmij jullie mij wellicht kunnen helpen.

 

1) Volgens de site van de KVK is het mogelijk  om als buitenlandse onderneming zonder vestiging in Nederland je in te schrijven bij de KVK indien de onderneming ondernemingsactiviteiten verricht in Nederland. Voldoe ik hieraan als ik aan klanten in Nederland verkoop? Of moet (een deel) van het bestuur zich in Nederland bevinden? Ik importeer dan producten van China naar Nederland en sla ze ook in Nederland op bij bol.com. Bol.com stuurt de bestellingen dan naar de klanten.
2) Indien (een deel) van het bestuur zich in Nederland dient te bevinden, dan is wellicht een constructie met trustkantoren mogelijk? En moet ik in dat geval dan alsnog ook vennootschapsbelasting in Nederland betalen?

 

 

Bij voorbaat hartelijk dank.



 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb eenzelfde vraag in het verleden gesteld aan de KvK en daar werd mij nu juist verteld dat een inschrijving KvK alleen mogelijk was als er ook een fysieke vertegenwoordiging was....het lijkt mij zo, jouw verhaal lezend, dat er dus daar al onduidelijkheid is. Ik zou in jouw geval een bezoek aan de KvK plannen en de vraag concreet neerleggen. Want iets doen en er later achter komen dat het toch niet kan levert alleen maar meer problemen op.

http://www.onym.nl

voor al uw inkoop/product sourcing in Polen, uw boots on the ground aldaar, wij hebben de contacten in Polen, wij weten de weg

ook voor fiscale, juridische zaken en real estate zijn wij hier uw partner

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.