• 0

Dropshipment en BTW - Ik ben NL leverancier. Webshop zit in de VK

Overal (blijkt) ga leesstof uit van een NL Webshop. Mijn situatie is anders. Ik (B) een NL groothandel leverancier met NL BTW nr. krijg opdracht / bestelling via een webwinkel (A) in de VK (Verenigde Koningrijk) om een sportartikel in Duitsland (C) te leveren bij (i)  soms een particulier en soms (ii) bij een BTW geregistreerd bedrijf in Duitsland. Dus B (NL groothandel leverancier verkoop en factureer aan VK webwinkel (A) maar (B) moet, zoals in een dropshipment, leveren in Duitsland naar (C).

 

Moet ik NL als groothandel leverancier(B) 21% BTW factureren aan (A) omdat dit een dropshipment is binnen de EU als

(i)                  C in Duitsland een particulier is?

(ii)                Wat als (C) in Duitsland een geregistreerd bedrijf is met BTW nr.  in Duitsland?

 

Of hoe moet dat met mijn BTW administratie?

 

Ik hoor graag van jullie   

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Bij ABC transacties wordt B in de meeste gevallen gezien als de "middle man", in dit verhaal ben jij dus A. Dan hebben we dus transactie AB en BC. Bij BC heb je feitelijk niets te maken met de transactie, het is voor jou alleen een afleveradres. Je levert aan B met verzending naar DE. B verwerft in Duitsland intracommunautair en zal aan jou zijn Duitse BT nummer moeten geven, de levering naar DE is dan een ICL met het 0-tarief. Alternatief zou B ook in NL een BTW registratie kunnen hebben, in dat geval factureer je met NL BTW.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.