• 0

Handel China

Goedenavond,

 

Mijn naam is Jeffrey en ik ben nieuw op deze forum, ik heb een paar vragen wat betreft het handelen in China kreeg te horen dat ik hier dan goed zit.

Ik ben bezig met het kopen van composiet schuttingen uit China bij de grootste fabriek die dit soort producten maakt daar dus dit klinkt al vertrouwelijk naar wat research kreeg ik dit ook bevestigt.

Nu zijn we het over de prijs eens maar komt het nu aan op de verscheeping , ik vroeg mij af hoe dit precies in zijn werk gaat wanneer dit aankomt in de haven van Rotterdam.

Graag zal ik de goederen zelf uit de haven willen halen met een aanhanger is dit mogelijk? Verder heb ik ook wat gelezen over inklaringskosten, hoe gaat dit precies in zijn werking want ik dacht altijd dat de douane dit deed maar dit blijkt niet zo te zijn tenminste dat maak ik er uit op.

Ook heb ik contact gehad met een ander bedrijf in China die had een totaal prijs met destionation fee en taxes alles er bij in dit kwam op 1200 euro totaal.

Dat heeft dit bedrijf niet maar hun zeggen dat ze dit ook niet kunnen in schatten voor mij?

Het gaat om FOB Shanghai en CIF Rotterdam achter CIF Rotterdam staat ook een prijs x het aantal wat word hier mee bedoeld.

Kortom een hele boel vragen ik hoop dat het een beetje duidelijk is en iemand mij hiermee kan helpen!

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeffrey Zuidema

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat betreft de verschillende contractvoorwaarden moet je eens zoeken op Incoterms. Dan vind je alle verschillende vormen. Verder moet je je realiseren dat China een heel andere handelscultuur heeft dan wij. En als je geen persoonlijke relatie hebt opgebouwd met de andere partij, moet je heel voorzichtig zijn. Want de voorwaarden/ prijzen kunnen zomaar veranderen "het ligt op de kade om te worden ingescheept maar de vervoerder wil meer geld" dat soort zaken.  Omdat Alibaba haar verkopers controleert en ook een betaalsysteem heeft, is het het makkelijkst om aanvankelijk via Ali zaken te doen. De verkopers betalen een flinke fee aan Ali maar voor een grote fabriek is dat niet zo'n probleem. Zorg dan wel dat je met de echte fabrikant praat want het wement van de tussenhandelaren op Ali.

Succes! Maarten

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, J.Zuidema zei:

Ik doe dit inderdaad al via Alibaba, bedankt voor je info je hebt verder geen idee hoe gaat met het ophalen van handel uit de haven?

Zelf ophalen ui de haven, zeker bij een LCL container is praktisch niet zelf te doen. Je zult daarover afspraken moeten maken met je agent. Verder krijg je de spullen sowieso niet mee voordat er een douane-aangifte is gedaan. 

 

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, J.Zuidema zei:

Wat betreft de douane aangifte is het mogelijk dit zelf te doen?

 

Met de nodige vergunningen en software is het inderdaad mogelijk om dat zelf te doen.  Alleen interessant als je denkt veel zendingen te gaan importeren.

Link naar reactie
  • 0

De haven regelt helemaal niks, de container moet ook binnen een aantal dagen leeg anders betaal je elke dag extra. Je moet een agent hebben die het papierwerk doet, zelf doen is bijna ondoenlijk als je er geen kaas van gegeten hebt. Je kan ook proberen om het gezamenlijk te doen, er zijn vast meerder die containers verschepen vanuit China naar Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Wat je nodig hebt is een bedrijf in Nederland, Freight Forwarder, die voor je de zending gaat regelen en de goederen kan inklaren, en een transportverzekering. 

Deze vraag is meerdere keren gesteld op Higherlevel, dus je zit goed voor de antwoorden, zoek even op de website, rechtsboven.  Vracht regelen vanuit China zou ik niet aanraden, en de kosten zullen wat of heel veel hoger zijn dan 1200 EUR.  De zeevrachtkosten zijn erg aan het fluctueren het laatste jaar. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.