• 0

adverteerders trekken op website

Beste forum-leden,

Ik ben momenteel bezig met de bouw van een website. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn site veel bezoekers kan trekken. Deze vormen een duidelijke doelgroep, die interessant is voor adverteerders. Ik wil adverteerders trekken, voordat mijn site online gaat. Hoe kom ik aan deze adverteerders? Zijn hier bepaalde paden voor die ik kan bewandelen?

Alvast bedankt voor de reacties en succes met dit prachtige, onmisbare initiatief voor ondernemend Nederland.

Groeten, Joris

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste forum-leden,

Ik ben momenteel bezig met de bouw van een website. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn site veel bezoekers kan trekken. Deze vormen een duidelijke doelgroep, die interessant is voor adverteerders. Ik wil adverteerders trekken, voordat mijn site online gaat. Hoe kom ik aan deze adverteerders? Zijn hier bepaalde paden voor die ik kan bewandelen?

Alvast bedankt voor de reacties en succes met dit prachtige, onmisbare initiatief voor ondernemend Nederland.

 

Beste Joris,

 

Welkom op Hl. Als je goed kijkt op de homepage zie je dat er zelfs 2 zoekboxen zijn. Ik zou zeggen tik in "adverteerders" en kijk naar het resultaat. Heb je daarna nog gerichte vragen dan kun je die uiteraard hier stellen. Bedenk daarbij: hoe meer info van jou kant des te meer respons je kunt verwachten. Succes!

 

Gr, Niek

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste forum-leden,

Ik ben momenteel bezig met de bouw van een website. Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn site veel bezoekers kan trekken. Deze vormen een duidelijke doelgroep, die interessant is voor adverteerders. Ik wil adverteerders trekken, voordat mijn site online gaat. Hoe kom ik aan deze adverteerders? Zijn hier bepaalde paden voor die ik kan bewandelen?

Alvast bedankt voor de reacties en succes met dit prachtige, onmisbare initiatief voor ondernemend Nederland.

Groeten, Joris

 

Wij halen adverteerders binnen door potentieel geinteresseerden een interessant aanbod te doen. Dit zij veelal koude leads, die nog niet eerder interesse hebben getoond.

 

Mijn ervaring is wel dat adverteers het op prijs stellen een soort van factsheet in te kunnen zien met bezoekersaantallen, bezoekersprofielen et cetera.

Link naar reactie
  • 0

kijk eens naar affiliate programmas.

 

ik citeer hier een artikel uit www.marketingfacts.nl:

 

Affiliatemarketing in Nederland

In de Emerce van deze maand een artikel over de introductie van het Duitse Zanox in de Nederlandse markt voor affiliate-marketing. In het artikel wordt een aardig beeld geschetst van de belangrijkste spelers en de omzetten in deze markt.

 

In Nederland is volgens het artikel de markt verdeeld tussen 6 partijen waarvan Tradedoubler en Daisycon samen zo'n 80 procent in handen zeggen te hebben. Andere partijen zijn Netdirect, Testnet, Resultonline (overgenomen door Adpepper) en M4N. Zij krijgen daar nu het Duitse Zanox (met als eerste klanten Scarlet, Eurorelais, Het Parool en Eye Center Europe) als concurrent bij. Naar verwachting zullen meer internationale partijen, zoals CommissionJunction, LinkShare en Affilinet (recentelijk overgenomen door Adlink), volgen.

 

Het is niet bekend hoeveel er wordt omgezet via affiliatemarketing in Nederland. TradeDoubler zegt voor haar adverteerders in 2004 voor 55 miljoen euro aan omzet te hebben gegenereerd en daarmee 40 procent van de markt in handen te hebben. Volgens Daisycon wordt er per maand 50 tot 60 miljoen euro aan omzet gegenereerd via performance based marketing, waaronder affiliate marketing. 1 a 2 procent van de gegenereerde omzet wordt uitbetaald aan de affiliates. De netwerken pakken daarop zo'n 25 tot 30 procent marge, plus vaste kosten en servicevergoedingen die ook op 25 tot 30 procent uitkomen.

 

Voor zover ik weet zijn er weinig objectieve informatiebronnen over affiliatemarketing, de enige die ik heb kunnen vinden zijn affiliateforum.nl en webaffiliates.nl. Iemand suggesties voor aanvullende bronnen?

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

quote

kijk eens naar affiliate programmas

unquote

 

Ik heb er eens twee geprobeerd voor mijn website leukeuitjes.nl.

Twee maanden een advertentie geplaatst die aansloot op mijn doelgroep. Inkomsten: 0.

Een lastige bijkomstigheid vind ik dat je steeds in de gaten moet houden of je adverteerder er niet mee opgehouden is.

Ik heb nu 'gewoon' Google Adsense. Andere adverteerders heb ik nauwelijks omdat, als ik net zoveel of meer inkomsten wil hebben als de Google inkomsten, de prijzen te hoog worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou Google Adsense adviseren. Je krijgt hier betaald per klik. Deze kan varieren van 5 cent tot meerdere euro's per klik!

 

Heel eenvoudig te implementeren op je website en in kleur/grootte aan te passen.

 

Voor meer info www.google.nl/adsense

 

Succes!

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kunt heel makkelijk via affiliate programmas al adverteerders op je website zetten die aansluiten bij je dienst. Je kunt zelfs bij bepaalde netwerken zien welke inkomsten kunt verdienen door het plaatsen van advertenties, m4n doet het via: http://www.m4n.nl/all_merchants.js daar zie je bijvoorbeeld hoeveel je krijgt per doorgestuurde bezoeker (CPC) of hoeveel je ongeveer kunt verdienen per bezoeker. Zo zie je bijvoorbeeld bij een adverteerder € 0.06 eCPC staan en hij betaald alleen voor CPL (cost per lead) dan verdien je toch terug gerekend ongeveer € 0.06 per bezoeker. Dit verschilt natuulijk nogal of je wel of geen leads voor die adverteerder regeld. Ik weet niet of er andere partyen zijn die duidelijk overzicht geven waar je wat mee verdiend?

www.webaffiliates.nl geven dit wel redelijk aan.

 

hoop dat je er wat aan hebt.

@kizito

Voor advies over adverteren en advertenties op het internet:

http://www.kizito.nl | http://www.actieshoppen.nl | http://www.affiliateprogramma.nl

Link naar reactie
  • 0

Joris, er zijn in NL een aantal (internet) media-bureaus die vraag en aanbod samenbrengen. Normaliter, is een site vanzelfsprekend pas interessant als deze traffic genereert, maar je kunt het altijd proberen. Grootste internet media bureau is www.webads.nl. Succes, All

Link naar reactie
  • 0

Joris, er zijn in NL een aantal (internet) media-bureaus die vraag en aanbod samenbrengen. Normaliter, is een site vanzelfsprekend pas interessant als deze traffic genereert, maar je kunt het altijd proberen. Grootste internet media bureau is www.webads.nl. Succes, All

 

Dit soort "grote jongens" kun je cht vergeten geloof me. Het is zonde van je tijd en energie. Ik spreek dus uit ervaring hiermee. Het standaard antwoord is, geen interesse en de markt is al verzadigt. Mijn grootste site trekt gemiddeld 5 miljoen hits per maand, en 50.000 unieke bezoekers, dat is blijkbaar niet genoeg dus.

 

Ervaring leert mijn door te kijken op forums, daar vind ik regelmatige leuke sponsoren en adverteerders. Ik ben ook nog steeds verbaasd dat het op higherlevel niet mag. Naar mijn mening heeft dat toch wel degelijk met het ondernemsersschap te maken, en niks met spam.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link naar reactie
  • 0

Zelf denk ik dat je het in het begin vooral bij de affiliateprogramma's moet proberen. Zet bijvoorbeeld banners neer die relevant zijn aan de categorie van potentiële adverteerders. Laat deze roteren en je kan goed zien hoeveel bezoekers er op de banners klikken, de CTR.

 

Aan de hand van deze gegevens zal je veel makkelijker adverteerders kunnen trekken. In het begin zal het wellicht niet veel opleveren, maar probeer eerst een succesvolle website op te bouwen en kijk daarna pas naar de inkomsten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.