• 0

Factureer met BTW of zonder BTW?

MIJN SITUATIE

Ik ben eenmanszaak. Ik meld me bij KVK aan als personal shopper. Ik doe een persoonlijke verzendservice in Nederland.

Ik koop artikelen voor mijn klant. Hij woont buiten Europa. Ik verzend items naar zijn land. Zijn land heeft geen btw-stelsel.

 

MIJN VRAAG

Als het artikel bijvoorbeeld 100 euro kost, moet hij mij dan 121 euro betalen? Dank je wel.

 

TRANSLATION

I am a self-employed. I register myself at KVK as a personal shopper. I do a personal shipping service in The Netherlands. 

I buy items for my customer. He lives outside Europe. I ship items to his country. His country has no VAT system. 

Here is my question. For example, if the item costs 100 euros, does he need to pay me 121 euros? Thank you.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1
11 uur geleden, Mary ZZP Netherlands zei:

MIJN VRAAG

Als het artikel bijvoorbeeld 100 euro kost, moet hij mij dan 121 euro betalen? Dank je wel.

 

Nee.  Afnemers (bedrijven en particulieren) buiten de EU betalen geen NL BTW,  Jij moet wel aan de belastingdienst kunnen aantonen dat de producten uitgevoerd zijn anders loop je het risico dat de belastingdienst bij jou de BTW komt naheffen.

Link naar reactie
  • 0

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/hulpmiddel-omgaan-btw-goederen-leveren-buitenland

Ik moet bijvoorbeeld een product in nederland kopen voor mijn klant en de prijs is 100 euro. Ik begreep dat mijn klant mij 100 euro moet betalen, en niet 121 euro. Deze link zegt echter dat mijn klant mij 121 euro moet betalen. Kan iemand mij controleren? Dank u wel.

 

TRANSLATION

For example,  I have to buy a product in the netherlands for my customer and the price is 100 euros. I understood my customer needs to pay me 100 euros, and not 121 euros.However, this link says my customer needs to pay me 121 euros. Can anyone double check for me? Thank you.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb nog een vraag.

 

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/hulpmiddel-omgaan-btw-goederen-leveren-buitenland

Ik moet bijvoorbeeld een product in nederland kopen voor mijn klant en de prijs is 100 euro. Ik begreep dat mijn klant mij 100 euro moet betalen, en niet 121 euro. Deze link zegt echter dat mijn klant mij 121 euro moet betalen. Kan iemand mij controleren? Dank u wel.

 

 

 

TRANSLATION

For example,  I have to buy a product in the Netherlands for my customer and the price is 100 euros. I understood my customer needs to pay me 100 euros, and not 121 euros. However, this link says my customer needs to pay me 121 euros. Can anyone double check for me? Thank you.

Screenshot 2021-05-07 160658.jpg

Link naar reactie
  • 1
8 minuten geleden, Mary ZZP Netherlands zei:

Kunt u alstublieft kijken? Ik hoop dat mijn klant (bedrijf) 100 euro betaalt en niet 121 euro.

Je hebt aangegeven dat de goederen niet vervoerd werden en gewoon in Nederland zijn. Dan moet er inderdaad btw betaald worden.

 

Maar je had het over dat je de goederen wel uit zou voeren naar een niet EU kand?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je punt niet. Het spijt me. Mijn Nederlands is slecht.

Mijn klant vraagt me om te helpen met winkelen in Europa. Ze vragen me wat ze willen kopen. Ik koop producten voor hen. Ik verzend naar hun land.

 

TRANSLATION

I am not getting your point. I am sorry. My Dutch is bad.

My customer asks me to help them shopping in Europe. They ask me what they want to buy. I buy products for them. I ship to their country.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.